peace

16 1 0
                                    

'here we go' ik sta met matt in de lift en we zijn bijna beneden. De jongens hadden ons al gewaarschuwd dat het vol met pers staat. We gaan eindelijk naar huis. Ik wil niet perse op de foto maar wel graag weg. Ik ga ook geen interviews geven.

We stappen de lift uit. Hand in hand gaan we de lobby in. Ik heb een kleine lach op mijn gezicht maar die verdwijnt al snel als ik zie hoeveel mensen er zijn. We lopen gewoon door. Ik wil dit helemaal niet. 'angel' ik krijg een microfoon in mijn handen gedrukt. Iedereen roept dat ik een speech moet geven.

'hoi ik ben Angel, en ik ben blij hier eindelijk weg te kunnen. Ik doe het goed en ben klaar voor een punt achter wat er is gebeurt. Ik wil het ziekenhuis bedanken en omdat jullie hier al twee weken de boel aan het opstappen zijn als onbeschofte ga ik in de nabije toekomst veel doneren aan het ziekenhuis. Als jullie nog wat menselijks hebben gaan jullie nu naar huis en laten jullie ons met rust' ik duw de microfoon terug in de handen van wie ik het kreeg en loop weg met matt.

'oke ik heb de sleutelsss' ik ren door ons nu oude appartement. 'geef' ik schud mijn hoofd en ren lachend weg. Matt rent vrolijk achter me aan. Al snel heeft hij me ingehaald en liggen we lachend op de grond. 'stop matt' hij kietelt me. 'haha nu heb ik ze' Matt staat tevreden op en trekt mij mee omhoog. De deur komt verder omhoog.

'ahh' ik duik ineen omdat matt met verf naar me gooit. We lachen. We verven een grote kamer die moet gaan dienen als slaapkamer voor de jongens. Wij zijn de eerste die echt in een groot normaal huis gaan wonen en grote videos worden dus hier opgenomen. 'misschien nog wel een karaoke' had ik als grap gemaakt.

'matt stop met kloten' lach ik als hij gek doet met het bestek die we hebben gehaald. Ik lach me helemaal dood om hem. De deur staat bijna helemaal.

'oke jongens nu gaan we een shot spel doen om de boel ff op te leuken' de jongens doen een karaoke en ik sta een beetje achter de camera. 'doe mee'  Koen roept me. Ik weet he tniet zo goed. 'is dat wel slim' matthy weet het ook niet zo goed. 'oke èèn spelletje dan' dit is ook verwerking. Dingen doen waar je bang voor bent geworden. Eroverheen komen.

Het voelt als het laatste stukje van de deur. De deur die eigenlijk niks betekent maar er toch is. Een deur met geen waarde. De deur nam niks mee. Ik duwde mijn emoties weg. Sommige zeggen dat dat bijna mijn einde was maar ik denk dat het zo had moeten gaan. De deur met geen waarde die maar terug kwam. Het betekent niks heb ik nu geleerd. Emoties zijn van jou. En jij beslist erover.

kop dichtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu