"Hello, I'm Brianna Kylee Mendez 13 yrs. old. I chose St. Peter Academy 'cause I believe this school aim to mold their students into a good role models. I'm just a normal girl of this age wanting to learn more and discover a lot of things. My dad is an OFW while my Mom is a house wife. I have 1 younger sister 1st yr in this school and a younger brother, one of our kinder student in this school. Nice meeting you all."
Kung di ako nagkakamali lahat sila napanganga sa mga sinabi ko. May mali ba akong nasabi? Do I look stupid kanina?
I was about to sit again when my teacher ask me. "What school do you came from?"
"I came from Mondrian Science High School Ma'am"
"Ah, no wonder you can speak in english fluently. Thankyou Miss Brianna you can take your sit"
Pagkaupo ko bumulong agad si Julia sakin "Taray mo girl! galing mo mag english knina."
"Hindi ba normal pagsasalita ng english dito?" tanong ko.
"Hindi nasa first section lang matatalino dito"
Hindi nga ako nagkamali, isang napaka higpit na school itong pinasukan ko. Ang dami nilang rules ang regulation at lahat ng yun may mga parusa!!!! kulang na lang ata maging bawal din ang pag hinga. Sa dami ng mga inexplain ni Ma'am Smelee ito lAng natandaan ko.
•Skirts should be 2 inches bellow the knee. No wearing of doll shoes style of black shoes. White socks only. girls and boys should wear sando inside their uniform.
• No PDA such as holding hands, kissing, etc.
• No wearing of foundation, lipstick or other form of make up.
• No wearing of big earings. Should only wear one pair of earings, one ring and bracelet.At ang pinaka nakakairita sa lahat
• NO BRINGING OF ANY GADGETS
At ang mga parusa:
*Working Suspension
*Suspension
*Dismissal
*Automatic Disqualification in Honors and Awards.School pa ba to!!!!??? o kulungan na!!?? At iba pa yung rules sa room namin gawa gawa ng adviser namin.
"BAWAL ANG MAGKARELASYON DITO SA SECTION KO" yan huling sinabi ni Ma'am Smelee bago mag uwian.
Ano to kailangan perfect mga estudyante dito!!!?? ang sarap mag drop!!!!!
BINABASA MO ANG
'Till I Found Myself
RomanceSabi nila "You must learn to love your self first before you can whole heartedly love someone" Hindi katulad ng mga love story na nababasa natin o napapanood na laging happy ending. Mahirap magmahal, masakit. Hindi basta basta, it's either ikaw an...