Başak odada sıkıntıyla otururken kapı açılır. Karşısında gördüğü adama saskinca bakar. Adam ağır adımlarla gelir yanına.
" basak "
" Ne demek oluyor bunlar "
" sakin ol korkmani gerektirecek bir durum yok "
" açıklamış mi oldunuz durumu şimdi "
" aynı abin gibisin fazla sonuç odaklı bakıyorsun olaylara "
" beni neden getirdiniz buraya ne istiyorsunuz "
" elbetteki sohbet etmeye değil." Diyerek elindeki dosyaları basaga uzatır. Elleri çözülen başak bir süre bileklerini ovusturur.dosyayi inceledikten sonra kaslari çatık bir şekilde bakar karşısındaki adama.
" bütün bunlar niye "
" sabret öğreneceksin. Ama önce iyice incele dosyayi "
Başak'tan
Şok üzerine şok geçiriyordum adeta. Elimdeki dosyada yazanlar beni sasirtmisti.dahasi neden beni seçmislerdi. Abimle tartışmamız aklıma geldi olanları öğrendiği zaman yıkılacaktı. Ama görev gorevdi asla geri ceviremezdim. Dosyayı iyice inceledikten sonra yanıma bırakılan kalemle sorumluluğu kabul ettiğimi teyit etmek için imzaladım.
" tamam mi "
" tamam. Ne kadar sürecek bu durum "
" 1 ay belki de 1 yıl tamamen senin başarına kalmış "
" anladım komutanım "
" Nihayet komutanın olduğumu kabul ettin "
" cagirsaydiniz da gelirdim böyle kacirilmak pek hoş olmadı "
" strateji budur basak. Daha acemi olduğun çok nokta var benim yaşıma geldiğinde mesleğin bütün inceliklerini ogrendigin zaman anlarsın "
Selçuk'tan
Saatler ilerledikçe basaktan haber alamadığımiz için geriliyorduk.haydar yüzbaşı ile hiç konuşmamış göz göze gelmekten bile imtina etmiştik.kopuz albay yüzü asık bir şekilde Gelince hepimiz ona döndük
" yüzbaşım"
" komutanım bir haber varmi kardeşimden "
" bir kaç ilden arkadaşlarımız da başakla aynı durumda.onlarda kaçırılmış.arastirdigimiz da hepsinin başakla beraber vanda olan tim üyeleri olduğu çıktı ortaya"
" yani bu kimse direk basak ve timini hedef aldı "
" aynen öyle emre.ama asıl sorun ne bir anlaşma nede bir şart sunmamalari her saat birini şehit edeceklerini açıkladılar"
"Böyle bekleyecek değiliz demi komutanım "
"Gerekli hazırlıklar yapılıyor umarım bütün askerlerimize ulaşırız " hilal astsubay nefes nefese geldi hangara
" komutanım "
" soyle kizim"
" komutanım bir video geldi. Maalesef hatayda gorevli olduğu sırada kaçırılan astsubay çavuş mert yılmaz şehit edildi "
" Allah kahretsin " hep birlikte harekat merkezine gittik. Video hepimizin canını yaktı.bir vatan evladı haince katledilmisti ve basak dahil 4 kişi daha vardı ellerinde "
Başak'tan
Bulundugum evden dışarı çıkıp etrafa baktim. Ne bir ağaç ne bir ev nede yol vardı adeta kus uçmaz kervan geçmez bir yerde kalmıştım.bir araba sesi ile arkama döndüm. Ve karşımda aylar önce birlikte çalıştığım arkadaşlarımı gördüm bir anda bütün sıkıntım silindi sanki. Hemen yanlarına gittim. Yıldırım albay onlarında benimle bu görevde olacağını söyledi.demekki onlarda benim gibi şehit gösterilecekti. Birbirimize sarılıp hasret giderdikten sonra oturduk kimseden ses çıkmıyordu. Genelde görevler sessiz olurdu fakat bu sessizlik çok başkaydı şehit gösterilmek başka her saat bir ailenin yüreğine ateş düşmesi başkaydı. Annem abilerim kim bilir ne haldedir. Ya selcuk biliyor mudur başıma gelenleri.
"Komutanım aileniz nasıl "
" iyidiler mert en son bıraktığımda yani "
" bu görev bittiginde hepimiz annelerimizden güzel bir dayak yiyeceğiz bence "meleğin esprili yaklaşımı tebessüm etmemizi sağladı
" katılıyorum annem kemiklerimi kiricak kesin "
" biter demi komutanım. Görev yani "
" elbette bitecek bizden şimdiye kadar hangi görev kurtuldu "
" aylar sonra iyi geldi buluşmak "
" tabi ortam biraz vasat ama yinede idare eder "
" tabi dag başında değilde cafede falan toplanmaliydik "
" hiç degismeyeceksiniz demi "
" sanırım hayır komutanım.bide ben bunla evleneceğim yani "
" hadi ya Nihayet o konuma geldiniz mi "
" zor oldu ama geldik komutanım."
Yazardan
Her saat timden birinin şehit haberi gelir. Kılıç timi elleri kolları bağlı beklemekden delirmiştir. Basagin haberi Haydar ve selcuk için adeta yıkım olur. Arkadaşları sakinleştirmeye calissada basaramazlar.cigdem olaylara tepkisiz kalır.ayni gün hem anne olacağını öğrenmiş hemde kardeşim dediği insanı kaybetmiştir. Basagin şehit haberi bir çok televizyon kanalında yayınlanmış akkiz hanım öğrendiğinde fenalasmistir.
Basagin cenaze töreni sonrası herkes azda olsa kabullenmiş toparlanmistir. Gökçen doğum yapmış 2.ogullari murat dünyaya gözlerini halasının yokluğu ile açmıştır.huseyin için en büyük destek dilandan gelmiş hilal ve emre bu zor günde birbirine sevgilerini dile getirmiştir.acı dönemde yeni bir başlangıç yapmışlardır.haydar kendini suçladığı için kimseyle konuşmayıp yanliz başına odasında oturuyordur.selcuk ise 1 haftadır ortalarda yoktur. Ailesi başakla olan durumunu öğrenmiş ama selcuga ulaşıp teselli edememistir...
Bölüm sonu
Sınır 22 oy
Nasıl olmuş bölüm pek içime sinemedi 😔
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SEVDAM VATAN
ActionBir evde iki asker iki deli aksiyon kadar gülmek de garanti :) İlk bölüm 10 Nisan 2022