17 april 11:43
'Hey boys ik ga ff rennen' zeg ik als ik in mijn sport kleding naar beneden loop. 'Isg' hoor ik matthy zeggen. Ik heb het mentaal moeilijk en ik denk dat Matthy de enige is die me er echt mee helpt. De andere natuurlijk ook, maar ik voel me fijn bij matthy. Ik sluit de deur en loop weg. Ik ga helemaal niet rennen nee, ik ga naar mijn vader of dit een slimme keuze is weet ik niet maar ja. 3 dagen voor dat ik weg liep had mijn vader zo iets zodat hij zou stoppen met drinken. Dat heeft blijkbaar geholpen en blijkbaar heeft hij dus al een nieuwe vriendin ofzo. Ik vind het zo oneerlijk no way dat ik dat wijf ga mogen. Anyway ik jog naar mijn vader huis. Als ik aan kom bel ik aan en een vrouw doet open. 'Hey jij bent zeker Eva?' Vraagt ze vrouw. 'Ja dat ben ik' 'kom binnen.
Ik loop naar binnen en trek mijn schoenen uit. Als ik door de gang de woonkamer in loop zie ik mijn vader zitten met mijn broer. Ik begroet ze en ga op de love seat zitten. 'Oh daar zat ik net' zegt de vrouw die binnen komt. Ik ga nu niet gelijk onaardig doen dus ik zeg. 'Oh sorry' ze gaat op de bank zitten. 'Dus ik wil jullie voorstellen aan Linda' zegt mijn vader en wijst naar de vrouw naast hem. 'Ik heb linda leren kennen, in een cafe een paar dagen geleden. We hebben een hele goede click en ik hoop dat jullie haar leuk gaan vinden' zegt hij. Ik kijk mijn broer aan en ik zie aan zijn gezicht dat hij er ook niks aan vindt.
Ik merk dat we allebei te lang stil zijn. 'Uh ja leuk dat je er bent Linda' zeg ik en trek een fake smile op. 'Bedankt dat vindt ik nou ook' zegt ze met een klein lachje. Ik mag haar nu al niet. 'Wanneer mag je je huis eigenlijk binnen?' Vraagt Luca 'uh vandaag dus ik we gaan nog even de laatste dingetjes erin doen' zeg ik. 'Dat is leuk' zegt mijn vader.
Het is ondertussen een uur of 2 later en ik ben helaas nog steeds bij me vader, ik ben nu boven met me broertje. 'Wat vindt je van Linda?' Vraagt hij. 'Ja ik weet het niet zo goed' zeg ik. 'Ik ook niet' 'ik ben blij dat papa blij is na zijn periode maar no way dat ze als moeder gaat uithangen' zeg ik. 'Prc, ik ga echt niet naar haar luisteren hoe lief ze ook is' Zegt hij. We lijken nu misschien heel gemeen terwijl we haar niet kennen. Maar we vinden het allebei moeilijk om iemand anders te zien als vriendin van me vader dan me moeder.
Ik besef me opeens dat ik al 3 uurtjes aan het 'hardlopen' ben dus ik pak mijn telefoon en ik zie dit:
Matthy🤍 3 gemiste oproepen
Matthy🤍 7 berichten
Roelie🙈 5 berichtenIk lees de berichten er en staat dat ze vragen waarom het zo lang duurt enzo. 'Shit ik ben helemaal de tijd vergeten ik moet er vandoor' zeg ik. 'O oke nog succes met je huis vandaag' zegt luca. 'Ja dankje' ik loop naar beneden en ik trek mijn schoenen aan. 'Oh blijf je niet eten?' Ik kijk op en ik zie Linda. 'Oh nee ik moet weer gaan' zeg ik. 'Oh oke doei' 'joe' en ik loop de deur uit. Ik besluit gewoon terug te lopen geen zin meer. Als ik terug kom en aan bel zie ik een bezorgde matthy open doen. 'Is ze er?' Hoor ik robbie roepen. 'Ja' zegt matthy terug. Ik stap naar binnen. 'Wat is er?' Vraag ik. Tuurlijk weet ik wat er is maar ja. 'Wat is er? Je bleef 3 uur weg ofzo, we maakte ons zorgen' zegt matthy. 'Oh sorry' maar ik ga douchen. Zeg ik en loop naar matthys badkamer. Ik wil hem nu even niet onder ogen komen.
Ik pak wat kleren en ik ga onder de douche. Als de douche eenmaal warm is was ik mijn haren en lichaam. Ik kijk naar mijn lichaam, ik heb op mijn rechter boven been een litteken. Vroeger tijdens het overlijden van mijn moeder heb ik mezelf pijn gedaan. Alles is weggegaan behalve dat litteken. Zelf heb ik soms nog de neiging om het te doen maar ik probeer mezelf tegen te houden. Ik pak de douche kop en ik ga op de grond zitten met de stralen naar me toe. Ik krijg traan ogen, soms is het gwn een beetje teveel.
Na 10 minuutjes ga ik eruit. Je ziet nog een beetje rood onder me ogen maar dat maakt nie uit. Als ik mijn kleren aan heb doe ik wat maskara op geen zin in allemaal make up enzo. Matthys badkamer zit aan zijn kamer vast dus je loopt gelijk zijn kamer in net zo als bij de andere. Ik kijk en ik zie matthy aan zijn bureau stoel zitten. 'Hey' zeg ik. 'Hey' zegt hij. Ik ga op bed zitten en kijk en speel met mijn vingers. Ik voel het bed bewegen en ik zie matthy op zijn bed komen. Hij geeft me een zachte vertrouwde knuffel. Alle tranen vallen er gelijk uit. Hij gaat liggen en ik lig met mijn hoofd op zijn borst huilend.
JE LEEST
am i safe now? // FT bankzitters (matthy)
DiversosAls je aan me vraagt of ik me leven op orde hebt zou je me oprecht laten denken. Het gaat aan de ene kant heel goed. Ik ben zowat over alles heen. Lekker op stap met vriendinnen, naar het strand. Maar dan heb je ook de slechte kant. Mijn vader. Hij...