💥FINAL 💥

524 43 28
                                    

Başak'tan

Gece geç saatte sınırdan geçip vanda bulunan eski karakolaa gelmiştik yakaladığımız 2 iti teslim edip biraz dinlendik. Yeniden kendi ülkemde olmak rahat bir nefes almak mükemmel bir hisdi. Hakan yüzbaşı geldi hepimle sarilip tebrik ettikten sonra beni odasına çağırdı. Usul adımlarla takip ettim  odaya girince kapıyı kapattim.

" komutanım bir sorun mu var "

"  basak bilmen gereken bir konu var "

" nedir.birine birsey mi oldu. Abimler mi annem mi yoksa "duyacaklarim öyle korkutuyordu ki beni.

" selcuk "  bir anda etraf karardı hakan yüzbaşı beni sandalyeye oturtup  su dolu bardağı uzattı.

"Ne oldu selcuga "

" selcuk burda "

" na nasıl burda"

" 3 aydır burda sizin  cananla olan evde.canan tayini çıkınca evi ortak olduğunuz için satmamis anahtarı bana verdi.senin şehit haberinden 1 hafta sonra selcuk geldi.seninle olan durumunu anlatti. Nerde kaldığını yaşadığın yeri sordu bende anahtarı verdim "

" hala burda mi "

" evet. Ara sıra gidip baktim. Bugünde emre geldi."

" komutanım izninizle ben kalksm"

" daha fazla bekletme. En son gördüğümde bitik bir haldeydi. "

" tamam komutanım " selcuk burdaydi demek. Bu his o kadar garip gelmişti ki. Aylar sonra onu görebilecek olmak aynı ilde olmak. Hızlı adımlarla eve yürüdüm tek istediğim biran önce selcugu görmekti.kapiya gelince derin bir nefes alıp çaldım kapıyı.kapi açılınca emre saskinca baktı.

" basak"

Selçuk'tan

Son günlerde en çok yaptığım şey uyumaktı.hayattan soyutlamak iyi geliyordu. Kapının çalan zili uykumu böldü.

" basak"

Emrenin ağzından çıkan kelime hızla gözlerimi açmama sebep oldu. Basak demişti kalkıp kapıya ileledim.kapida emreyle sarılan basagi gorunce bir an hayal gördüğümü düşündüm son zamanlarda sıkça başıma geliyordu. Basagi görüyordum elimi uzatınca bomboş kalıyordu ellerim.emreden ayrılıp bana doğru gelen beden yaklaştıkça hayal olmaktan çıktı.kollarini açmış bana bakan bu gözler kesinlikle hayal olmazdı. Sıkıca sardım kollarımı. Hayal değildi basak yanımdaydı.

 Hayal değildi basak yanımdaydı

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

" Yaşıyorsun.burdasin "

" özür dilerim sana yaşattıklarım için özür dilerim."

Yazardan

Selcuk ve basak uzun bir süre sarilip ayrı kalan günlerin acısını çıkardıktan sonra emre ve selcuk merakli gözlerle basaga döndü. Bir açıklama bekledikleri her hallerinden belliydi basak derin bir nefes alıp anlatmaya başladı.

"yildirim albayı görünce sasirdim önce görev olduğunu söyledi. Benimle birlikte burda vanda görev yapan arkadaslariminda aynı görev için cagirildigini söyledi. Bir daha önce o iki iti yakalamak için çok operasyon yaptık ama hepsinde elimiz boş döndük. Bir şekilde bizden haber alıyordu ve hep kıl payı kaçırıyorduk."

" görev icin kacirdilar seni yani. Bundan kimlerin haberi vardi basak "

" hiç kimsenin yani ne kılıç timinin nede kopuz babanın bilgisi yoktu "

" kutlamış pasa?" Emrenin sordugu soru ile selcuk basaga sorgular bir bakış sunar

" emre bir soru sordu kutlamış paşa biliyor muydu "

" evet biliyrodu. Ama oda çok sonda öğrendi. Yani ilk başta hiç kimsenin haberi yoktu "

" görev şuan bitti mi yani tamamen döndün "

" bitti emre tamamen bitti. O iki it şuan layık oldukları yerde. Herkes de iyi ailelerine kavuştular.bende kavuştum."dedi selcuga bakarak

" ee artık basak döndüğüne göre Ankara döneceksin demi selcuk "

" olr emre "

" ben hemen hilalle konuşup ayarlarım hem basagin dönmesini kutlayacak küçük bir yemek organize eder"

Emre ikiliyi yanliz bırakıp dışarı çıkar. Hilalle konuşup durumu anlatır.hilal hem şaşkın hem mutlu bir şekilde cigdemin yanına gider. Usulünce anlatır durumu. Çiğdem bir süre kendine gelemez.

2 gün sonra

Çiğdem'den

Emreyle konuşmuş ve ayarladigim mekan bilgilerini vermiştim. Bütün kılıç timi ve aileleri bir araya toplayıp emrenin selcugu getireceği bilgisini verdim. Basaktan hiç bahsetmedim herkes için büyük bir şok olacakti. Haydar yüzbaşı selcuga karşı kendini suçlu hissettiği için birsey dememişti. Akşam saat 8 de planladığımız gibi mekanda toplandık.kapidan önce emre girdi.daha sonra selcuk ve basak elele girdi.herkes buyuk bir şok yaşadı. Aylar sonra haydar yüzbaşı kardeşine sarilip hasret giderdi akkiz teyze aglama krizine girdi. Bir kaç saat sonra olayları anlatan basak herkesten sebep olmasa bile özür diledi.herkes yemeğini bitirip kahvelerini eline aldığı sırada kopuz baba yerinden kalktı. Gecenin en büyük sürprizi buydu tabi ben ve kopuz baba hariç kimse konuyu bilmiyordu.

" efendim hepiniz hoş geldiniz.3 ay önce basagin şehadet haberi ile sarsılan bizler şimdi onun aranızda olması ile mutluluk duyuyoruz.bildiginiz gibi selcuk ve basak birbirini seviyor.her ne kadar bu durum Haydar  ve huseyin için bir yıkım olsada 😄 ben hem komutanları olarak hemde kopuz babalari olarak herkes burdayken uzerime duseni yapıyorum.akkiz hanım allahin emri peygamberin kavliyle kızınız basagi oğlumuz selcuga istiyoruz."

Selcuk ve basak dahil herkes saskinlikla baktı kopuz babaya. Daha sonra pür dikkat ne olacağını merak ederek akkiz teyzeye döndü gozler. akkiz teyze önce oğullarına sonra basak ve selcuga bakıp ayağa kalktı.

" madem Rabbım bana kızımı ikinci kez bahşetti.bende onu sizlerin huzurunda selcuk oğluma emanet ediyorum.verdim gitti"

Herkes ayağa kalktı daha önce hazırladığımız yüzükler selcuk ve basagin parmağına takıldı. Tabi Hüseyin ve Haydar yüzbaşı kopuz albay var diye birsey demesede bu durum pekde kabul görmüşe  benzemiyordu. Ama herkes mutluydu sonunda...

Tadında bırakmak adına final yaptim. Aslında evlenmeleri çocukları falan hep planlanmıştım  ama farklı bir son olsun
Normal bitsin istedim...

Şimdiye kadar okutup oy veren yorum yapan kısaca destek olan herkese teşekkür ederim...

SEVDAM VATAN Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin