ᴀᴅʀɪᴀɴᴀ ᴀɪᴅʏɴ : 36

4.5K 121 4
                                    

Aara meneguk air itu.. sudah dua hari berlakunya kehilangan Karl Aidyn , di media dan laman sosial sudah gempar dengan berita itu , tapi masih saja pertemuan Karl Aidyn gagal di ketahui.. Berita pertemuannya tidak di dengar sehingga kini.. Aara menonggak ke langit , menatap kosong awan biru itu..

"Cik Puan..."

Panggilan Ika mematikan lamunan Aara , dia berpaling seraya tersenyum nipis..

"Sorry Cik Puan , hari ni tak ada lagi apa apa berita.."

Ika menunduk lemah.. Aara memaniskan senyumannya..

"Its okay Ika.. I faham.. kawasan tu luas , pantai pun panjang , I tahu sukar buat mereka menemukan Karl.."

Aara melemparkan pandang ke arah lain..

"Tak apa , I dah ikhlas.."

Ucap Aara lagi..

"Cik Puan ada apa apa nak share dengan saya. ?"

Tanya Ika seraya mengosok lembut bahu Aara..

"I okay.. you pun tahu kan.. dia ada atau pun tak ada sama je bagi I.. kehadiran dia tak bermakna apa apa buat I.. Ika pun tahu macam mana hubungan kami.."

Aara berkata lembut.. Perasannya kini kosong , hatinya terlalu terluka kerana ulah Karl Aidyn.. kadang dia menangis , kadang dia terdiam , kadang dia tersenyum , perasaannya bercampur baur , dia sendiri binggung menjelaskan perasaannya kini pada Ika..

Menanti orang yang selalu menyeksanya , bukankah itu perkara gila ? Mungkin bila Karl Aidyn kembali , dia di seksa dan di dera seperti dulu , tak mungkin itu yang di mahukan Aara. Dia harus melemparkan perasaan sedih dan duka itu menjauh , dia sendiri marah dengan perassaanya.. menanti orang yang selalu menyakiti jiwa dan raganya.. Dia bingung , sungguh..

"Kalau pun dia kembali , I dan dia tak akan sehaluan.. So , I tak mengharapkan apa apa.. Fail dan surat itu yang I akan berikan pada dia walaupun dia kembali nanti.."

"Saya belum sediakan dokumen dan fail yang Cik Puan minta.."

Ika berkata lembut.. Aara memaniskan wajahnyaa , cuba senyum..

"Itu andaian I , you rasa kereta yang teruk , arus yang dalam tu , jurang yang tinggi itu tak memakan dia ? So , you tak perlu sediakan semua fail dan dokumen tu."

Ika faham maksud Aara , terlalu sukar untuk Karl Aidyn kembali.. Bahu Aara di gosok lagi..

"So betul lah ?"

Suara yang datang dari belakang itu mengejutkan Ika , matanya membulat , rahsia dia dan Aara bakal terbongkar , Aara hanya mendiamkan diri , dia tahu persoalaan yang muncul di benak Raffa..

"You dah sediakan fail perceraian dengan Karl ?"

Raffa makin mendekat.. Aara menyentuh lembut tangan Ika , mengisyaratkan supaya meninggalkannya dengan Raffa , Ika yang faham maksud itu terus berlalu pergi..

"Kenapa you tak cakap dengan I ?"

Soal Raffa lagi..Aara mendiamkan diri..

"Aara , kenapa you nak sedih , nak fikir lagi orang yang tak hargai you ?"

"I tak sedih Raff , I hanya perlukan waktu untuk lupakan semua ni , I pun manusia.."

Cepat Aara membalas tanpa memandang wajah Raffa , Raffa menuju ke depan Aara , tangan Aara di ambil perlahan , Aara mendongak memandang wajah lelaki di depannya itu..

"Aara , I tunggu masa ni , sangat lama.. I tunggu you tinggalkan Karl , tapi sekarang dia dah tak ada.. I boleh , boleh jaga you.. I akan jaga you semampu I , I akan bahagiakan you.."

Aara menarik lembut tangannya dari pegangan Raffa..

"Raff.. bukan macam ni.. I tak perlukan sesiapa buat masa sekarang.."

"Perlu Aara... I akan sembuhkan luka you , yang dia tinggalkan.. I akan bahagiakan you.. please Aara.."

Mata Aara di tatap penuh harap.. Aara bangun dari kerusi itu..

"No Raff.. I perlukan waktu.."

"Berapa banyak lagi waktu yang you perlu ? Sampai bila I kena tunggu you. Sampai bila ?"

Tangan Aara cuba di raihnya kembali.. Aara menarik lembut tangan itu..

"Jangan macam ni Raff.. I tak bersedia nak terima sesiapa buat masa sekarang.."

Aara masih lembut berbicara.

"Tak bersedia nak terima ? Kenapa tak sedia ? Bukan sebelum ni you bercinta dengan Karl pun sampai kena nak bersedia ?..

"Enough Raff ! You tak tak apa apa pasal I dan dia.."

"Sebelum ni memang you suka Karl ? Memang you jatuh cinta kat dia ?? Perasaan  you kat dia ??"

Raffa menanti soalan itu penuh harap.. matanya dalam menatap mata Aara..

"Dah lah Raff.. otak I penat.. baru dua hari accident tu , you dah tekan I macam macam.. Macam macam I nak kena fikir , jangan kacau I.. I nak rehatkan minda.. you datang sini buat I makin stress !"

Aara berpaling , melangkah laju masuk ke dalam rumah itu..

"Aara.."

Panggilan Raffa tidak di pedulikan.. Raffa tak mampu mengejar , kakinya masih belum baik.. dia hanya mampu melihat kepermegian Aara..

[C] Pendamping Untuk Cik AaraWhere stories live. Discover now