"Esok pagi , keluar dari rumah ni.."
Suara Karl Aidyn beransur perlahan.. hatinya di kuatkan melihat airmata isterinya mengalir.. mata merah Aara masih menatapnya..
"Kenapa ? Biar you bersuka ria dekat sini dengan perempuan tu ? Mudahnya you berubah.. mana kata kata you dulu ? Akan ada dengan I.. akan ada kat sisi I sampai bila bila.. mana ? You dah jatuh hati kat perempuan tu ??"
Karl Aidyn menelan liur mendengar isi yang keluar dari bibir isterinya.. airmata Aara menyesakkan dadanya..
"Tu bukan urusan you.."
"Yes !! I should know !! I masih wife you.. wife mana yang tak sakit hati bila tengok husband dia berdua dua dengan perempuan lain.. siapa yang tak marah.. I ada hati dan perasaan Karl.."
"Masa you keluar dengan Raffa , tinggal I sorang sorang kat rumah , malam malam buta.. I call tak answer, masa tu hati dan perasaan I tak ada ke ? Tak ada ke Aara ?"
Bingkai mata Karl Aidyn mula memerah.. menahan rasa berdepan dengan isterinya..Aara menggeleng laju.. tangan Karl Aidyn cuba di rangkul kembali..
"I tak buat apa apa dengan Raffa.. percaya lah.. hati I hanya ada you.. I minta maaf , sebab ikut emosi.. mental I sakit sayang.. please.."
Badan Aara sudah tersedu sedu.. dia tak sanggup untuk melepaskan Karl Aidyn pada sesiapa.. ketukan yang berbunyi itu mematikan pertengkaran mereka..
"Aidyn.. saya nak sapukan ubat.."
Kedengaran suara Tisya di luar pintu.. Aara cepat berpaling.. dia menyapu pipinya yang penuh dengan airmata.. Karl Aidyn mendekati pintu sebelum membukanya.. wajah Tisya sudah terpancul di depannya..
"Ayah pergi rumah pak Samad.. dia minta Tisya sapukan ubat kat badan tu.. jom.."
Ucap Tisya tanpa segan silu.. Aara hanya memandang , menanti reaksi suaminya.. kelihatan Karl Aidyn mengangguk setuju.. Aara tak senang hati.. dia juga mengikuti langkah Karl Aidyn dan Tisya ke luar..
"I boleh sapukan.."
Aara mendekat ke arah Karl Aidyn yang sudah pun duduk di atas tikar mengkuang.. Tisya berpaling tak puas hati mendengarkan Aara..
"Awak tak pandai.. nanti ubat tak kena luka kat dalam tu.."
Tisya menjawab sambil membuang balutan pada badan Karl Aidyn.. Aara tetap berdegil , dia duduk cuba mencapai balutan yang sudah di tangan Tisya..
"Stop it Aara.. Tisya tengah buat kerja.. susah sangat ke nak duduk diam..?"
Mata itu menatap dengan serius.. Aara diam , tangannya di tarik kembali mendengarkan ucapan Karl Aidyn.. Tisya sorok senyum.. dia meneruskan kerjanya..
"Malam malam pun ayah keluar..?"
Karl Aidyn menyoal , menghilangkan kejanggalan di kala itu , Tisya mengangguk..
"Iya , baiki pukat katanya , esok pagi pagi lagi nak ke laut.."
Tisya membalas dengan senyuman , Aara hanya memandang tangan Tisya yang berbuat kerja itu , hatinya tak senang.. tangan itu menyentuh badan suaminya..
YOU ARE READING
[C] Pendamping Untuk Cik Aara
RomansKARL AIDYN ? Mafia yang di takuti semua pengikutnya , kekayaan dan ketampanannya menarik semua perempuan untuk mendekatinya walaupun mengetahui sikap KEJAM dan BUAS Karl.. Bagi Karl , semua wanita hanyalah mainannya , tiada yang layak untuk di cinta...