Darra-aamu

31 4 0
                                    

Aden POV

Herään hirveään oloon. Kai sitä kuppia oltiin sitten vähän enemmän otettu. Nousen sängyltäni ja kävelen huoneestani, huomaan että Joonas ja Olli ovat luonani myös. He makaavat sohvalla. Heidän niskat tulevat olemaan todella kipeät, nimittäin tuo sohva ei ole paras paikka nukkua. Menen vessaan ja otan särkylääkettä veden kera. Kävelen olohuoneeseen ja katson kun jätkät nukkuvat, okei Ade toi on vähän creepyä tuijottaa vaa toisia ku ne nukkuu. Siirryn keittiöön ja avaan jääkaapin oven, siellä näkyy kirjaimellisesti pelkkä valo. Okei on siellä juustoa, red bullia ja suolakurkkuja? En edes pidä suolakurkuista, en tiedä olenko kännissä joskus käynyt ostamassa suolakurkkuja. Päätän mennä kauppaan, ensin pitää kyllä vaihtaa vaatteet yms. Kävelen makuuhuoneeseeni ja avaan vaatekaappini, valitsen mustat college housut ja mustan hupparin. Värikäs asu tiedän. Menen uudelleen vessaan ja tällä kertaa katson peiliin, ei vittu. Unohdin mitä viime iltana/yönä tapahtui, sain turpaan Jessicalta. Kyllähän siinä oli tullut musta silmä. Onneksi voin laittaa aurinkolasit koska ulkona paistaa aurinko. Tai no kuka kieltäisi vaikka siellä ei paistaisi aurinko? Harjaan mustat hiukseni ja jätän ne auki, koska aijon laittaa hupun päähän siksi aikaa kun olen kaupassa. Lähden vessasta ja otan aurinkolasit eteisen tasolta, sitten laitan kengät ja lähden kauppaan.

Astun kaupan sisään.(ei vitsi toi kuulosti kaksmieliseltä ainaki mun mielestä) Otan korin ja aloitan hakemalla salaatti aineksia. Punnitsin kaikki vihannekset ja sitten hakemaan jotain ruokaa. Tai onhan salaattikuurille ruokaa mutta tarkoitin jauhelihaa yms. Otan jauhelihaa ja kanaa, haen myös kananmunia. Käyn hakemassa myös Joonakselle ja Ollille jotain tuoremehua ja myös red bullia. Nappasin vielä pari purkkia maitoa, ja nyt olen valmis. Maksan ostokset ja pakkaan ne, sanon heipat myyjälle ja lähden kotia päin. Onneksi kauppaan ei ole pitkä matka kotoani.

Saavuin juuri kotiin, ja jätkät nukkuvat vieläkin? Ymmärrän kyllä mutta kello on jo kaksitoista. Vien ostokset keittiöön ja laitan ne sinne minne pitääkin, eli jääkaappiin. Otan yhden red bullin ja menen sohvalle istumaan. Ei siinä paljoa tilaa ole kun siinä on kaksi nuorta miestä makaamassa toisiensa päällä.
Näky on vähän naurettava joten päätin ottaa kuvan Ollista ja Joonaksesta. Laitoin sen myös ig stooriini, tuskin se heitä haittaa.

Timeskip 2h

Selaan puhelintani vieläkin. Kuulen kun pojista toinen pitää jotain ääntä, käännän katseeni ja nään Joonaksen juuri heränneenä. "No huomenta", vastaan. "Paljonko kello on?" Joonas kysyy. "Se on vähän yli kaks", vastaan samalla kun katosin kelloa puhelimestani.
"Jo kaks?!" Joonas kysyy hämmentyneenä. Nyökkään vain. "Mä meen tekee jotai syömistä nii yritä herättää toi", sanon ja osoitan Ollia.
"Juups, saanks eka särkkärii?" Joonas kysyy.
"Tottakai, tossa", vastaan ja ojennan hänelle särkylääkettä. Sitten lähden keittiötä päin, päätän paistaa kananmunaa ja paahtaa leipää sen kanssa. Tottakai laitan mehua pöytään myös ja hedelmiä, mitä nyt on jäänyt joskus syömättä. "Ai vittu Joonas!" Kuulen huudon olohuoneesta. Ilmeisesti Olli on hereillä, mutta herätys taisi olla aika kivulias.
Juuri kun olen saanut aamupalan valmiiksi Joonas ja Olli tulivat keittiöön. Istun yhdistä penkeistä ja alan hoitelemaan leipää, en itse pidä niin paljoa kananmunasta mutta kyllä se alas menee. Jätkätkin istuvat ruokapöydän ääreen ja alkavat syömään. "Onks toi silmä kauheen kipee?" Olli kysyy. "Ei", vastaan.
"Kuka se oli?" Joonas kysyy vuorostaan.
"Ai se kelle huusin?" Kysyn. Joonas nyökkää.
"Se oli mun vanha parasystävä, mut sit sen poikaystävä raiskas mun siskon. Ja sit se mun vanha parasystävä ei uskonu et sen poikaystävä raiskas sen, nii sit se myrkytti mun siskon. Eli periaattessa murhas sen", sanon pitkänä pätkänä. "Oon pahoillani", Olli sanoo. "Sama", Joonas vastaa heti perään. "Kitti, mut siitä on jo kohta seittemän vuotta", vastaan. "Miks sä et ikinä kertonu sun siskosta?" Olli kysyy. "Ei mulla oo oikee ikinä ollu tarvetta, ku ette te sitä tuu näkemään", vastaan, ja sehän oli totta. Jos hän on kerran haudattu niin en minä voi nähdä häntä, ei kukaan voi nähdä häntä enää. Olli nyökkää. Siinä me sitten jutellaan maan ja taivaan välillä olevista asioista. Tulemme todella hyvin toimeen kolmestaan, se on ihan hyvä asia vain. Tai siis tulemme kyllä koko bändinkin kanssa toimeen todella hyvin, ja sekin on todella mahtavaa. Kun ennen vanhassa bändissäni kukaan ei oikein tullut toimeen.

—————————
Sanoja:720
Sori ku tässä luvussa on kestäny nii kauan. Ja en oo siis ollu tätä koko aikaa kipee ku en oo tehny. Mut siis mulla on tulossa koulussa kohta aivan sikana kokeita, nii ku en saa ihan parhaimpia numeroita nii yritän nyt vielä ku kerkee nii vähä parantaa niitä, nii en oo varma tuleeko ihan sairaan paljon lukuja.

Liar || Ade x Blindchannel Where stories live. Discover now