ᴀᴅʀɪᴀɴᴀ ᴀɪᴅʏɴ : 74

3.7K 101 0
                                    

Karl Aidyn mengagahkan diri , dia menahan dinding itu untuk bangun , Aara berkerut kening memandang.. akhirnya badan itu berjaya berdiri , mata Karl Aidyn terarah pada Aara kembali , dia tidak peduli dengan pandangan Diego..

"You nak I mati sekali ke ?"

Soal Karl Aidyn perlahan.. Aara diam..Ika dan Diego menatap serius wajah Karl Aidyn.. dia mengeluarkan pistol di sebalik bajunya , meleparkan ke lantai berhadapan Diego.. Ika dan Diego terkesima..

"Bunuh lah.. bunuh aku.."

Perlahan suara Karl Aidyn.. Ika dan Diego tidak berganjak..

"Bunuh lahh ! Biar aku tak kacau dia !! Bunuh !!"

Karl Aidyn meraup wajahnya dengan kasar , rambutnya juga di ramas kuat.. wajahnya tampak sungguh kusut.. akhirnya dia berundur setapak demi setapak , langkah lesunya di atur keluar dari Ward itu.. Karl Aidyn duduk di kerusi itu seketika , pandangannya kosong ke lantai.. dia bangun berdiri , sebelum menghantukkan kepala berkali kali ke dinding itu..

"Tuan !!"

Diego cepat meluru , tapi cepat lagi Gabriel yang baru datang itu menahannya.. di peluk kemas badan itu..

"Tuan buat apa ni !!"

Akhirnya dua dua badan itu jatuh ke lantai , badan Karl Aidyn masih kemas di pegang Gabriel.. Diego hanya memandang..

"Aara nak aku mati !! Lepas lah sial !!!"

Karl Aidyn mula menangis sendiri.. dia berhenti dari rontaan..

"Aku bunuh baby aku, Gab.."

Perlahan suara Karl Aidyn.. dia menunduk , airmata lelakinya jatuh setitik demi setitik di lantai itu.. Gabriel melepaskan perlahan.. Diego menunduk pandang , Gabriel memandang ke arah Diego.. buntu apa yang terjadi..

*********

Gabriel berpeluk tubuh , wajah Diego di tatapnya.. Diego melepaskan hela.. tak tahu harus berbuat apa..

"Kau nampakkan ? Biarkan mereka selesaikan masalah tu sendiri.."

Gabriel memula bicara..

"Aku ikut arahan Cik Puan.. aku tak nak Cik Puan aku sakit.. luka.."

"Tuan tak akan buat dia sakit.. aku percaya , Tuan Karl sayang wife dia.. aku boleh nampak.."

Gabriel mengeluh panjang..

"Tapi sebab dia , Cik Puan masuk hospital.. sebab dia anak mereka gugur.."

"Tuan Karl tak sengaja.. dia menyesal.. aku bukan saja saja nak backup.. aku cakap betul , aku nampak dia menangis..bertahun tahun aku kerja dengan dia , tak pernah aku nampak dia macamtu , kusut sangat.. aku tahu dia menyesal.. aku tahu dia sayang anak dia , Cik Puan.. dia tak berniat nak buat macam tu.. percaya Diego.. jangan sekat Tuan Karl.. dia perlukan wife dia.."

Diego menunduk pandang , susah untuk membuat keputusan.. Gabriel mendekat , menepuk bahu Diego perlahan sebelum berlalu pergi..

**********

Ika menolak kerusi roda milik Aara , Diego mengiringi , mereka beransur untuk pulang ke rumah , Aara meminta untuk berehat lebih lama di rumah berbanding hospital.. mereka keluar dari Ward itu , mata mereka jatuh ke arah sosok Karl Aidyn di depan pintu itu , Karl Aidyn meluru ke arah Aara sebelum lututnya jatuh ke lantai , mendakap kemas lutut Aara yang berada di kerusi roda itu..

"Lepas lah.. tak perlu lagi tunjuk muka you depan I.. I tak nak tengok muka you.."

Aara berusaha menolak Karl Aidyn dari memeluk pahanya.. Ika dan Diego hanya memandang.. Karl Aidyn tidak mengeluarkan apa apa kata..

"What are you doing Die ? I tak nak jumpa dia.."

Aara memandang Diego di sebelah , meminta Diego untuk menghalang Karl Aidyn , dia nampak Diego beku saja dari tadi..

"Are you listen ?"

Soal Aara kembali dengan tegas , matanya menatap Diego dengan serius.. Diego lambat lambat merapat ke arah Karl Aidyn..

"Bangun Tuan.. Cik Puan dah nak balik ni.."

Karl Aidyn mengelakkan bahunya di sentuh Diego. Dia mengangkat wajah , menatap penuh pengharapan pada isterinya.. matanya nampak merah , dahinya juga tertampal akibat luka semalam..

"Tolong.. maafkan I.. I menyesal.. I tak akan buat lagi.. please.. jangan buang I.. jangan benci I.. I want nobody.. I want you.."

"Want untuk apa ? Untuk seksa I ? Macam selalu you buat ?! I bukan patung !!"

Badan Karl Aidyn di tolak tolak oleh Aara supaya menjauh..

"Bawa ke tepi !!"

Mata Aara serius menatap Diego.. Diego nampak macam tak menyebelahinya.. Diego cuba membangunkan badan itu , Karl Aidyn masih berkeras.. airmatanya mula gugur..

"I merayu.. tolong sayang.."

Mata kusut itu menatap dalam ke mata Aara. Meminta kemaafaan dari Aara berkali kali..

"I tak berniat macam tu.. I tak tahu.. I tak tahu you kandungkan anak kita.."

"Bukan anak youuu !!"

Kuat tepikan Aara.. Diego panik , cepat di bawa badan Karl Aidyn berganjak dari laluan Aara.. Kedengaran esak tangis Karl Aidyn perlahan.. Diego memberi isyarat kepada Ika supaya menolak cepat kerusi roda Aara beredar dari situ.. Ika hanya menurut.. badan Karl Aidyn di tahan Diego dari bergerak.. Karl Aidyn memberatkan diri , mata kuyunya menghantar pandang kepergian isteri..

"Aku sayang Aara.. aku sayang.."

Luah Karl Aidyn perlahan..Diego tak sampai hati.. dia seperti tak kenal Karl Aidyn yang sesungguhnya , dia tahu Karl Aidyn tidak selemah ini.. Aara yang menjadikan dia lemah.. iya Aara Adriana.. Diego mengeluarkan handphonenya , menaip sesuatu.. seketika bunyi mesej masuk ke handphone milik Karl Aidyn..

"Saya hantar location villa baru Cik Puan.. dia tak akan balik Taman hijau.. dia akan stay situ selama yang boleh.. saya bagitahu sebab saya percaya , Tuan Karl tak akan buat dia menangis lagi.. Saya tahu Tuan tak akan sakitkan dia lagi.. saya harap , segala perbuatan saya ni , tak akan mendatangkan penyesalan pada saya nanti.. saya harap Tuan boleh kembalikan kepercayaan Cik Puan kembali.. saya tahu Tuan boleh buat Cik Puan happy , tapi kalau tersalah tingkah , mampu juga buat Cik Puan sakit kembali.. Saya percayakan Tuan , untuk membahgiakan Cik Puan Aara.."

Diego menatap lagi Karl Aidyn yang masih di lantai.. Karl Aidyn hanya mendiamkan diri.. Diego beransur pergi dengan langkah panjangnya..

[C] Pendamping Untuk Cik AaraWhere stories live. Discover now