Part 10🥂🤍

203 5 0
                                    

18 april 16:57

Ik pak een stuk glas dat op de grond licht van de gebroken spiegel en ga ermee langs haar huid, ze gilt maar ik had geen keus. ik kom vrij en ren weg ik ren het huis uit. zodra ik buiten kom zie ik felle lichten. de kamer waar ik in zat was natuurlijk donker dus moet weer even wennen. 'Eva!' hoor ik. ik kijk achterom en ik zie Matthy mijn kant op rennen. ik val in zijn armen. 'rustig maar het is voorbij' zegt hij terwijl hij me vast heeft. 'Eva schippers?' ik kijk op en zie politie staan. 'ja?' zeg ik. 'je moet even mee met de ambulance en dan gaan ze checkjes doen. als dat klaar is moet je een overhoring gaan houden bij het politie bureau zodat we de dader vinden' ik knik

Ik loop samen met Matthy naar de ambulance en we stappen in. matthy had toestemming gekregen om mee te gaan. de ambulance rijd weg. 'gaat het wel met je? je bent echt heel bleek' 'ja dat krijg je als je ontvoert bent zonder eten''. als de mevrouw van de ambulance die normaal in de bijrijdersstoel zit klaar is met alles neer zetten gaat ze vragen aan mij stellen. we zitten nog steeds in de ambulance. 'hoe voel je je?' vraagt ze. 'mwa beetje duizelig en heb overal wel pijn' zeg ik. 'dat snap ik, ik ga nu een paar vragen aan je stellen om te kijken of je dingen bent vergeten' ik knik. 'oke hoe oud ben je?' '23' zeg ik. 'oke en hoe heet je?' 'eva schippers' zeg ik. 'oke zo te zien is er niks mis met haar geheugen, maar we gaan wel even naar de huisarts voor wat tesjes' zegt ze tegen Matthy.

eenmaal aangekomen worden de deuren open gemaakt en stappen we uit daar zie ik mijn vader staan. verbaast kijk ik hem aan maar ik geef hem al snel een knuffel. alles is zo snel gegaan. een maand geleden zat hij nog aan de drugs. als ik los laat lopen we met z'n drieën de huisarts binnen. dan gaan we in de wacht ruimte zitten. ik doe me best om kalm te blijven maar na alles wat er is gebeurd blijf ik het eng vinden. 'Eva Schippers?' word er na een tijdje geroepen. we  staan op en lopen het kantoortje binnen vanaf waar we werden geroepen. 'dus Eva als ik het goed begrijp ben je ontvoert?' ik knik. 'Oke we gaan een paar testjes doen om te kijken of het goed met je gaat, zo niet brengen we je over naar het ziekenhuis. ik knik. ik ga op het ziekenhuis bed zitten. ik krijg een soort prik dat me bloed meet. die is gewoon normaal.

we zijn klaar met alle testjes en we mogen weer naar huis. ik hoefde gelukkig nog niet naar het politie bureau. mijn vader is naar zijn eigen huis gegaan en Matthy neemt mij mee naar zijn huis. de hele rit is het stil. als we aan komen staan de jongens al in de woonkamer.
Matthy doet de deur open en we stappen naar binnen. Ik ben nog heel zwak en gevoelig wat logisch is. Ik krijg omstebeurd een knuffel van iedereen. Dan ga ik op de bank zitten. Heb oprecht nergens behoefde aan. De jongens vragen ook niks aan mij waar ik opzich wel blij mee ben. Ik ga probeer langzaam te staan maar ik ga ook al weer snel zitten. 'Je moet een beetje rustig aan doen meisie, hier heb je wat soep' ik kijk op en zie Roel soep neer zetten. Ik glimlach naar hem dit heb ik toch wel even nodig. 'Eef?' Hoor ik uit de gang en Matthy komt daar vandaag gelopen. 'Mmm' zeg ik. 'Wil je in bad?' Vraagt hij. Ik knik. Hij loopt weg. Ik pak de soep van het tafeltje en eet het langzaam op. De tv staat aan en ik kijk mee met de jongens boeit me nu niet zoveel wat ze kijken. Dan komt Matthy weer naar beneden gelopen. 'Het bad is aan het vol lopen' zegt hij. 'Zorg je dat ie niet onderstroomt?' Vraagt Koen lachend. 'Nee joh komt goed' dan ploft ook Matthy op de bank. Ik heb nog steeds de soep in me hand. De warmte van de soep is op dit moment zo fijn. Mijn ogen dwalen af ik denk terug aan alles wat er is gebeurd. Zoals iets waarvan de woorden nog door mijn hoofd dwalen...

