gek op haar

34 2 0
                                    

pov Angel 

ik open mijn ogen. alles draait en ik ben duizelig. het voelt wel minder dan eerst. ik wil rechtop gaan zitten maar ik word tegengehouden. het duurt even tot ik me genoeg kan focussen om te zien wat me tegen houd. matthy. 

ik schiet overeind. kots. ik voel hoe naast me in bed iemand beweegt. 'het het is oké Angel' 'help' het is nauwelijks verstaanbaar. goede keuze. ik voel hoe mijn ogen naar achter rollen en alles weer donker word. 

pov matthy

'help' het was nauwelijks verstaanbaar. ik heb lang moeten nadenken over wat ze nou zij. haar stem was zo schor en stil dat het bijna als eng word beschouwd. zal ze dit al hebben sinds de geboorte? of heeft het te maken met die steekpartij waarvan zij zich zogenaamd niets meer herinnerd?  tuurlijk had ik wel door dat ze loog. maar ik heb er niks over gezegd omdat ze zo bang was. ik herinner me haar ogen heel goed, ze straalde angst uit maar ook opluchting en blijdschap. misschien moet ik er wel naar vragen? nee natuurlijk niet dan raakt ze gestrest. ik kan niet wachten tot de jongens weer komen. ik heb raoul wel gebeld en ik ben tegen hem tekeer gegaan over hoe boos ik hierom ben maar ze zitten nu in Londen voor opnames.

3  dagen verder 

pov Angel 

ik ben weer wakker. ik ben steeds vaker en langer wakker. het is fijn om niet alleen maar zwart te zien. matthy ligt ook in een bed met een paal maar is erg vaag waarom. ik heb hem een paar keer gevraagd via een papiertje waarom ik hier lig maar daar laat hij ook niks over los. gister had hij nog ruzie met mijn arts. ze stonden voor de deur en het ging duidelijk over mij en een formulier. ik ben boos geworden op matthy omdat hij er niks over wou zeggen maar een discussie aangaan terwijl je niet kan praten is niet handig. slechte keuze. 

'ik' ik moet matthy na zeggen maar het gaat nog niet zo lekker. 'ieg' er komt zoiets uit. waarom lukt het nu niet. matthy merkt dat ik geïrriteerd raakt en stopt. hij komt naast me in bed zitten en samen zoeken we een film uit.  na een half uur merk ik dat mijn ogen naar achter rollen en voor ik iets kan doen zie ik weer zwart. maar gelukkig weet ik dat ik in matthy zijn armen lig en hij over mij zal waken.

pov matthy 

daar lig je dan in een ziekenhuisbed met iemand van wie je houd een film te kijken terwijl zij weer out gaat. ik weet dat ik er niks aan kan doen maar het is zo alleen als ze out is. alles lijkt dan wel kouder alsof de warmte weggezogen word. 

ik lig te scrollen op tiktok. ik lig nog steeds naast Angel. ze ligt vredig en ontspannen. er word geklopt op de deur. 'rot op' antwoord ik ik heb echt geen zin in die arts. 'Oh DAn Ga iK MaAr' het is koen die een veelte hoge stem nadoet om als een vrouw te klinken. snel stap ik uit het bed zo mogen ze me niet zien. ik loop naar de deur. 

ik ben op me eigen bed gaan zitten hoe graag ik ook naast Angel was gaan zitten. ik ben blij dat de jongens terug zijn. dan ben ik niet zo alleen als Angels out is. ze vertellen me over hun reis. ik was graag mee gegaan. 'ja maar matt moest wel voor zen meissie zorge' iedereen lacht behalve ik. no way dat zij mij leuk vind, i mean kijk naar haar waarom zou ze gaan voor iemand zoals ik. 

'wie is die agent trouwens buiten matt' 'oh ja iets met een zaak ofzo en ze dachten dat het misschien met Angel te maken had dus staat er nu beveiliging' 'raar, hij vroeg onze id' 'ik had er onderlaatst nog een ruzie over met die arts' 

pov Angel

ik word wakker maar voel geen matt naast me. ik hoor hem wel, vaag, net zoals andere stemmen. ik blijf stil liggen alsof ik nog steeds out ben. ik hoor hoe ze vertellen over de opnames en langzamerhand word ik minder duizelig. ik heb niet som me op te concentreren. goed of fout?

misselijk.

ik schiet voorover en geef over. alles zit onder. tot daar mijn tactiek. foute keuze? ik kijk om me heen maar herken niks. alles draait. ik snap het niet alles ging zo goed waarom nu dan niet. 'ik denk dat jullie even moeten gaan' de stem van matthy ik herken hem uit duizenden. zelfs als ik in de drukste kamer van heel de wereld zou staan zou ik die inmiddels herkennen. goed of fout? 

ik geef nog een keer over

mensen gaan weg 

nog meer overgeven

fout?

het blijft maar komen. ik kan het niet stoppen. tranen lopen over mijn wangen langs mijn nek mijn shirt in. matthy probeert een bak te regelen maar ik geef veel te snel over. de ene na de andere lading komt eruit. het is te goor voor worden en ik moet nog meer kotsen als ik eraan denk.  het enige wat ik op dit moment is een knuffel van matthy waarin hij dan fluistert dat alles goed komt en er niks aan de hand is en daarna een kus op mijn kruin drukt.  maar die krijg ik nu niet. 

er komt nog een lading uit. mijn ogen rollen weg en ik val. ik maak een harde klap maar van wat weet ik niet. mijn spieren trekken samen en ontspannen weer om daarna weer samen te trekken etc. wat is er aan de hand? matthy? waar is hij? ga ik dood? is dit het dan?

pov matthy 

er is iets mis. ze heeft nog nooit zoveel gespuugd als nu. ze kan niet stoppen ze krijgt bijna geen lucht. ik ren de kamer uit. klap hoor ik  achter me. ren ik door of ga  ik terug? ik ren door 'help help Angel het het gaat niet goed' ik ben buiten adem maar ren wel direct terug als ik merk dat mensen mee rennen. ik ren de kamer in. de kamer waar ik zojuist nog een klap vandaan hoorde komen. Angel ligt daar op de grond. alles staat even stil en iedereen rent in slow motion. 'epileptische aanval code 4 geel' er gebeurt veel maar voor mij gaat het langzaam. ik word weggetrokken de kamer uit. 'nee nee' ik stribbel tegen. ik moet naar Angel, als haar ook maar iets overkomt vergeef ik het mezelf nooit. 

de jongens zijn naar huis gegaan toen ik zei dat ze beter konden gaan. ik zit in een andere kamer. het is een beveiligde kamer want uit de vorige rende ik weg. nu hebben ze me hier opgesloten. over Angel heb ik nog niks gehoord. ik looprondjes door de kamer. is dit het dan? word ik gek? door iemand die ik niet eens goed ken. het antwoord is ja, ja ik word gek omdat ik niet weet of ze oké is en ja ik ben gek op haar 

kop dichtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu