Deel 13

5 2 1
                                    

26 augustus 1976

Andrew was verschrikkelijk in formele brieven schrijven.

Maar toch, hier zat hij. Aan de keukentafel naast een stapel mislukte brieven, een poging te doen om een brief te schrijven aan McGonnagoll.

Hallo Minerva,

Ik schrijf u deze brief om u te vragen of de plaats voor bijlesdocent nog steeds vrij is.

Zo ja, zou ik graag willen vragen of ik de plaats zou mogen invullen.

Met vriendelijke groeten van Andrew Stonewell.

Besloot hij uiteindelijk te schrijven en versturen, want veel beters kon hij niet bedenken.

Hij liep naar beneden en zette de oven aan om broodjes op te bakken waarna hij richting Bryan's kantoortje liep en zacht op de deur klopte. Hij liep naar binnen en glimlachte zacht toen hij Bryan op de stoel zag zitten en een halfslapende Tyler op de sofa in de hoek.

"Goedemorgen Andrew. Is het gelukt een brief te schrijven?" Vroeg hij waarna Andrew kort knikte. "Ik heb hem net verstuurd. Maar ik kwam vragen of jullie ook een broodje wilden, ik ga er een aantal afbakken." Zei hij waarna Bryan glimlachte en knikte. "Doe er maar 1 voor mij en 2 voor Tyler alsjeblieft."

Het moment dat Andrew de keuken binnenliep ging de bel. Hij keek kort op het planningsbord en glimlachte toen hij zag dat de eerste bestelling op het bord voor zijn favoriete mensen was. Euphemia en Fleamont Potter.

Hij liep de hal binnen en pakte een doosje waar vijf jampotjes inzaten. twee frambozen, twee aardbei en een sinaasappel, een nieuwe smaak die Andrew persoonlijk nog viezer vond als normale jam.

Hij opende de deur en glimlachte waarna hij kort fronste. "Hallo. M'n ma had jam besteld. Dat was wel hier toch?" Andrew was verbaasd hoe veel de jongen op Fleamont leek. Zijn stem, zijn haar, zijn ogen, zijn huidskleur. Hij droeg een zwakke grijns en een ronde bril. "James Potter gok ik?" Vroeg Andrew terwijl James grijnsde. "De enige echte." Zei hij waarna Andrew zacht grinnikte.

"Twee frambozen, twee aardbei en een sinaasappel. Je moeder had al betaald van tevoren, dus dat hoeft niet meer." Zei hij waarna hij het doosje aangaf aan James die kort knipperde. "Oh nee, ik weet dat ze al heeft betaald. Maar ze zei dat dit geld specifiek voor Andrew was. Nog voor zijn verjaardag zei ze." Zei hij terwijl hij het geld aangaf en Andrew het verbaasd aanpakte.

"Oh. Eh.. Hoe aardig ik het ook vind, het is echt niet nodig hoor, maar dankjewel." Zei hij met een kleine glimlach. "Nonsens. Mijn ma moest en zal je geld geven voor je verjaardag. Ze had eerst bloemen gekocht, maar blijkbaar is Sirius allergisch voor zonnebloemen, dus we moesten de bloemen helaas weghalen." Zei hij waarna Andrew fronste.

"Black? Sinds wanneer woont hij bij jullie?" Vroeg hij waarna James kort fronste. "Ehh.. Sinds vorige zomer volgens mij." Zei hij waarna Andrew hem verbaasd aankeek. "Maar goed, hoe leuk het was om met je te praten, ik moet helaas weer door, anders ben ik te laat bij mijn vriendin." Zei hij terwijl hij het geld in Andrews handen duwde. "Ik zie je vast later nog wel een keertje." Zei hij waarna Andrew knikte. "Vast wel." Mompelde hij terwijl hij de deur sloot en zacht zuchtte.

James Potter.

Ook wel Fleamont Potter junior.

~~

1 september 1976

"Wie had gedacht dat jij nog een keer voet zou zetten in de trein naar Hogwarts." Mompelde Hazel waarna Castor zuchtte en Andrew aanstaarde. "Geen gare verhalen over mij vertellen tegen iemand." Zei hij, een donkere ondertoon in zijn stem.

Will we meet again (The Lucy universe) (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu