22 mei 01:00
Mijn wekker gaat. Ik strek me uit. Heb totaal geen zin om uit bed te gaan maar ja. Ik open nog snel mijn koffer en check alles. Dan trek ik een groene joggings broek aan, witte hemt. Met een groene vest. Die knoop ik vast vanaf mijn rechter schouder tot linker middel. Dan als ik klaar ben poets ik mijn tanden gewoon voor de frisheid. Ik was mijn gezicht. Ik doe een beetje concealer met maskara op. Als ik helemaal klaar ben stop ik ook mijn make-up en tandenborstel ook in mijn koffer, dan doe ik hem dicht. Ik heb een dikke jas mee doe om mijn middel hangt voor de zekerheid. Die doe ik zo gwn weer weg. Ik stap in mijn auto en rijd richting Rhoon. Ik koppel mijn telefoon met de auto en neurie mee met de liedjes. Het is nu trouwens half 2 snachts. Beetje haast dus
Als ik bij olivia aan kom staat ze al op me te wachten. Ik stap uit en help haar met haar koffer in de achterbak te doen. Dan stappen we in. Nu echt naar Rhoon.
Eenmaal aangekomen stappen we uit. Robbie en Milo staan al buiten Milo is waarschijnlijk ook net aangekomen. We stappen uit en begroeten de jongens. 'Hoe gaat het?' Vraagt Matthy aan me. 'Ja goed met jou?' 'Ja ook goed' dan komt er nog een auto en er stapt een jongen uit die ik niet ken. 'Oh ja dit is Lucas hij gaat mee om deze auto weer terug te brengen' we knikken. We halen onze koffers uit de achterbak en droppen die in het busje van de jongens. Ik had me gister avond rond 10 uur naar bed te gaan zodat ik alsnog een beetje slaap heb maar dat is dus totaal niet gelukt. Ik lag om 10 uur wel al in bed, maar ben niet in slaap gevallen door de spanning, denk ik? Maar goed daarom zit ik een beetje suffig in de auto. Ik zit helemaal achterin met Olivia. Ik heb mijn hoofd tegen de deur met mijn ogen dicht. Door de hobbels en harde deur val ik niet in slaap.
Op een gegeven moment zie ik de toren van Schiphol. Ik ga weer recht op zitten. 'Hey slaapkop' zegt Olivia. Ik glimlach met me ogen nog op standje moe (ook al ben ik niet in slaap gevallen) we stappen uit en halen onze koffers uit de achterbak en bedanken Lukas (kut naam) 'zo dus je sliep lekker?' Vraagt Koen terwijl die zijn arm om me heen slaat. 'Ik sliep niet' zeg ik. 'Ja ja dat zeggen ze allemaal' we lopen vertrekhal 2 binnen want daar moeten we zijn. Er zijn niet perse hele lange rijen zover ik het nu zie. We zijn dus zo door de eerste rij heen. We scannen onze koffers en er komen lebels uit die we om onze koffers moeten doen. Dan lopen we naar de band waar iemand ons helpt. Ze weegt de koffers en legt ze dan op de band. Dan gaat de band lopen en kunnen we weg. We gaan de roltrap naar boven voor de douane. Ik pak zo een witte bak en doe mijn jas, telefoon, AirPods erin. Heb expres geen sieraden aan gedaan.
De andere doen dat natuurlijk ook. De spullen gaan door de scan en ik ook. Ik ga staan in positie daarna loop ik eruit.
Als iedereen is geweest en alles weer aan heeft zijn we eigenlijk al klaar. Het is nu 02:50 de gate gaat om 3 uur open dus we hebben het goed gedaan. We gaan ergens anders staan en pakken onze telefoons erbij. 'Maar Olivia toch?' Vraagt Robbie. 'Ja klopt' zegt Olivia die naar Robbie glimlacht. 'Hoe kennen jullie elkaar eigenlijk?' Vraagt hij dan. We zaten bij elkaar in de klas in de middelbare' zeg ik. 'Nice man' ik lach. Matthy komt naast mij staan en slaat een arm om me heen. 'Gaat het al weer beter met je?' Vraagt hij. 'Ja zeker, tis natuurlijk even wennen nog maar het gaat steeds beter' zeg ik. 'Mooi zo als er iets is kan je me altijd bellen he' 'doe ik' matthy is de tijd dat ik bij hun was er heel erg voor mij geweest wat ik echt waardeer. De andere jongens natuurlijk ook maar ja.
