Aden POV
Olemme studiolla. "Mite me saadaan se nainen pitää sen turpansa kiinni tästä?" Kysyn pojilta jotka katsovat kaikki puhelimiaan. "No ehkä me varataan joku haastis aika ja sä saat selittää sen jutun miten se menee?" Niko ehdottaa.
"Joo, mut voitte olla 101% varmoja että en oo menos sinne yksin", sanon pojille. "Mä voin vaikka tulla sun kaa!" Joonas huudahtaa vessasta. Milloin hän sinne meni? "Tuu eka sieltä vessasta pois!" Huudan hänelle. "No venaa oon paskalla!" Joonas huuta takasin. Kaikki muut purskahdamme nauruun. Hetken päästä Joonas tulee. "Millo se haastis on?" Joonas kysyy. "Öö huomenna klo 14.30", Niko ilmoittaa. "Millo sä varasit sen?" Kysyn hämilläni. Koska en itse ollut huomannnut.
"Ööhm äsken", Niko vastaa. Nyökyttelee päätäni pari kertaa.Timeskip huomiseen haastatteluun
Olemme nyt täällä samassa paikassa kun pari päivää sitten, nään taas sen saman naisen.
"Okei voitte tulla tähän istumaan", Nainen sanoo ja osoittaa kahta nojatuolia, istahdamme niihin Joonaksen kanssa samaaan aikaan.
"Eli siis haluutko sä alottaa heti kertomaan?" nainen kysyy. "Joo kyl mä voin", vastaan.
"Okei no sä voit aloittaa", nainen vastaa.
"Kiitos, siis mun vanhassa bändissä meijä rumpali Joonatan, nii se pakotti mua syömään niitä päihteitä, tai niiku käyttämää niitä. Ja jos en tehny asioita mitä se halus n-nii se yleensä
joko pakotti mua käyttää lisää huumeita tai sit se raiskas mut", kerron ja katkaisen minun ja haastattelijan katsekontaktin. "Okei, onhan toi harmi kuulla", nainen vastaa "säälivällä" äänensävyllä. "Mmh", mutisen. "Kenenkää ei pitäs kokee tommosta, mun mielestä toi on hirveetä että ihmisiä saatetaan pakottaa tommosii", Joonas sanoo vierestäni. "Nii, mutta jos tässä oli koko asia nii kiitos kun tulitte", nainen sanoo ja hymyilee. "Joo, moikka", vastaan ja nousen penkistä lähden niin nopeaan kun vain pystyn autolleni, Joonas perässäni tottakai. Avaan autonoven ja istun kuskin paikalle, Joonas istuu pelkääjän paikalle. "Onks kaikki Ok?" Joonas kysyy, taas sama kysymys. "Joo oon mä", vastaan hymyillen, en tiedä onko kaikki okei. Kai?
Hetken kuluttua saavumme studion pihaan, nousen autosta ja suljen oven. Kun Joonas on myös noussut ja laittanut oven kiinni niin laitan auton ovet lukkoon. Avaan studion alaoven avaimella ja painan hissin nappia.
"Mennäänks me hissillä?" Joonas kysyy.
"No miltä näyttää?" Kysyn, ehkä vähän töykeästi jopa. Joonas on vain hiljaa, hissi tulee ja sen ovet aukeaa, astumme hissiin. Hississä on hiljaista. "Sori ku vastasin vähän töykeesti", sanon Joonakselle ja katson häntä silmiin.
Joonaksen huulille tulee hymy ja hän sanoo :"Ei se mitää, kaikki on välillä huonolla tuulella".
En edes ollut huonolla tuulella, en tiedä mikä minussa on. Hissi pysähtyy ja ovet aukeaa, astumme pois ja menemme studion ovelle, Joonas painaa ovikelloa juuri kun olen laittamassa avaimia. Katsahdan häneen hämmentyneenä ja avaan oven, Niko oli varmaan juuri avaamassa ovea. "Miks te soititte ovikelloo jos teil on avaimet?" Niko kysyy. "Kysy tolta", vastaan ja nyökkään Joonasta päin. Joonas vain kohauttaa olkapäitänsä, jaahas ei itsekkään tiedä.
"No mite meni?" Aleksi kysyy sohvalta.
"Ihan hyvin, kai", vastaan ja menen keittiöön.
Otan kaapista lasin ja avaan vesihanan, odotan hetken että vesi olisi kylmempää ja sitten alan täyttää lasia. Otan lasin pois hanan alta ja sammutan hanan, otan myös puhelimeni pois taskusta käsiini. Joku on laittanut instagramissa dm, joku fani varmaan. Katson profiilia tarkemmin, ei vittu. Se on Joonatan. Lasi tippui käsistäni automaattisesti.Ollin POV
Olemme olohuoneessa poikien kanssa juttelemassa, Ade on hakemassa vettä kai. Ainakin kuulostaa siltä. Yhtä äkkiä puheemme keskeyttää ääni, ihan niinkun lasi olisi tippunut keittiössä. Nousen pikavauhtia sohvalta ja menen keittiöön, niin tulee muutkin jätkät.
Nään Aden jolla on järkyttynyt ilme, hänen kasvonsa ovat hänen puhelimessansa kiinni.
"Ade mikä on?" Kysyn hätäisenä. Ade nostaa katseensa hänellä on kyyneleet silmissä.
"Onks kaikki ok?" Joonas kysyy. Siinä vaiheessa Ade purskahtaa itkuun. Nappaan hänet nopeasti tiukkaan halaukseen, siinä hän itkee. Menemme Aden kanssa sohvalle istumaan, käy sääliksi tuota. "Mitä Ade tapahtu?" Kysyn varovaisesti. "Jo-Joonatan laitto mulle ig viestii", kuulen Aden sanovan itkun keskellä. "Ai just se Joonatan?" Joonas kysyy Aden toiselta puolelta. Ade nyökkää.
"Mitä se laitto?" Joonas kysyy. "Se laitto että jos kerron lisää mitä se on tehny, nii se tulee ja tekee viellä pahemmin ku viimeks", Ade sanoo ja taas purskahtaa itkuun. "Mitä se teki viimeks?" Kysyn. "S-se raiskas mut ja teki monia viiltoja esim mun kurkkuun ja jalkoihin, käsiin melkein mun koko kehoon", Ade saa sanottua itkunsa keskeltä. "Sshh ei hätää, se ei tuu pääsee lähellekkään sua", yritän rauhoitella häntä, ja puhun totta. En päästä sitä hullua Aden lähelle enää koskaan. "Anna sun puhelin", sanon Adelle. Ade ojentaa puhelimensa. Laitan Joonatanille viestiä, se menee sutakuin näin:
Moi Joonatan, sä et oo pääsemässä lähellekkään Adea. Voit olla 101% varma. Ja jos sä et lopeta mennään kertoo kaikki mitä oot tehny nii poliiseille.
Älä enää ikinä ota Adeen yhteyttä.
——————————————-
Sanoja:776
Mitä TE haluaisitte et täs kirjassa tapahtuis?
YOU ARE READING
Liar || Ade x Blindchannel
FanfictionAde on bändissä jonka nimi on Blind Channel. Siihen kuuluu Niko Moilanen, Joel Hokka, Aleksi Kaunisvesi/ Alex Mattson, Olli Matela, Tommi Lalli, Joonas Porko ja Ade Merinen. Bändillä menee hyvin, mutta meneekö Adella? Suosittelen yli 12 vuotiaille e...