13 april 10:45
Ik word langzaam wakker en kijk om me heen. Ik zie niemand meer liggen dus ik check mijn telefoon die ik van huis had meegenomen. 10:45. Geen wonder dat matthy al weg is. Ik stap uitbed en ik zie een joggings pak liggen, geen idee of die voor mij is maar ik trek hem aan. Als ik de gang in loop kom in koen tegen 'zoo gelijk matthys kleding' 'tja je moet wat he' we lopen samen naar de woonkamer waar ik de andere behalve robbie op de bank zie zitten. 'Goodmorning tututuru' zegt/schreeuwt Koen opeens ik schrik en ik stap half naar achter. 'Ik bijt niet' zegt hij. Ik glimlach en ga op de bank zitten. 'Lag matthys bed lekker?' Vraagt Raoul. Ik lach 'heerlijk'. Ik zie dat ze het Nederlands elftal kijken. Ik vind voetbal geweldig maar ik heb er nu ff geen zin in. 'Wie kan me zo ff brengen naar mijn huis om me kleren op te halen?' Vraag ik. 'Ik ga wel mee' zegt matthy. Ik glimlach naar hem en loop naar boven. Ik doe mijn haar een beetje fatsoenlijk want ik heb geen borstel mee. Doe me gezicht met water en loop weer naar beneden. Ik zie matthy in de gang al zijn schoenen aan trekken. 'Tnx dat je mee wilt' 'geen probleem' zegt hij.
Als hij klaar is lopen we de deur uit. En zijn auto in. 'Welke straat?' Vraagt hij. 'Bloemenlaan 5' zeg ik. Hij voert het in en begint te rijden. Onderweg is het best stil. Als we aan komen parkeerd hij de auto en lopen we naar mijn huis. 'Uhm matthy let alsjeblieft niet op de muffe geur hier' zeg ik voordat ik de deur open maak. 'Is goed' zegt hij. Ik maak de deur open en we lopen naar binnen. Ik zie in de woonkamer mijn vader op de bank slapen met een fles in zijn hand en een fles op de tafel. Ik schud mijn hoofd en loop snel naar mijn kamer. Ik pak een tas en ik prop er wat dingen in. Ik neem genoeg kleren en alles mee. 'Trouwens ik ga met een vriendin van mij wonen' zeg ik. 'Leuk wanneer?' 'Na de zomer'. Als ik alles heb lopen we de trap af het huis uit.
Eenmaal weer in cdh (cada del huts) leg ik mijn spullen op matthys kamer en lopen we naar de woonkamer. Ik zie dat de jongens bij het zwembad zitten. Ik maak de schuifdeur open en loop naar het zwembad. Opeens zie ik matthy voorbij rennen en met kleren en al springt hij het water in. De boys en ik lachen. Hij doet zijn shirt uit en gooit hem op de kant. Ik ga naast Koen zitten die op de buitenbank zit (heet dat zo?) 'heb je alles?' Vraagt hij. 'Ja zeker' 'ik dacht oprecht dat je zo een meisje was die niks durfde door traumas' zegt Koen. 'Nou heb ik wel maar ik hou van gezelligheid en kom er vaak overheen' zeg ik. 'Ey Eva kom ook zwemmen' hoor ik robbie roepen. 'Jo isg ik pak ff me bikini' zeg ik en loop naar binnen.
Als ik hem aan heb pak ik mijn handdoek die ik ook heb meegenomen. Ik zie de jongens naar me kijken. 'Ik weet het ik ben super geil' zeg ik en flip mijn haar. De jongens lachen. Alleen Robbie zit nu nog in het zwembad op een flamingo. 'Je kan wel horen dat er een meisje tussen zit hoor' zeg ik. 'Wie?' Vraagt Milo. 'Matthy' 'pardon?' Zegt hij. Ik lach. 'Jou lach is net als een meisje' zeg ik. 'Lekker Eva' zegt Koen en geeft me een high-five. Stiekem was zijn lach wel schattig. Ik loop richting het zwembad en ik zie opeens matthy achter me. Ik schrik en ren weg. Hij rent achter me aan. Ik zie Milo ook op staan. 'Ja miel pak der!' Zegt matthy. Milo pakt me en duwt me het water in. Ik hoor matthy lachen. Ik kom boven en zeg 'teringlijers' ze lachen nog een keer. Hun springen ook het water in. Ik gil en lach.
Ik zit even later op de rand van het zwembad. 'Ey matt heb jij misschien nog een leuk idee voor een video?' Vraagt Raoul. Hij haalt zijn schouders op. 'Kunnen jullie niet zo een quiz doen over mij om me beter te leren kennen?' Vraag ik. 'Ja das een goeie, maak je dan even een pp (PowerPoint) met de Vragen en antwoorden enzo'. 'Isg' zeg ik.
Ik heb al wel wat vragen bedacht, van makkelijk naar moeilijk. Ik vind dit best leuk eigenlijk. Ik zie dat ik gebeld word door Olivia. Tuurlijk neem ik op. 'Hey lieverd' zegt ze' 'yellow' (das mijn woord voor 'hello') 'heb je zin in morgen?' Vraagt ze. 'Ja tuurlijk' zeg ik. Morgen gaan we ons nieuwe huisje bekijken. Natuurlijk zijn we er al een x geweest maar vandaag gaan zeg maar alle spullen er in en uit. 'Uhm olivia' zeg ik. 'Ja?' 'Hoe doen we het met mijn spullen?' 'Hoe bedoel je?' Ik leg het verhaal uit van dat ik tegen iemand aan botste enzo. 'Ooh, dat komt wel goed. Ik neem aan dat je wel wat kleren hebt?' 'Ja klopt' zeg ik. 'Oke toppie, ik ga maar weer eens' 'is goed doei schat' zeg ik. 'Doeg tot morgen' zegt ze en ze hangt op. Ik leg mijn telefoon neer en ik leg ook de macbook van een van de boys weet eigenlijk niet wie weg. Ik loop naar beneden en iedereen zit nog een beetje te hangen.
