نور 25

24 2 0
                                    

                          " الاخيرة "

#flash_back

                         ~ حيدر ~

جاني إتصال من خليل عن طريق الشيخ زايد .. بعد مقتل عيلة الساتي بطلب مني أجمع البقدر عليه من الجيوش و اجي حزران في اقرب وقت  .. عشان نبدا خطتنا البداها هو بعد هجوم هزبر الاخير على معسكرهم و تمثيلية موته الساعده فيها عبيدة .. وبعد جيت السودان قعدت في العاصمة عشان اجس نبض هزبر .. بعدها سافرنا حزران ..ز اتلاقيت معاه مرة واحدة بس وضع معاي الخطة الاخيرة و بعدها اختفى .. كان قاعد في جبال عيسى مع تلاتة من رجالنا الاوفياء .. بحكيوا لهزبر عشان يوقعه في شر أعماله .. بعد إتوحدنا و إبتدينا حربنا ضد هزبر و اوغاده .. كنت مستني منه اشارة عشان نهجم علي هزبر و نحتل مركز بلغاريا .. بس اتاخرت اشارته و كملنا في معركتنا اللي اغلبيتها كنا مهزومين فيها .. لغاية رسل لي بليل واحد من جنوده و اداني اشارة البداية .. كل التعب التعبناه و كل شي عملناه كنا على بعد خطوة من حصاده .. وضعنا خطت الهجوم انا و نور اللي حكيت ليها بوجود خليل قبل نطلع من حزران بيومين ..انقسمنا فريقين فريق نسائي بقيادة نور و اللي مركز ارتكازهم كان جبال عيسى .. و فريق رجالي بقيادتي انا و ظافر و كان المسؤول عن الهجوم .. بينما خليل و رجالنا اللي كان معسكرهم سري و اشرف خليل على تدريبهم طول السنين الفاتت كلها ..كانوا سلفًا جوة بلغاريا وبضربوا المركز ..اما نحنا فتقسمنا فريقين من 200 جندي .. وارتكزنا في النواحي الغربية و الشرقية لوسط بلغاريا .. اتشتت جيش هزبر وما عرف يضرب وين ؟ وده الكنا عايزينه لمن اتقسمنا لمجموعات هدفه تشتيت اوغاد هزبر ..قاومنا و صمدنا و استشهد مننا اعداد كبيرة و دقت ساعة الصفر لمن خليل فجر مراكز الزخيرة اللي هزت كل اركان بلغاريا .. ودي كانت الاشارة الاتفقنا عليها مع نور عشان تدخل هي و بقية الكنداكات .. وتدخلهم كان اللحظة الحاسمة القلبت التربيزة راسًا على عقب في وش هزبر ..اتوجهنا لداخل القصر و الكان مستنينا هناك ما شوية .. اضربت رصاصتين في كتفي الشمال نتيجة الاشتباك الحصل بينا و بينهم ..بيما ظافر جرا لجوة القصر و كان بقتل كل البلاقيه من غير رحمة لغاية وصل لهزبر وقطع راسه .. تمامًا زي ما ذكرت في النقوش !

الشيخ زايد لمن شاف قوة ظافر يوم القصف وهو راكب المدرعة و هزم كل اوغاد هزبر وحده .. شك في النقش العاشر اللي ما لقينا ليهُ تفسير .. النفش كان بحكي عن قصة اخوين بكرهوا بعض بعد موت واحد فيهم .. اتخلق جوة الاخ التاني وحش هدفه الوحيد يقتل الملعون " هزبر"!

بعد نور و نورس دخلوا الغرفة وظهر النمرود .. اتاكدت تمامًا ان دي نهاية نورس و ان من سابع المستحيلا نورس تعيش .. النقش المرسوم اللي ما كان ليه تفسير و اللي اترسمت فيه صورة طائر النورس وهو بحمي الشعله خلفه و جهته اليسرى بتنزف دم .. ده كان المشهد الاخير لنورس اللي موتها كان اكبر هزيمة لينا 💔

لقد وصلت إلى نهاية الفصول المنشورة.

⏰ آخر تحديث: Apr 26, 2022 ⏰

أضِف هذه القصة لمكتبتك كي يصلك إشعار عن فصولها الجديدة!

نور حيث تعيش القصص. اكتشف الآن