Başak'tan
Uçaktan inince önce ankara'nın ılık havası karşıladı beni vandan sonra burası kesinlikle sıcak gelmisti.Eve gelince taksiciye ücreti ödeyip indim bahçe kapısından girdiğim an gözümde eski anılar canlandı gözümde hem duygusal hem eğlenceli zamanlar geçmişti bu bahçede tabi bide bitmek bilmeyen mangal partileri. Adım adım özlediğim yuvama ilerledim. Kapıya yaklaşınca gördüklerim gulumsetmisti. Klasik bir pazar ve kılıç yine bizim evde. Kapıyı çalıp beklemeye başladım. Çok geçmeden biricik yengem açmıştı Kapıyı."Başak ne işin var burda " bu yengemin dilinde hoş geldin demekti
"Gideyim istersen " yersiz sitemim gözlerini devirmesine neden olmuştu
" saçmalama öyle görünce şaşırdım " tatlı gülümsemesi ile hemen yumuşadım tabi bu gıcıklık etmeyeceğim anlamına gelmiyordu
" abimle kala kala iyice tuaflastin yenge kabul et" bakışları sertleşınce hemen sustuğumu belirtmek için konuyu değiştirdim
"daha bekleyecek miyiz içeri geçelim mi "
"Ay pardon ben şaşırdım ondan geç tabi deli " valizi kapının kenarına bırakıp salona ilerledim. Bütün salon kılıç timinin kahkahaları ile inliyordu.
"Slm ben geldim " annem üzerindeki şaşkınlığı atınca sıkıca sarıldı. Abim Çiğdem batur abi derken bütün kılıç timi ile sarılmıştım. Tanımadığım biri vardı. Herkesin aksine soğuk bir tipti.
"Basak bu selcuk timin yeni keskin nişancısı.selcuk Buda başak kardeşim " kibarca elimi uzattım.
"Memnun oldum hayırlı olsun " kibarlık ettim etmesine ama bu odun pek anlayan biri değildi sanırım. zoraki bir tebessümle tuttu elimi
" sagolun. hoş geldiniz " hosbuldum karşılığını verip konuyu uzatmak istemediğimden hemen annemin yanına oturdum. Az önce bana sarılan annem akkiz gitti yerine Yörük hanımağası akkiz geldi.
" Nihayet aklına gelebildik Başak hanım. Abilerim var bir anam var diyebildin zaar" herkes acıyan gözlerle bakmaya başladı hakliydilar.
"Annem görev falan uzadı işte izin isteyemedim ilk fırsatta geldim hem sen kızını özlemedin mi hemen azarladın" şirin bakışlarımla durumdan sıyrılabilecegimi düşünürken Hüseyin abimin salona girişi ile daha da dibe battım.
"Abim sen ne zaman çıktın hastaneden " az önce acıyarak bakan gözler şuan merakla bakıyordu.annemin sinirli hali yerini endişeye bırakmıştı.
"Sen yaralandın mi ondan mı izin verdiler sana.tabi ya nasıl düşünemedim " abime ne yaptın diye sitem dolu bakislarimi sunup anneme daha çok sokuldum
"Annem küçük bir sıyrık abim abartıyor hem söyleyecektim ama telaslandirmak istemedim " inandırıcı olsun diye elimden geleni yapmıştım ama annemi ikna etmeden abim başlamıştı.
"Nasıl oldu bu abim niye sakladin bizden. Hem huseyinin haberi var benim yok abimi ayiriyorsun Başak "Haydar abim şuan buna takılmadi diye dusunmek istesemde bakışları ciddiyetini belli ediyordu.yoklugumda ailem iyice huy değiştirmişti.
Selçuk'tan
Time geldiğimden beri ciddi bir bağ hissetmiştim. Silah arkadaşlığından daha fazlası vardı bu timde. Kılıç timi olarak hem selver teyze hemde akkız teyze tarafından aile sofralarında buluşmalar yemekler sohbetler oluyordu. bide Haydar komutanının mangal partileri sayesinde iyice time adapte olmuştum. Operasyon dönüşü akkiz teyzenin ısrarı daha doğrusu emri üzerine tim olarak yine kahvaltıda onların evindeydik. Hersey olağan seyrinde ilerlerken salona gelen kız ile bütün sohbet dağıldı.
"Slm ben geldim " kimdi bu. Dahası neden bütün tim tebessümle bakıyordu. Akkiz teyze sıkıca sarıldı daha sonra Haydar komutan Çiğdem teğmen kısaca ben hariç bütün tim kıza sarıldı.bana doğru gelince bir süre kararsız kaldı ne demem gerekiyor şuan. Neyseki Haydar yüzbaşı konuya el attı
" basak bu selcuk timin yeni keskin nişancısı.selcuk Başak da benim kardeşim "kız elini uzatıp gülümsedi.
" memnun oldum hayırlı olsun " mecburi bir tebessüm sundum.
" sagolun hoş geldiniz " neyseki konuyu çok uzatmadı. Kahvaltı kaldığı yerden devam ederken akkiz teyze sorgu moduna geçti. Kız şirin bakışlar arasında ikna etmeye çalışırken Hüseyin komiserin gelişi işleri iyice karıştırdı. Yaralandığını öğrenince mesleğini merak etmiştim. Daha çok öğretmen hemşire tipi vardı kızda. Biraz şımarık ve fazla canlı. Kahvaltının kalan kısmı sessiz geçmiş herkes evlerine dagilmisti. Emre ve galiple eve döndük. Yorgundum ve uyumak iyi gelecekti.
"Başak'ın gelmesi iyi oldu herkes merak ediyordu " emrenin Dedikodu saati gelmişti anlaşılan. Uyumak için odama çıkmayı düşünsemde merakımı yenik düşüp oturmustum koltuğa
"O kız cidden Yörük haydarin kardeşi mi" Galip elindeki kahveyi uzatıp mahalleli bir teyze edasıyla başladı anlatmaya
" aynen abi kardeşler ama hiç benzemiyorlar demi. Ama Basak daha eğlenceli doğal Yörük Haydar ise çok sert " galibin konuyu açması ile Emre onu doğrulayan bir tutum sergiledi.
" eğlencelidir Başak. Ama bu eğlenceli canlı hali yanıltmasın ters tarafına denk gelirsen amel defterini kapatır " bu cümle çok komik gelmisti. Kız çıtı birsey bunu nasıl başaracaktiki.
"O kız o kız karınca incitemez ya. Çıtı piti narin birsey. Emin misiniz aynı kızdan bahsettiğimize" Galip oturudugu koltukta toparlanıp ciddi bir tavır takıntı.
" Yörük kızı komutanım. Öyle uzaktan çıtı pıtı görünür ama yakından öyle değildir." Git gide sıkıcı olan muhabbetten uzaklaşmak için odama çıktım.suan ihtiyacım olan tek şey uykuydu bahane Yörük haydarin kardeşinden.
Bölüm sonu
İlk bölüm nasıldı?
Oy ve yorumlarınız benim için çok değerli.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SEVDAM VATAN
ActionBir evde iki asker iki deli aksiyon kadar gülmek de garanti :) İlk bölüm 10 Nisan 2022