Hiljaisuus

56 3 0
                                    

Aden POV

Pääsin juuri kotiin, otan ulkovaatteet pois ja kävelen olohuoneeseen. Mietin mitä voisin tehdä, mutta sitten mahani ilmoittaa olemassa olostaan. Eli aijon tehdä ruokaa, kävelen keittiöön ja avaan jääkaapin, sekin on aivan tyhjä. Eikä pakastimessakaan ole mitään, eli eikun vain kauppaan.
Kävelen taas eteiseen ja laitan takin ja kengät jalkaan, otan avaimet ja puhelimen.

Pääsin juuri S-marketin pihaan, sen edessä on jotain 15-16 vuotiaita mopo poika, mitä hekin siinä kyttäävät. No mitä väliä, kävelin kaupan sisälle ja otin korin. Ajattelin tehdä kanakastiketta, eli kanaa siis hakemaan.
Otin kanaa ja sitten pastaa, otan jotain pastaa vaan. Mietin hetken mitä muuta tarvitsen, voisin ottaa kananmunia, leipää, voitas ja vaikka juustoa sekä maitoa. Otin kaikki mitä tarvitsin, sitten kävin hakemassa vähän pakastepitsaa, sitten tottakai red bullia. Ja eikun vain kassalle, koska en tarvitse oikein mitään muuta. Maksoin ostokset ja pakkasin ne, sanoin heipat myyjälle ja lähdin kotia päin.
Samat pojat on vieläkin siinä, taas kyttäävät.
"Hyvä perse!" Yksi pojista huutaa. "Anteeks mitä sanoit?" Kuulen tutun äänen, se oli Joel.
"Ei mitään", sama poika sanoo, taisi tulla pupu pöksyyn. "Ooks okei?" Joel kysyy. "Joo, ei se ees haitannut mitään", vastaan ja lähden kävelemään kotiin. "Voinks mä tulla sun luo?" Joel kysyy. "No siis joo, mut eiks sun tarttee käyä kaupas?" Kysyn hämmentyneenä, koska mitä hän muuten täällä tekee. "Aa ei, olin vaa kävelemäs täällä", Joel vastaa ja kävelee vierelläni.

Saavuimme luokseni, otimme ulkovaatteet pois ja kävelin keittiöön purkamaan ostoksia. "Mitä ruokaa aijot tehä?" Joel kysyy samalla kun puran ostoksia. "Kanakastiketta, haluuks säki?" Kysyn Joelilta. "Joo kyl mä voisin", Joel vastaa. Alan tekemään ruokaa, siinä samalla juttelemme Joelin kanssa vähän kaikesta.
"Tää ruoka ois nyt valmista", sanon ja alan ottaa astioita esille.
"Kiitti", Joel sanoo kun on syönyt. "Ole hyvä", sanon samalla kun laitan astioita koneeseen, sitten Joelin puhelin alkaa soimaan.
"Moi"
"Oon Aden luona"
"No kyl mä voin"
"Joo venaa mä kysyn"
"Haluuks sä tulla Ade meijän kaa baariin?" Joel kysyy. "No siis joo kyl mä voin", vastaan.
"Joo kyl se tulee", Joel vastaa ja lopettaa puhelun. "Tommi tulee hakee meitä noin 30min päästä", Joel sanoo. "Joo mä meen vaihtaa vaatteet nopee", sanon Joelille ja kävelen makuuhuoneeseeni. Etsin kaapistani jotain päälle laitettavaa. Päätän laittaa mustat farkut ja mustan crop-topin, sekä nahkatakin.
"Onpa värikäs asu valinta", Joel naurahtaa kun tulen olohuoneeseen. "Varaa sulla siinä nauraa", sanon Joelille, hänenkin kaikki vaatteet ovat mustat. Hän vain pyöräyttää silmiään. Menen vessaan ja laitan vähän ripsiväriä, eyelineria ja huulipunaa. "Ooks sä jo valmis?" Kuulen Joelin kysyvän. "Joo", vastaan ja kävelen vessasta. "Okei hyvä, koska jätkät on jo pihassa", Joel sanoo ja alkaa laittamaan kenkiä jalkaan. "Okei", vastaan ja otan lompakon, avaimet ja puhelimen. Laitan valkoiset Niket jalkaani, taino eivät ne enää ole niin valkoiset. Kävelemme Tommin autolle ja menemme sisään. "Joonas ja Niko on jo siellä", Tommi sanoo kun lähtee ajamaan kohti baaria.

Timeskip baarille

Olemme nyt vakkari baarimme pihassa, nousemme autosta ja lähdemme kävelemään sisään. Pääsimme sisään ja nyt pitäisi etsiä Niko ja Joonas. Hetken etsinnän jälkeen löydämme nuo kaksi huligaania. "Moroo", Niko sanoo kun kävelemme pöydälle. Vastaamme kaikki jotain vain, ja sitten istumme pöydän ääreen.

Timeskip 1,5h

Olemme olleet kohta kaksi tuntia baarissa, kaikki paitsi Aleksi ja Tommi eivät ole aivan humalassa. Joonas,Joel ja minä olemme todella pahassa kännissä. "Otetaankho shotthi kisha?" Joel kysyy kännissä. "Jooh", vastaan yhtä kännissä. "Olli ojennah ne shotih", Joonas käskyttää. Olli ojentaa shotit ja aloitamme kisan. "Voittaja on... ADE!" Joonas huutaa ja nostaa käteni ylös, kuulen hurrauksia. Ei ole kyllä eka kerta kun voitan shotti kisan. Nousen penkiltä ylös, joka taisi olla virhe. Koska kun nousen yks kaks tosta vaan kaadun ja isken pääni pöytään. Viimeinen asia mitä näin oli salaman valo, joku varmaan kuvasi.

————————
Sanoja:616
Yritän tehä nyt vähän aktiivisemmin näitä

Liar || Ade x Blindchannel Where stories live. Discover now