Songül ve Simge'nin bu akşam evde yüzleri gülüyordu.İkiside söylemese de sebep aynıydı aslında.Eylül'ün ikisini de bugün ayrı ayrı sebeplerden kendilerini korumasıydı..Simge öğlenden beri sanki annem gibi diye içinden geçiriyordu..Evet Songül de onun ablasıydı ama anneleri onları terk ettiğinden beri bir yanları hep eksikti..Eylül de sanki o eksik yanlarını doldurmuştu...
Songül elinde kahveyle salona girdiğinde babası da televizyon karşısında oturuyordu..Simge de karşısındaki koltukta telefonuyla oyalanıyordu.
Songül:Baba kahve?
Ekrem:Ellerine sağlık kızım..
Songül:Afiyet olsun..Simge sana limonata getirdim..
Simge:Sağol abla..
Songülde gülümseyerek babasının yan tarafına oturdu..Ekrem'in kızların aksine suratı asıktı.
Songül:Baba sen iyi misin?
Ekrem:İyiyim kızım..Yorgunluk işte..
Simge:Valla bende yorgunum..Ama senin aksine mutluyum baba..
Songül:Hayırdır? Niye mutlusun sen? Geldiğinden beri gülüp duruyorsun zaten..Aylardır asık suratının aksine..
Simge:Sen kendine baksana abla..Mutfaktan çıkmıyorsun..Müzikler falan..
Songül:Ben yarınki çekime hazırlanıyorum...
Simge:Ne çekimi bu?
Songül:Sınıfça bir klip çekimi olacak..
Ekrem:Şu kermes meselesi mi?
Songül:Evet ama klip fikri müdürden değil..Ama çok şaşıracağına eminim..
Simge:Bilmece gibi konuşmasana abla..
Songül:Ya tamam size anlatacağım ama aramızda kalacak tamam mı?
Ekrem:Tamam kızım anlat bakalım..Merak ettim ben..
Songül:Simge?
Simge:Ay tamam abla..Anlat işte..
Songül bugünkü konuşmaları anlatmaya başlar...Her şeyin Eylül'ün fikri olduğunu da söyler..
Songül:İşte böyle..Hem kermes ilgi çekici olacak köy okullarına yardım edilecek hem de Eylüllerin atölyesinin sayfasında klip paylaşılacak..Oradan gelecek olan geliri de sosyal hizmetlere bağışlayacaklar..Hepsi Eylül'ün fikriydi..
Ekrem:Bir dakika..Siz Eylülle iyi mi anlaşıyorsunuz artık? Konuşup barıştınız mı ?
Songül:Yani..Her şey düzeldi diyemem belki ama bazı şeyler yoluna girdi baba..Bugün beni korudu derste biliyor musun? Onun sayesinde kötü not almadım..Hoca bir şans verdi..
Ekrem:Ben ne söyleyeceğimi bilmiyorum Songül..Biliyorsun Eylülle aramız kötü..Benden nefret ediyor..
Songül:Baba..Hatalı olan sensin..
Ekrem:Biliyorum..Büyük hatalar yaptım ben..
Songül:Ama düzelecek..Biraz zamana ihtiyacı var bazı şeylerin..
Ekrem;Doğru söylüyorsun..Ama sizin iyi olmanıza sevindim..Daha da iyi olacaktır..
Songül:Olacak..Ben inanıyorum..
Simge:Bugün beni de korudu..Yani kızlarla tartışırken..
Songül:Ne? Ne zaman oldu bu ?
Simge:Ders arasında işte..Kızlara hesap sordu..Özür diletti..Sonra gitti..
Ekrem:Kızım niye kavga ediyorsun sende insanlarla? Bir de karşıma geçmiş anlatıyorsun.
Simge:Hakettiler..Haketmeselerdi o da özür diletmezdi zaten..Dimi baba?
Ertesi gün Eylül heyecanla geldi okula..Şoförü kapının önüne kadar getirmişti..Babası da onu kapıda bekliyordu.Eylül babasını görmezden gelse de Ekrem onu durdurmuştu.
Ekrem:Eylül..Konuşalım mı biraz?
Eylül:Derse gideceğim ben.Zaten seninle konuşacak bir şeyim de yok.Çekil önümden.
Ekrem:Kızım..Yapma böyle..Beraber bir yerlere gidelim..Olmaz mı? Songülle bizim eve gel..Bizde kal..Kardeşlerinle vakit geçir..
Eylül:İstemem! Rahat bırak beni.Git hayatına bak.Benim seninle konuşacağım bir şey yok.
Eylül gözleri dolu dolu babasının yanından ayrıldı..Arkadaşları çoktan sınıfa gelmişlerdi..
Meral:Günaydın Eylül..
Eylül:Günaydın..
Serkan:Naber Eylül?
Eylül:İyiyim Serkan sen?
Serkan:İyiyim de..Sesin pek öyle söylemiyor..
Eylül bakışlarını Songül'e kaydırmıştı ama hiçbir şey söylemedi..Kendisini toparlayacaktı..Bugün güzel bir gündü..Atölye de klip çekimleri sırasında Serkan'ın doğum günü de kutlanacaktı..Eylül her şeyi planlamıştı..
Meral:Canısı..Abin de gelecek mi? Biliyorsun çekimde gitar için iki kişi lazım..
Eylül:Gelecek merak etmeyin..Siz gruba onu da ekleyince konuştuk dün akşam..
Meral:Ee süper..
Serkan içinden "süper tabi" diye geçirdi..Cemreyle de göz göze gelmişlerdi..Bu iki aşık iki kardeşe gönüllerini kaptırmışlardı..