Başak'tan
Uzun zaman sonra silah sesiyle değil annemin şefkat dolu sesi ile uyanmıştım.özlemişim ailemi. Kahvaltı sofrasında eskiden olduğu gibi abi zorbalığı ile karşılaşmak pek özlediğim bir durum değildi ama yine aynı şeyler oluyordu masaya oturduğum an Hüseyin abim yapmıştı yapacağını.
"Başak cay doldur ama açık olsun bide büyük bardak olsun " yıllar geçiyor ama Hüseyin abim değişmiyordu. Sakin bir şekilde bardağı doldurup uzattım ama bardağı tutmadan bıraktım pişman miydim hayır ve kaçınılmaz son
"Lan yandım lan " üzülmüştüm ama haketmisti sonuçta emri vaki cümlelerden hoşlanmadığımı bilmesi gerekirdi.
" kızım ne yaptın yaktın abini " annem bilerek yaptığımı anlarsa biterim. Hemen abimin yanina gidip göstermelik bir ilgi sundum
"Abi istemeden oldu tuttun sandım. İyi misin " abim salak der gibi bir bakış attı haklı tabi yanan birine iyi misin diye sormak salaklıktı.
" basak git gözüm görmesin seni kaybol " bir süre sessizce masada oturdum abim üzerini değiştirip geldi. Masum masum bakınca kiyamadi tabi
"Tamam birsey yok iyim hadi kahvaltını yap sen " bingo yine başarmıştım.tabi bu kadar kıyamet koparken Haydar abim her zamanki gibi yine Kağan abiyi uyandırmak için selver teyzenin kapısına dayanmisti. Çok geçmeden Kağan abinin isyan çığlıkları bizim eve ulaştı. Kapıya çıkınca uykulu gözlerle abime bağıran bir kagan vardı karşımızda
" lan senin uykun yok mu lan senin evin yok mu lan sen bana bela mısın. Tatil günüm de bari huzur ver lan Nedir lan senden çektiğim" sonunda nefessiz kalan Kağan abi pes edip susmustu.
""Aaa ama bozuk baba sende sürekli yatıyon. Bak iyice hantal tembel biri oldun yakında arazide de uyuyacaksın diye endişe ediyorum " abim sakinleştirmek için değil adeta delirtmek için konuşuyordu Kağan abiyle ve başarmak üzereydi.
" Ay yeter çocuk gibisiniz hadi herkes evine Haydar gir sende içeri.koca koca adamlar yaptığınıza bakın hic utanıyor musunuz " annem son noktayı koymuş herkes bir anda dagilmisti. Haydar abim Hüseyin abimin başına gelenleri duyunca kahkaha krizine girmişti.
" lan iyi misin her yerin sağlam mi bana bak yuruyebiliyor musun lan" Hüseyin abimin bana bakışları çok dost canlısı bakışlar değildi şuan söyleyeceğim tek olumsuz cümle hayatıma mal olurdu.
" abi basak dikkatsiz davranınca olan oldu. Ama iyim dizim biraz aciyor krem falan sürdüm sıkıntı yok " konunun kapanmasını uman abim kahvaltısına dönmüştü ama Haydar abim susacak gibi değildi.
" diz önemli babalar koşarken yürürken ihtiyaç " annem abime sert bir bakış attı ve olay anında normale döndü. Kahvaltıdan sonra Hüseyin abim ile evden çıkıp hastaneye gittik. Evdekiler Hüseyin abim için gittik diye biliyor oysa sebep benim sırtımdaki kursundu. Hem adamı yakıp hemde peşimden hastaneye sürüklemek kesinlikle normal değildi. Zaten kardeşlikle normal bir eğlem değil Öyle değil mi.
Selçuk'tan
Kahvaltı hazır ama Emre ve galip ortalarda yok. Odalarına gidip bir kaç kez seslendim ama resmen kış uykusuna yatmış ayı gibi horul horul uyuyorlardi. Ama ben onları kaldıracak şeyi biliyordum.
"Beyler acil harekat emri 5 dk tam teçhizat hazır olun " basarmistim ikiside anında uyanmış hazır ola geçmişlerdi.
" aferin asker hazırlanıp 5 dk içinde mutfakta olun " birsey demelerine fırsat vermeden çıktım odadan. Kahvaltıdan sonra guvenmesemde bulaşıkları emreye evi temizleme işinide galibe verip çıkmıştım evden. Hastaneden alacağım evraklar acil olmasa evi onlara emanet etmezdim tabi. Danışmada bulunan hemşireye doktoru sormuş ve odasına yönelmiştim. Doktorun odasının önünde Hüseyin ve kardeşini görmeyi beklemiyordum tabi ne işleri vardı burda. Doktorun odasına girince kenarda oturup bekledim onlardan sonra sıra bendeydi doktordan sorup öğrenebilirim diye düşünüp beklemeye başladım. Yaklaşık 20 dk sonra onlar odadan çıktı ben girdim.gerekli evrakları aldım şimdi asıl konuya gelebilirim.
"Sey doktor bey biraz önce çıkan Hüseyin bey ve kardeşi neden gelmisti " sordugum soru doktoru şaşırmıştı.
" siz tanıyor musunuz." Soruma soruyla karşılık verilmesi en sevmediğim durumdu ve sık sık başıma geliyordu.
" tanıyorum o yüzden merak ettim" kendilerine sorup bunaltmak istemedim "
"Anlıyorum sizi lakin hastalarımız hakkında bilgi veremiyoruz. Hasta hakları gereği kusura bakmayın " bu olmadı işte. Ama pes etmedim ve şansımı tekrar denedim
" haklısınız ama insan deger verdiği birilerine birsey olacak diye çok kural kanun tanımıyor maalesef. "
" basak hanım sizin için çok kıymetli sanırım " yok degil tanımam etmem ne kıymeti olacak demedim tabi ayağıma gelen fırsatı teper miyim
" oldukça önemli yani kıymetli. Şimdi öğrenebilir miyim neden burdaydilar.
" basak hanımın ameliyatı için." Ameliyat mı. İyide nesi vardı ki iyice kafam karışmıştı
" ameliyat demek anladım. Ne ameliyatı Riski ne bu ameliyatın "
" basak hanım henüz karar vermedi beklemedeyiz ama her geçen gün onun için büyük risk eğer sırtındaki kurşun alınmazsa hayati tehlikesi çok fazla" sırtında kurşun mu var. Bundan ailesinin haberi olduğunu sanmıyorum geliş sebebi bu olmalı ama neden sakladı ki. Doktora cevap vermeden çıktım odadan. Ama Doktorun söyledikleri zihnimde dolanıp duruyordu.
" eğer kurşun alınmazsa hayatı riski çok fazla "
Bölüm sonu
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SEVDAM VATAN
ActionBir evde iki asker iki deli aksiyon kadar gülmek de garanti :) İlk bölüm 10 Nisan 2022