ᴀᴅʀɪᴀɴᴀ ᴀɪᴅʏɴ : 71

3.9K 100 1
                                    

Aara menoleh jam di tangan kirinya , jarum menunjukkan pukul 2.20 minit petang.. Martin belum tiba di restoren itu.. tiba tiba pandangannya di sapa oleh kelibat yang tergopoh gapah itu.. dapat Aara lihat langkah Martin yang cepat  menuju ke arahnya..

"Im sorry , im late.. untuk you.."

Martin memberi bunga ungu itu kepada Aara.. Aara menelan liur.. di ambil perlahan.. wajahnya seperti terpaksa , apa pulak kata Martin jika terus di tolak.. Martin senyum sebelum duduk di depan Aara..

"Thanks.."

Terasa gugup bila berdepan begitu dengan Martin.. dia harus segera memberitahu Martin mengenai rumah tangganya.. dia tak mahu Martin terus menggangu..

"Welcome.. thanks sebab sudi jumpa I.. next week I kena pergi Beijing.. mungkin berbulan bulan.."

"So ni client you ?"

Aara dan Martin sama sama menoleh pandang ke arah suara yang baru muncul itu.. Martin berkerut kening , mata Aara sudah membulat..

"No.. I can explain.."

Aara bangun dari kerusi itu cepat , raut wajah Karl Aidyn sekarang sukar di jelaskan.. tangan Aara di heret Karl Aidyn keluar sedikit dari kerusi itu..

"Sayang.. I can explain.."

Berkerut wajah Aara menerima tarikan kasar dari Karl Aidyn.. cepat Martin berdiri , cuba menghalang Karl Aidyn dari menyakiti Aara.. badan Karl Aidyn cuba di tahan..

"Bro.. you hurt her.."

Belum Martin menghabiskan kata katanya , dadanya sudah di tolak Karl Aidyn..

"Don't touch her !! She is my wife..!"

Berundur kaki itu menerima tolakan dari Karl Aidyn.. membulat mata Martin mendengar kata kata Karl Aidyn , dia tidak mempercayainya..

"Aara ? When ? You tak pernah cakap , you ada husband ?"

Martin menunggu jawapan Aara , Karl Aidyn menoleh pandang ke arah Aara , Aara tahu raut suaminya tak menyukai kata kata Martin.. tangan Aara di pegang kemas..

"Tak pernah cakap.. ?? Can you explain?"

Mendalam suara Karl Aidyn menyoal itu.. Aara menggeleng cepat..

"You salah faham.."

"You need explain to me..."

Tangan itu di tarik oleh Karl Aidyn keluar dari restoren itu.. Martin hanya menghantar pandang.. Sesampai di kereta Ranger Rover berwarna hitam itu , badan Aara di tolak kasar ke dalam kereta.. Aara menunggu suaminya masuk ke dalam kereta itu..

"Sayang.. please.. you salah faham ni.. jangan macam ni.."

Karl Aidyn menarik pintu kereta dengan kasar untuk menutupinya , enjin kereta di hidupkan.. Aara menyentuh lembut lengan sasa suaminya , mahu menenangkan Karl Aidyn.. cepat Karl Aidyn mengelak bahunya , serta merta lengan Aara di cengkam kuat..

"Then , explain !!"

PPAP !! Terangkat bahu Aara bila Karl Aidyn menghentak kuat stering kereta itu dengan tangan kananya.. kereta itu di pandu laju..

[C] Pendamping Untuk Cik AaraWhere stories live. Discover now