°°°
"What is mine, is always mine."|||
"DARLING!"
Suara siapa tu?
Siapa pula yang berani berdarling dekat tengah-tengah alam ni?
Tak reti nak hormat orang single macam aku ke?
Sofea berjalan ke arah tapak parkir kereta. Hanya menghiraukan lelaki yang berchagiya tadi. Mungkin sudah bertemu dengan buah hatinya.
"Adik maniskuu."
Muncul satu tubuh tegap melompat di hadapan Sofea.
Gara-gara terkejut, Sofea pantas mula membuka bunga-bunga silat. Bersedia untuk menendang gerangan yang berani mengacau ketenteramannya.
Haris pantas mengelak. Dia juga mula mengeluarkan teknik-teknik judo yang dipelajarinya.
"Wushu wushu!" Segala tendangan Sofea ditepis laju. Nasib baik sempat dia jaga kawasan larangannya. Kalau tak, terputus segala keturunan.
"Harry! Awak buat saya terkejut." Sofea mencebik.
Datang tiba-tiba tak bagi salam terus terjah memang meminta dilayang tumbukan sebiji dua.
"Eh awak ingat saya!" Haris teruja. Walaupun ini kali kedua mereka bersua muka, Sofea masih mengenalinya.
I'm impressed.
"Mestilah saya ingat. Saya selalu terserempak dengan kembar awak."
Kali ini, dia sudah bertekad. Dia tak akan salah menukar mereka lagi.
Ini Haris.
Macam mana dia tahu?
Tengok pemakaian pun dah tahu. Haris dengan segak bersut warna merah terang dan bercorak bunga-bunga. Nampak luxury.
Siapa lagi yang confident nak pakai macamni kalau bukan Haris?
Dan siapa lagi yang cukup gila nak pakai fully suit tengah panas macamni kalau bukan Haris?
Haqan pula tak akan gila-gila nak lompat depan Sofea macam yang Harry dah buat. Nak senyum pun susah. Pijak semut pun tak mati.
"Haqan?"
Sofea mengangguk. Siapa lagi kalau bukan Haqan? Diorang ada kembar lagi ke?
"He's not my brother. Mama I cakap, dia kutip Haqan tepi tong sampah. Masa tu hujan dan dia hampir di gigit oleh babi hutan." Haris bercerita dengan yakin.
"Tapi awak dengan dia kembar." Selamba Sofea membalas.
Haris pura-pura terkejut.
"Oh I forgot about that. Ah harini awak hantar saya boleh?" Pinta Haris. Wajahnya disedihkan sedikit. Matanya yang membulat itu dikerdipkan beberapa kali tanda meminta simpati.
"Hantar awak ke mana?" Sofea berkerut hairan. Mamat ni tiba-tiba muncul dekat kawasan universitinya dan meminta Sofea untuk menghantarnya pulang. Apa kes?
"Rumah Rafael. Boleh la eh adik manis?" Jarinya diketuk-ketuk perlahan seraya mulutnya dimuncung panjang ke hadapan.
Kau ingat kau comel ke hah?!
"Macam mana awak boleh ada sini?" Dia takkan berganjak kalau Haris tidak menceritakan perihal sebenar. Dia pening.
"Panjang ceritanya adik manis. Jom saya cerita dalam kereta. Mana kereta awak? Ni kan?"