Raoul staat in de keuken te koken. Ik loop naar hem toe. 'Hey roeltje wat maak je?' Vraag ik. 'Courgette soep' zegt hij. 'Oe yummy, heb je hulp nodig?' 'Eigenlijk niet maar als je wilt helpen mag het' 'oh ja dat wil ik' ik was even snel mijn handen. 'Oke je kan dit zakje in die pan gooien en hij geeft me een zakje aan. Ik loop naar de pan en stop het erin. Het is een soort witte poeder (geen idee wat ik nu schrijf eig hahahah) na een tijdje is het eten klaar en roepen we de rest. We gaan aan tafel zitten en eten alles op. 'Ging het goed met de vragen?' Vraagt Koen. 'Ja maar toch wel moeilijk om vragen te bedenken'. Zeg ik. 'Doet Milo ook mee?' Vraag ik. 'Ja die doet mee' als het eten op is loop ik naar boven om een even wat chills aan te doen. Dit doe ik aan:
Als ik beneden kom zijn de jongens alles aan het klaar zetten, ook Milo is er. 'Hey Milo' zeg ik. 'Hey kleine' zegt hij. 'Typisch weer iets voor jou om dit te zeggen' zeg ik. 'Klopt' even later staat alles klaar en ga ik op een stoel zitten met de laptop op me schoot naast de tv want daar staat de PowerPoint op. Koen zingt opeens heel random: 'ik lik mijn linker teel bal lalala' we kijken elkaar aan en schieten in de lach. 'Koen de Camera staat aan' zeg ik. 'Ach mooie intro' en nu beginnen we echt. 'Vandaag gaan we weer een pupjes (ofz) quiz' zegt Matthy. 'En we doen het met niemand minder dan.... Eva!' Zegt Robbie. Ik zwaar naar de Camera die op mij gericht staat. 'Dus we gaan het even uitleggen wat eigenlijk niet hoeft want je moet dit gewoon kennen' zegt Koen. 'Er komen allemaal vragen over Eva en wij moeten het raden, raad je het fout shotje' zegt Raoul. Nu beginnen we
'Oke we beginnen makkelijk' zeg ik.
Vraag 1: hoe oud ben ik?
'Heel makkelijk zegt ze dan' zegt Robbie. 'Jajaja die weet ik' zegt Matthy. 'Volgens mij weet allen Matthy jou leeftijd' zegt Koen. 'Gok gwn maar' iedereen is klaar 'oke 321' iedereen draait zijn bordjes om:
Matthy: 23
Robbie: 20
Koen: 21
Milo: 25
Raol : 22
'Matthy heeft het goed, en rob zit het verst weg dus die moet shotje' zeg ik. 'Yeaahhss' zegt matthy lang uit. 'Ben jij 23?' Vraagt Milo verbaast' 'ja slimme' zegt ik.Even later en we zijn bij vraag 15. (Het zijn er 20)
'Ik denk dat jullie dit graag willen weten so' ik tik op de computer en de volgende vraag komt tevoorschijn.
Vraag 15: hoe lang ben ik?
'Ja ja ja' zegt Milo. 'Weet jij dit?' Vraagt Matthy' 'oh nee' zegt hij. 'Dacht ik al want ik ken Eva het beste' zegt Matthy. 'Pardon?' 'Ik heb haar hier heen gebracht' we lachen.
Iedereen heeft een antwoord op geschreven. 'Het is toch wie het dichtbij is?' Vraagt Milo 'ja tuurlijk slimme' zegt Koen. Ze draaien de bordjes om
Matthy: 1.65
Robbie: 1.67
Koen: 1.70
Milo: 1.68
Raoul: 1.67
De jongens kijken naar elkaars antwoorden. 'Ey Roel het zelfde' zegt Rob en ze geven elkaar een boks. 'Oke 1 iemand heeft het goed' zeg ik. 'En dat is ... milo!' 'Hoppa' zegt milo. 'Maar wie zat nou het verst weg?' Vraagt Matthy. 'Jij' zeg ik. Iedereen lacht en matthy kijkt lachend weg. Hij neemt een shotje.Even later en de quiz is afgelopen. 'Oke dus de stand kwa hoeveel shotjes iedereen moest is':
Matthy: 3 shotjes
Robbie: 5 shotjes
Koen: 4 shotjes
Milo: 6 shotjes
Raoul: 4 shotjes
'Zie je ik ken haar het beste' zegt matthy blij. Milo loopt naar de camera en fluistert: 'matthy is verliefd op Eva' en stopt de Camera. 'Nee!' Zegt Matthy.
Milo en Matthy klooien samen en de rest ruimt op.
JE LEEST
am i safe now? // FT bankzitters (matthy)
De TodoAls je aan me vraagt of ik me leven op orde hebt zou je me oprecht laten denken. Het gaat aan de ene kant heel goed. Ik ben zowat over alles heen. Lekker op stap met vriendinnen, naar het strand. Maar dan heb je ook de slechte kant. Mijn vader. Hij...