Ik zit in de kelder van weet ik veel wie. Er komen twee mensen aan, een vrouw en een man om precies te zijn. Mijn hart bonst zo hard in me keel dat het lijkt dat hij er opeens uit gaat springen. 'Dus Eva was het toch?' Vraagt de man. Ik reageer niet ik kijk naar de grond, hoef hun echt niet onder ogen te komen nu. 'Nou?!' Vraagt de vrouw. Ik knik langzaam. 'Die jongen he waar we mee belden die deed alles alsof. Ik belde hem opnieuw met mijn eigen mobiel' zegt ze terwijl ze het gesprek laat zien. 'Hij zei dat het hem niks boeide, dat je alleen maar in de weg zat van hun en hij geïrriteerd raakt van je aanwezigheid. Oh en weetje? Zijn vrienden lachte op de achtergrond en stemde mee. Je bent gewoon een watje die niks durft. Zelfs zo niks dat haar vrienden haar niet mogen. Het was zijn grootste fout om jou mee te nemen naar huis. Als hij het wou had die je terug. Gebracht naar je vader. Geef gewoon op Eva niemand wilt jou hier dat is nu bewezen'

Nu net als toen ze al die zinnen tegen mij zei twijfel ik of het waar is. Ja ik twijfel. Want aan de ene kant Matthy zou dat nooit zeggen. Alles wat ik heb gehoord van zijn vrienden lijkt nergens op wat de vrouw zei. Maar hoe wist zei dat hij me had meegenomen naar huis? Hoe wist zei dat ik werd mishandeld door mijn vader? En het gesprek dat ze liet zien. Het was op whatsapp waar al haar andere belletjes ook zaten. Het is dus niet geëdit. Daarom twijfel ik. Als mijn soep op probeer ik weer op te staan. 'Zou ik even mee lopen?' Vraagt Matthy. Ik schut nee en loop weg. Zie je ik heb toch het gevoel dat ze de waarheid sprak. Ik probeer nu namelijk te zorgen dat ze me niet hoeven te helpen. Ik neem aan dat Matthy zijn eigen bad had vol laten lopen maar nee. Ik loop naar de overige badkamer in de gang en ja hoor het bad is vol gelopen. Er licht een handdoek en joggings pak naast. Zie je hij wilt mij niet in zijn bad. Zo een vies wijf als ik. Snap het wel hoor. Ik doe de deur opslot en kleed me uit. Ik stap in het bad. Het is heerlijk warm. Ook is er sop ingedaan. Ik laat me in het bad zakken en sluit me ogen, ik kom helemaal tot rust.

Ik lig nu een kwartier zo en besluit dat het tijd is mijn haren ga wassen. Ik sop het goed in. Me lichaam gaat moeilijk als je in een vol bad zit daarom ga ik staan. Ik sop mijn lichaam goed in. Als alles klaar is knijp ik mijn haar goed uit en doe er conditioner in. Ik laat het in trekken en spoel het dan uit. Ik droog me af en kleed me aan. Ik kijk in de spiegel jezus wat zie ik eruit zeg. Ik heb een schram op mn kin. Mijn lichaam zit onder de blauwe plekken, had dat natuurlijk gezien tijdens het uitkleden. Ik loop naar de kamer van matthy waar van ik weet dat daar wat spullen van mij liggen. Ik smeer een kremmetje op. Dan loop ik naar de woonkamer waar iedereen zit. Ik aan de keuken tafel zitten. 'Eef kom erbij zitten' hoor ik Matthy zeggen. Hoezo zou die dat zeggen? Ik ben hem toch tot last? 'Laat haar maar even' hoor ik Robbie zachtjes zeggen. Ik staar voor me uit. Dan kom ik erachter dat ik mijn telefoon nog heb liggen. Dus ik loop naar de badkamer waar mijn oufit nog licht. Ik haal mijn telefoon eruit en doe hem zodra ik in de keuken ben in de oplader




Lees dit!
Ik ga er vanaf nu datums boven zetten! Ik ga dit ook boven de al gedelen posten zetten xx

am i safe now? // FT bankzitters (matthy)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu