Selçuk'tan
Çıyan yine yapmıştı yapacağını. Basak ve huseyinin durumu hiç iyi değildi.acil tahliye talep etmiştik ama helikopter gelene kadar geçen zamanda basak çok kan kaybetmişti ekimden geldiğince yaraya baskı yapmıştım ama yinede yeterli gelmemişti.haydar yüzbaşı bitik durumdaydı.helikopter geldi Kağan yüzbaşı hastaneye inmesi emrini verdi. Hastaneye geldiğimizde sedyeler hazır bekliyrodu zaman kaybetmeden ikiside ameliyata alındı.
" Allah kahretsin benim yüzümden oldu" Çiğdem teğmen kendini sucluyordu. Aslında bende kendimi suçluyordum. Söylemeliydim Haydar yuzbasiya
" yapma böyle Çiğdem bunun şuan basaga yada huseyine bir faydası yok "batur ustegmen teselli için bir kaç cümle kursada Çiğdem teğmen pek sakinlesmedi. Akkiz teyze ve selver teyze gelmisti. Ayakta durmakta zorlanan akkiz teyzeye yardım edip oturttuk.
" oğlum birsey de iyi mi yavrularım " Haydar yuzbasi başıni yere eğdi. Tek tek hepimiz aynısını yaptık çünkü kimsenin diyecek tek kelimesi yoktu. Bir süre sonra ameliyathanenin kapısı açıldı.
" Hüseyin bozkurt'un yakınları siz misiniz "
" kurban olayım iyi birsey söyle doktor. Çocuklarım iyi mi " akkiz teyze bir umut baktı doktora ama Doktorun gelisinden belliydi iyi şeyler olmuyordu.
" elimizden geleni yaptık yogun bakımda takip edeceğiz geçmiş olsun " Herkeste bir sessizlik oldu Haydar yüzbaşı duvarları yumruklamaya başladı batur ve Emre durdurmaya çalışsada koskoca Haydari zaptetmek kolay olmadı. Akkiz teyze zaten bayıldı. Kalbi varmış kadın dayanamadı evlatlarinin durumuna ne diyeceğimizi ne düşünecegimizi bilemez bir halde oturduk sandalyelere.2.kez açılan ameliyathane kapısına korkarak baktik
" öncelikle gecmis "
" sagolsun. Hocam basak o nasıl " gokcen yenge korkarak sormuştu.doktorun yüzü asıldı.
" size iyi şeyler söylemek istiyorum ama durum pek iç açıcı değil. Daha önceki kurşun zaten zorlarken yeni oluşan yara da bizi çok zorladı. Şuan net birsey söylemek için çok erken önümüzdeki 48 saat çok önemli şimdilik yoğun bakıma alıp takip edicez gecmis olsun " doktor yanımızdan ayrıldı Haydar yüzbaşı kardeşlerinin acısıni yaşarken ben vicdan azabı çekiyordum. En azından söyleseydim basak kurtulabilirdi. Abisi yoğun bakımda kendisi yaşayacak mı belirsiz. Hersey üst üste geliyor çıyan denen herif herseyi yakıp yıkıyor ama biz onu ait olduğu yere gönderemiyoruz.kagan yüzbaşı çalan telefon nedeni ile yanımızdan uzaklaştı geri döndüğünde yüzünde bir acı vardı. Yine kötü haberdi.
" komutanım iyi misiniz " emrenin sordugu sorumun cevabını herkes tahmin ediyordu.
" Turan timindeki üsteğmen Burak gittigi operasyonda şehit olmuş " daha ne olabilir acaba başımıza daha ne gelebilir.
Ertesi gün
Çiğdem'denCenaze töreni için hersey hazırdı. Basak ve Hüseyin yoğun bakımda herseyden habersiz yatarken aileleri perişan bir haldeydi .icimdeki vicdan azabı beni yiyip bitiriyordu. Hem saklamış hemde selcugun söylemesini engellemiştim. Burak için yapılan törenin ardından cenaze şehitliğe defnedildi. Fidan teyze onurlu bir şehit anası olarak dik duruyor kilic timi ise intikam ateşi ile yanıyordu. Evde taziye için bekledik akşam olunca çıktık. Baturla yürürken biran duraksadim.
" basak ve huseyini başına gelenler benim yüzümden oldu öyle değil mi "
" ne alakası var gülüm. Olacaklarin önüne geçilmez. Hem o çıyan iti koymuştu kafaya basak olmasa başkası olacakti."
"Ben kendimi suçlu hissediyorum selcugu da engelledim. Şimdi oda vicdan azabı çekiyor benim yüzümden "
" Çiğdem. Yapma canım bak selcugun ailesine de saldırdılar. Bu itler böyle ne zaman ne yapacaklari belli olmuyor basak Hüseyin sen ben farketmiyor. "
" ben kendimi çok kötü hissediyorum "
" biraz oturalım mi dışarıda "
" olur " baturun her zaman yanımda olup destek olması fazlasıyla düşünmesi
Beni çok mutlu ediyordu.Selçuk'tan
Sabah erkenden kalkıp iyi bir haber umuduyla hastaneye gitmiştik ama hiç bir değişiklik yoktu.sessiz sedasız beklerken gelen doktor ile hepimiz ayaklandık.
" gözünüz aydın Hüseyin bey uyandi " bir tebessüm oluştu Herkeste akkiz teyze biraz olsun rahatlamisti.
" basak. Basak iyi mi" Galibin sorusu ile herkes doktora baktı. Onunda iyi olduğunu duysak geçecekti korkular.
" maalesef her hangi bir değişiklik yok. Bekliyoruz bunu söylemek çok zor ama herseye hazırlıklı olun "
"Hazırlık ? Kardeşimin ölümüne hazırlıklı olayım öyle mi doktor bey. Basagin yokluğuna hazırlıklı olayım.bak bozok duydun mu Hazırlıklı olmalıymışım "
" Yörük bir sakin ol doktor isini yapıyor."
" ya basaga birsey olursa ya kaybedersem onu "
" o deliye birsey olmaz.sen kardesini tanımıyor musun neler atlattı. Hiç birsey olmayacak sakinles artık "
" hatırlarsanıza komutanım. Vanda kaçırıldığında o kadar işkenceye rağmen tek başına kurtulmuş üstelik o itleride paket edip getirmişti" emre anlattıkça herkes gülümsedi. Bense şaşırıyorum çıtı pıtı dedigim kız bildiğin ölüm makinesiymis. Bir süre hastanede kaldıktan sonra çıktık. Kağan yüzbaşı karargaha geçti bizde operasyon umudu ile evlere döndük.
Bölüm sonu
Sınır 13 oyEveet bölüm geldi.
Herkes Hüseyin sandı ama turan timinden burak gitti sebebi sonraki bölümlerde belli olacak.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SEVDAM VATAN
AçãoBir evde iki asker iki deli aksiyon kadar gülmek de garanti :) İlk bölüm 10 Nisan 2022