We lopen iets later naar de gate en gaan zitten. Ik luister muziek met mijn AirPods terwijl ik door insta scrol. Dat tikt iemand mij aan, ik kijk op en zie matthy staan. 'Ik doe mijn oortjes uit. 'Kom we kunnen het vliegtuig in' ik knik sta op en loop met mijn koffer achter Matthy aan de rij in waar de andere al staan. Als we aan de beurt zijn geef ik mijn briefje met de scan erop. Ze scant hem en ik loop door. 'Hey Eef' roept Robbie. Ik kijk achterom. 'Ja?' Vraag ik. 'Heb jij eigenlijk vliegangst?' 'Oh nee totaal niet' zeg ik. 'Niet? Oh ik dacht van wel' zegt rob. 'Hoe kan jij dat weten dit is de eerste x dat je met me vliegt' 'ohhh ze heeft een punt' zegt Koen.
Als we de gang door zijn zijn we in het vliegtuig. Ik zit op 10B Olivia zit naast mij en Koen ook. Aan de andere kant zit Matthy daarnaast Raoul en daarnaast Milo. Robbie zit voor hun. Misschien gaan we zo een beetje afwisselen zodat Milo niet de hele tijd alleen zit.
Ik doe de koffer in dat ding boven je stoel. En olivia en Koen ook. Dan gaan we zitten. Ik zit in het midden. We gaan naar Spanje wat niet rond de 2 uur vliegen is, dus we hebben niet van die schermpjes waar we films op kunnen kijken.
Dan moeten we onze riem vast doen. Er komen mensen die laten zien wat je moet dan als er problemen komen met het vliegtuig. Ik let daar eig niet heel veel op, ik vlieg al heel mn leven dus ik weet het inmiddels wel. Ik zet nog een nieuw nummertje op en dan gaat het vliegtuig rijden. We rijden naar de vertrek baan. Het vliegtuig staat enkele seconden stil maar begint al snel hard te rijden, binnen no time verlaten we de grond. Ik heb de muziek altijd wat harder staan als we steigen en landen. Ik hou niet zoveel van die herrie. Ik ga goed in mn stoel zitten en doe me ogen dicht.
Ik word wakker van getik op me schouder. Ik kijk op en zie Koen me aan kijken. Ik doe mn muziek uit. Ik zie dat ze allebei de menu kaart van het vliegtuig vast hebben. 'Wat zou jij willen eva?' Vraagt Olivia. Ik kijk met haar mee want ben te lui me eigen te pakken. Het eten in een vliegtuig smaakt altijd iets anders dan waar ik van hou. 'De tosti met ketchup' zeg ik dan. 'Geen drinken?' 'Nee ik heb hier water' ze knikt. We zijn helemaal boven dus mogen we onze gordels af doen. 'Dames ik ga even bij Milo zitten' zegt Koen. 'Is goed' zeg ik. Hij staat op en gaat in de stoel voor ons zitten.
'Wat nemen jullie voor eten?' Vraagt Matthy. Ik kijk hem aan. 'Tosti' zeg ik. 'Cappuccino en seseiser broodje' zegt Olivia. 'Nice' zegt ie. Ik lach wat een droog antwoord, maar ja wat moet je anders zeggen. Ik pak mijn pinpas achter mn telefoon vandaan. Olivia en ik zijn nooit echt kieskeurig geweest over wie er betaald. Als ze bij ons is draait de vrouw zich eerst naar de jongens en neemt hun bestelling maakt het snel en geeft het. Dan komen wij.
Ik heb genoten van mijn tosti. Maar de gordels moeten weer om want we gaan bijna landen. 'Eva' zegt Robbie. Ik kijk hem aan. 'Mag ik even dat blad voor je?' Vraagt hij. 'Hebben jullie er geen?' Hij schud nee. Ik pak de kaart waar in staat op welke manier je vliegt. Ik geef hem aan Matthy en die geeft hem door aan Robbie.
We zijn geland! Het was een saaie vlucht maar oke. We lopen het vliegtuig uit de trap af. Het is hier bloedje heet holy shit. We wachten op elkaar en lopen dan naar binnen. We gaan bij de band staan waar de koffers op komen. Ik leun mijn hoofd op Matthys schouder. 'Ben je moe?' Vraagt ie. Ik knik.
Tijdskip
We zijn aangekomen bij ons huis. Het is in Barca en we hebben uitzicht op de Sagrada familia! Koen rent door het huis heen. Even later hoor ik hem roepen. 'Ik claim deze kamer!' Koen toch. Ik en Olivia claimen er ook een want ja ik wil wel een goede kamer hebben he. Er zijn 3 badkamers wat op zich genoeg is.Heyy lieverds het spijt me voor lang niet geüpload. Ik had even geen zin om te schrijven. Maar het komt weer boven! Ik ga proberen minimaal 1 post per week te doen. Zodat er nog wat leuks aan is xx
Stay tuned!
JE LEEST
am i safe now? // FT bankzitters (matthy)
De TodoAls je aan me vraagt of ik me leven op orde hebt zou je me oprecht laten denken. Het gaat aan de ene kant heel goed. Ik ben zowat over alles heen. Lekker op stap met vriendinnen, naar het strand. Maar dan heb je ook de slechte kant. Mijn vader. Hij...