15

33.6K 1.8K 338
                                    





"Baba,Bedir'in ailesi yeni geldi.Onlara alışmaya çalışıyor hala.Eğer-

Karşı tarafın sözünü kesmesiyle sustu Ala hanım.

Utku bayılmasının ardından uyanmıştı.Gerçi Umay teyze'nin onu tokatlaması da etkili olabilirdi.

Merdivenin başında oturarak Ala hanımı dinliyordum.Sıkıntı dolu sesiyle"ama baba-"demişti sözü tekrar kesilmeseydi.

Anladığım kadarıyla karşıdaki kişi dedemdi.Benimle tanışmak istiyordu ama Ala hanım baba tarafının yeni geldiğini ve bunu kaldıramayacağımı söylüyordu.

Daha fazla dayanamayarak yanına gittim.Telefonu elinden aldığımda şaşkın bakışları bendeydi.

Karşı tarafın konuşmasına izin vermeden"Selam dedeciğim,nasılsın?Teşekkürler,bende iyiyim.Sanırım annem gelmenizi kaldıramacağımı düşünüyor.Aksine sizinle tanışmayı çok isterim.Yakın bir zamanda gelirseniz iyi olur,sizi bekliyor olacağım.Görüşürüz"dedim yüzüne kapatarak.

Ala hanıma döndüğümde donmuş bir şekilde bana baktığını gördüm.Elimi kaldırarak gözünün önünde şıklattım.Transtan çıkarmış gibi irkildi.

Dolmuş gözleriyle"bana anne mi dedin?"diye sordu.

Dudağımı büzerek"hatırlamıyorum ki,bende B12 eksikliği var."dedim inanmasını isterken.

Üzgünce kaşlarını çatarak"demedin mi?"diye sordu.

R yaparak"yani demiş olabilirim.Sonuçta sen beni doğurdun,doğal olarak annemsin."dedim gözlerimi kaçırarak.

Gözünden bir damla düştüğünde,saklamak istercesine bana sarıldı.Ellerim birkaç saniye yanında durduğunda,kaldırarak beline sardım.

Garip hissettiriyordu.

Artaç'ın"niye ağlıyorsunuz?"demesiyle ayrıldık.Yüzünü buruşturarak bize bakıyordu.

Ala ha-annem gözyaşlarını silerek güldü ve "kızım bana anne dedi"dedi.

Durumun saçmalığına güldü Artaç.Sonra iç çekerek"bana ne zaman abi dersin ufaklık?"dedi.

"Abimsin,psikolog bey"

Gülümsemesi yavaşça silinirken şaşkınlıkla bana baktı.Ard arda yutkunduğunda gözlerini kapattı.Elinin birini kalbine götürdüğünde"kalbim buna dayanmaz be güzelim"dedi.

Ardından yere yıkıldı.Harbiden bayıldı.

Ala hanım çığlık atarken,kendi kendime mırıldandım.

"Neyim ben?İnsanları bayıltma vakfı falan mı?"

Çığlığa karşı Kaya ve diğerleri yanımıza geldiğinde yerde baygın yatan Artaç'ı gördüler.Kaya'nın gözlerinden birkaç saniye şaşkınlık geçti.

BULUTHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin