Başak'tan
Abim iki gündür görevde haliyle evdeki herkes diken üstünde. Ameliyat için henüz karar verebilmis değilim. Abimden annemden saklamak hoşuma gitmesede tedirgin etmek istemediğimden susuyordum.aksam yemeğini hazırlamıştik ama herkesin aklı abimle olduğu için kimse yemeğine dokunmamışti. Sessiz geçen dakikaları kapının çalan zili bozdu.
" ben bakarım " masadan kalkıp kapıyı açtım.
" açız basak yemekte ne var " abime hızla sarılmistim.sırtımda hissettiğim ağrı ile canım yanmıştı.yavasca geri çekilip içeri buyur ettim kılıç timini.
Selçuk'tan
Plan istediğimiz gibi gitmedi ve çıyan denen iti yine kıl payı kaçırdık. Herkesin morali bozulmuştu. Defalarca eli boş dönmüş bir türlü çıyanı yakalayamamistik. Hangara silahları bıraktıktan sonra Haydar yüzbaşı reddedilmez bir teklif yaptı.
" babalar bize mi gitsek yemege" Emre adeta piyango vurmuşcasina sevinmişti
" tabiki gidelim komutanım hem sizi üzmek istemyiz "
" sırf Yörük üzülmesin diye yani öyle mi Emre " bu elbette inandırıcı değildi. Kağan yüzbaşı da hepimize tercüman olmuştu.
"Neyse babalar hadi gidelim güzelce bir yemek yiyip sonra dinleniriz"
" komutanım evdekilere haber versek. Böyle hep birlikte pek uygun olmaz "
" selcuk baba yabancı yere mi gidiyoruz " Yörük haydarla uğraşılmaz en iyisi susmak. Sessiz geçen yolculuğun ardından Haydar yuzbasinin evine geldik kapıyı kardeşi açtı.
" basak baba aciz yemekde ne var" kız abisine öyle bir sarıldı ki sanki yıllardır görmüyor. Sarıldığında yüzünde gördüğüm tek şey acıydı tabi ya sırtındaki kurşun ağrı yapmis olmalı. İçeri geçtik masaya oturduk. Akkiz teyze nasıl başarıyor bilmiyorum ama her zaman geldiğimizde hepimize yetecek yemek oluyor mutlaka.
" hepiniz iyisiniz demi yaralınız yok " akkiz teyzenin şefkatli sorusu bütün timde tebessüm oluşturdu. Yemekten sonra caylarımızı alıp salonda bulunan koltuklara geçtik. Sohbet muhabbet eşliğinde cay elbetteki kılıç timi için ikramiye niteliğindeydi.
" biz kalkalım komutanım yarın gelinlik falan bakacağız malum " 5 aydır nisanli olan Çiğdem ve batur çifti Bir türlü evlenememisti. Onlardan sonra birer ikişer herkes dağıldı.
" komutanım bizde kaçalım artık " Galip ve emreyle beraber çıktık evden. Taksiyle kendi evimize geçtik yarın batur ustegmen için damatlık bakmaya gideceğiz ben ne anlarım diyemedim tabi. Tam yatacakken telefonum çaldı.
" alo ." Annem bu saatte hayatta aramazdi. Birkaç kez seslensemde telefondan ses gelmedi.babami aradım kardesimi aradım.kimse açmadı birseyler oluyordu.hemen montumu alıp aşağı indim sesime Emre ve galip hızla yanıma geldi
" komutanım ne oldu ne bu telaş "
" annemler aradı ama konuşmadan kapandı şimdi arıyorum hiç biri açmıyor"
" tamam sakin olalım. Polisi arayalım baksınlar "
"Ben gidiyorum böyle bekleyemem " anahtarı alıp çıktım evden Emre ve galip arkamdan seslense de durmadım.
Başak'tan
Abimin gelişi ile derin bir nefes almıştık.kilic timi gidince herkes odasına çekildi. Yorulmuştuk haliyle tam yatağıma uzandığım an bir gelen sesle hızla odamdan çıktım. Abim silahını ve hırkasını almışti
" abi ne oldu nereye " yanima gelip alnımdan öptü.
" Abicim bir konu var da ona bakicam sen yat dinlen tamam mi"
" abi neler oluyor gecenin bu saatinde neden gidiyorsun "
" selcugun ailesi zor durumda olabilir" duyduklarıma inanamadım ne olmuş olabilirdi ki ailesine. Ailesinden kasit neydi ki anne baba mı yoksa es ve çocuk muydu. Bananeydi budan niye aklıma geldi şimdi.abim hızla çıktı evden arkasından baktik her zamanki gibi.kagan abide çıkınca birlikte gittiler.odama çıktım ama uyuyamadım umarım kötü birsey yoktur.
Selçuk'tan
Karargaha geldiğimde kılıç timini görmeyi beklemiyordum. Emre yada Galip haber vermiş olmalı. Yanlarına gittim Kağan yüzbaşı bana önce sert bir bakış atıp daha sonra yumuşadı
" selcuk neden kimseye haber vermedin Emre aramasa haberimiz olmayacak "
" komutanım ben kimseyi rahatsız etmek istemedim bide daha ne olduğunu bilmediğim için"
" bu bir bahane değil babalar bizde kimse tek başına hareket etmez birsey saklamaz dedik sana tim olmaktan önce aileyiz biz bir daha olmasın "
" emredersiniz komutanım " hemen harekat merkezine geçtik. Görevli astsubay üzgün bir ifade ile baktı.
" komutanım 1 saat önce bir silahlı saldırı olmuş ailenizin bulunduğu eve" duyduklarimla endisem katlandı.
" devam et "
" ailenizle iletişime geçtik bir sorun yok falak evde ciddi bir hasar mevcut "
" kim niye yapar bunu ben değilde neden ailem "
" komutanım kardesinizle konuştuk gelen teröristin biri çıyan yapılanı unutmaz geri gelecek gibi cümleler kurmuş " gebermedi gitti pislik. İzin isteyip ailemi aradım kardeşimle konuşup hemen yarın ankaraya dönemlerini söyledim. Antalya da kalmaları çok tehlikeliydi artık.karargahtan çıktık herkes arabasına doğru yürümeye basladi
"Babalar hepiniz çok dikkatli oluyorsunuz. Bu hepimiz için açık bir tehdit. Bu it selcugun yazlıktaki ailesine kadar biliyorsa hiç birimizin ailesi güvende değil. Ailelerinizle konuşup telaslandirmadan bilgi verin "
" Yörük haklı beyler yanlız kalmak yok Görevdeki arkadaşlarınız da dönünce onlarıda uyarın.bir süre çok dikkat etmeliyiz " sessiz sedasız evlere dağıldık annemle tekrar konuştuktan sonra biraz daha rahatlamistim.
Bölüm sonu
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SEVDAM VATAN
ActionBir evde iki asker iki deli aksiyon kadar gülmek de garanti :) İlk bölüm 10 Nisan 2022