als ik wakker word is matthy al weg. zou hij spijt hebben van gister? was hij misschien wel aangeschoten en was het een fout? ik stap uit bed om naar beneden te gaan. ik voel me misselijk en helemaal niet fijn in mijn lichaam. het is alsof ik niet bij dit lichaam hoor. ik loop naar beneden denkend dat het een kater is. ik heb nooit echt gedronken dus ik gok dat dit is hoe een kater voelt. ik kom de woonkamer binnen. alleen Matthy en milo zitten op de bank. 'goeie morge' schreeuw ik lekker hard want ik weet dat milo veel heeft gedronken. 'aaaahh kutwijf ik heb al zo'n last van mijn hoofd 'weet ik daarom deed ik het ook' ik lach even. hij niet en ik denk ook niet dat hij nog gaat lachen vandaag. 'chagrijn' gooi ik er nog achteraan en loop dan snel de keuken in. ik pak een glas water en mijn medicijnen. goed of fout?
ik val naar de grond en zie zwart. Wat gebeurt er?
pov matthy
ik moest wel lachen om hoe ze Milo irriteert. ik heb haar veel verteld over hoe je hem kan dwarszitten. ze loopt de keuken en ik zal nog even om Milo die het duidelijk niet zo grappig vind. ik hoor hij ze een glas uit de kast pakt en er water in doet. daarna hoor ik een ander kastje open gaan. daarna een doosje. pillen. nog een doosje. waarom? waarvoor? nog meer pillen? daarna is het stil. te lang. een klap.
'an' geen reactie 'Angel' nog steeds niks. 'ANGEL' ik schreeuw harder maar er is nog steeds geen reactie. ik sta op een loop de keuken in. 'Milo bel 112' roep ik naar hem. ' ze heeft een aanval' wat moet ik doen? bij haar blijven natuurlijk. is er dan niks om ervoor te zorgen dat het stopt?
na een paar minuten is er al een ambulance. ze sluiten haar aan aan een monitor die haar hartslag meet. ik zit er bang bij. 'ze had een lichte aanval' een man geeft me uitleg over wat er is gebeurt. de andere mannen zijn hier gewoon door heen geslapen. ze komt bij en vraagt wat er gebeurt is. 'Angel, we kunnen het nu echt vaststellen dat je door je overdosis hersenschade hebt opgelopen en epilepsie hebt ontwikkelt' legt de vrouw uit. ik heb Angel nooit vertelt waarom ze in het ziekenhuis lag. ik draaide er altijd om heen. nu niet meer. 'waarom heb je niks gezegd' zit ineengedoken in haar trui op de bank. 'ik wilde je beschermen' ik ben niet klaar voor dit gesprek. er komt geen antwoord.
'je had het moeten zeggen' 'ik weet het' 'ik ben toch godverdomme geen klein kind meer' ik weet niet goed wat ik moet doen.
pov Angel
'ik ben toch godverdomme geen kind meer' ik denk aan mats. misschien ben ik dat wel? misschien ziet matthy mij meer als een kind dan iemand die volwassen is. fack. 'ik weet dat je geen kind bent' 'zo gedraag je je anders niet' 'oh nee waarom zou ik je zoenen als ik denk dat je een kind bent' ik ben stil. goed of fout? ik had niet meer aan de zoen gedacht en ik dacht dat hij dat ook niet meer deed. dat het gewoon één grote fout was. 'dat geeft je nog geen recht om dit te verzwijgen, was je het überhaupt wel van plan te vertellen' ik snik. 'weet ik niet' hij probeert me een knuffel te geven maar ik duw hem weg. fout. ben ik dan nu verstandelijk gehandicapt? niet te geloven dat ik hersenbeschadiging heb. het mooie is dat ik het mezelf nog heb aangedaan ook. ik ben soms ook zo dom. foute keuze.
JE LEEST
kop dicht
Fanfictionavonturen van Angel, domme keuzes, angst, maar ook blijdschap. kiest ze voor een gelukkig einde of zal ze de verkeerde keuze maken #1 trust 13/02/2024 #41 love. 13/02/2024