Niet veel later sta ik geparkeerd voor het huis van Liv ik bereid me voor door situaties in mijn hoofd af te spelen wat er eventueel zou kunnen gebeuren. In het ergste geval zegt ze niks tenminste dat denk ik en aan de ene kant vind ik dat misschien niet eens zo erg, met zelfvertrouwen stap ik de auto uit en gooi de deur met een harde klaar dicht. Vervolgens loop ik richting d e voordeur van het huis over de oprit.
Eenmaal bij de voordeur bel ik aan gelijk hoor ik Ellie keihard lachen terwijl de deur nog dicht is ik denk dat ze aan het spelen is met het broertje van Liv geen idee meer hoe dat kind heet, dat doet er verder ook niet toe. Na een paar minuten word de deur opengedaan door Liv 'hoi ik kom Ellie ophalen' zeg ik een beetje kortaf ze reageert niet op mij en zet letterlijk Eleanor voor mijn neus 'nou oké fijne dag nog hè!' Zeg ik ongelooflijk sarcastisch ze lacht stom terug zo van ik gun jou niks. Weet je moet ze lekker zelf weten ik ben niet degene die de vriendschap naar de klote heeft geholpen kijk een beetje ik had ruzie met Merel maar dat betekent niet dat we geen contact meer konden hebben. Nu probeer ik maar gewoon weer aardig te doen want ik heb wel een 5 jarig kind naast me staan die zowat alles na doet wat jij doet want als volwassene ben je een beetje haar voorbeeld.
Dan pas dringt het tot me door ik heb Ellie nog helemaal niet echt gezien sinds dat ik terug ben dus ik geef haar een dikke knuffel 'heee lieverd!' Zeg ik tegelijkertijd tik ik haar op en loop met haar in mijn armen naar de auto. Vervolgens zet ik haar in de kinderstoel/verhoginkje die op de achterbank staat.
Als ik ben ingestapt zet ik leuke liedjes op eerst wilde ik cocomelon (hoe je het ook schrijft) opzetten maar als ik eerlijk ben denk ik dat ze daar al een beetje overheen is. We gaan over naar een playlist met leuke kinderliedjes zoals K3, kinderen voor kinderen enz. Ik zing gezellig mee maar blijkbaar vond Ellie het niet zo leuk als dat ik het vond. 'Fleur! Ik wil grote mensen liedjes!!' Zegt ze dan ze bedoelde het een beetje boos maar door haar kinderstem klinkt het zo ongelooflijk schattig! 'Wat wil je dan voor liedjes?' Vraag ik terwijl ik in de achteruitkijkspiegel die op Ellie gericht staat naar haar kijk.
Dan valt er een stilte omdat ik keihard nadenk wat voor liedjes ze nou bedoeld ineens zingt ze een stukje 'Ik Ben 18 jaar en aan het trainen, huisje boompje beestje!' Zingt ze vrolijk dan valt het kwartje ze bedoelt bankzitters liedjes het stukje wat ze zong blijft zich steeds herhalen in mijn hoofd zo schattig hoe ze een paar lines overslaat. Ik denk dat Eleanor het grote mensen liedjes noemt waarschijnlijk omdat Merel haar verteld heeft dat sommige teksten van de liedjes niet voor kleine kinderen zijn en dat ze dan maar even snel heeft verteld dat het voor 'grote mensen' is wat best begrijpelijk is.
Ik vind de muziekkeuze niet zo erg want ik heb de liedjes al lang niet meer zo in de auto gedraaid dus het werd weer tijd dat ik ze weer eens ging luisteren. Dus ik sluit de playlist af met kinderliedjes en ga naar mijn bibliotheek op spotify ik heb namelijk een playlist aangemaakt met alleen maar bankzitters muziek. Ik zet de playlist aan en heel toevallig draait gelijk het nummer 'je blik richting mij' Ellie begint mee te zingen ze kent nog niet heel de tekst meestal alleen de laatste woorden van een zin maar voor een 5-jarige vind ik het al knap!
Wanneer we bijna thuis zijn (casa del huts) hebben we alle liedjes gehad en dan gaan er automatisch liedjes gedraaid worden die bij aanbevolen staan. Ik was niet eens op de muziek aan het letten maar ineens hoor ik Ellie 'Fleur Ikke nie kennen!' Roept ze dan gelijk schiet ik een beetje in de lach het klonk gewoon zo grappig, ik realiseer me ineens dat Eleanor ouder word dat is logisch natuurlijk maar eerst kon ze de 'r' niet eens zeggen en was het altijd Fleuw! Als ze me nodig had ik word onderbroken door iets heel rendums van Ellie '1,2,3,4,5,6,7,8,9, TIEHIEEENN!!' Roept ze dan snel achter elkaar nadat ze dat heeft gezegd is het ook weer stil gewoon geen contect ineens telt ze op. Nou ja ach als zij het leuk vind! Dan rijd ik het terrein van het huis alweer op jeetje die sutoritjes gaan ook altijd zo snel! 'Daar zijn we!!' Zeg ik dan zodat Ellie het ook opmerkt ze gaat op het puntje van de autostoel zitten zodat ze boven het autoraam uitkomt aandachtig kijkt ze naar buiten.
....
Nou da was het weer miss komt er nog een deel want ja ik leer even en dan schrijf ik stukje enz. Herhaal ik steeds moest afgelopen weekend veel werken dus had nie echt tijd sorry WHWHAH!
Lees de pov van Merel op octopuzzz
Tips? Say it!
Xx kwalletjeee
JE LEEST
Your heart is my safe place~ bankzitters
RomansaWat gebeurd er als Fleur weer terug komt uit Amerika. Loopt het weer compleet de soep in of is dit de liefde van hun leven? Het is een vervolg van mijn boek right person wrong time!!