24 mei 12:57
Ik voel warmte naast me en ik kijk opzei. Ik zie Matthy naast mij komen zitten. 'Wat doe jij hierzo alleen?' Vraagt hij. 'Ja ik weet niet' zeg ik. Wat ik doe? Voor me uit staren denken hoe ik me eronderuit ga lullen dat ik mezelf niet al te goed behandel. De gedachtes springen door m'n hoofd.
'Kom naar binnen' zegt Matthy. Ik schud nee maar al gouw word ik mee gesleurd waardoor ik toch besluit mee te lopen. We lopen maar Matthys kamer. 'Is er iets met je?' Vraagt hij dan. 'Nee?' Ik lieg niet op dit moment. Ik bedoel het gaat gwn goed met me. Heb alleen stress voor vanavond.
'Als jij het zegt' zegt hij dan. 'Maar uh nu je hier toch bent welke zou ik vanavond aan doen?' Hij pakt twee bloesjes. Een blauwe met een palmboom aan de zeikant. Soort zomervakantie op je bloes. En een witte. 'De blauwe sws!' Zeg ik. 'Dan doen we die' zegt hij. 'Met welke broek' vraagt hij dan. 'Laat me eens kijken' zeg ik en loop naar zijn koffer. Ik kies een leuk kort spijkerbroekje wat goed bij het bloesje past. 'Deze' zeg ik en geef hem aan Matthy.
Hij loopt ermee naar het bed en legt het erop. Ik loop achter hem aan. De kamer is nog aardig schoon. Rob licht in een ander bed naast hem waar bankzitters merch op licht. De paarse om precies te zijn. Waarschijnlijk gaat hij die ook aan doen vanavond. Het word zo gezellig hopelijk ga ik het niet verpesten.
Weetje eigenlijk geeft het me hoop. Ik ga geen tape omdoen. Kijken hoe het zit. Ik kies zo wel een leuk outfitje uit.Dan draait Matthy zich om en staat opeens wel heel dichtbij. God awkward moments ik haat het. Hij kijkt me aan zonder iets te zeggen. Maar met iets. Niet iets gemeens. Zijn heldere blauwe ogen die nu nog meer schijnen door het licht wat op zijn gezicht schijnt, dat ik dit in die 2 maanden dat we elkaar kennen nog nooit heb meegemaakt.
Hij legt voorzichtig zijn hand op mijn achterhoofd en komt met zijn hoofd dichterbij. Dan voel ik zijn lippen op de mijne. Ik zoen langzaam terug. Na even trekt hij terug. Ik lach naar hem. 'Kom we gaan gekkie' zegt hij dan. Ik knik en loop achter hem aan. Naar de keuken. 'Wil je ook iets?' Vraagt hij. 'Uhm nee dankje' zeg ik. 'Ik ga even kleding klaar leggen' ik draai me om en loop richting mijn kamer.
Als ik aankom twijfel ik. Dit is zo moeilijk. Ik zou zo graag m'n benen willen tapen zodat ik geen last heb van die dikke vet benen die ik heb. Iedereen zegt dat ik die niet heb, maar ik vind van wel. Ik kies uiteindelijk toch voor een kort broekje met een leuk shirtje er boven.
Als ik dat klaar heb gelegd loop ik weer terug richting de woonkamer waar ik Olivia aan tref. 'Hey hoe gaat ie?' Vraag ik. ze draait zich om. 'Ja goed, ik ben even wat fruit aan het snijden' zegt ze en ze geeft me een stukje mango. Ik pak het uit der hand en eet het op. God ik hou van mango, vooral in de zomer. Het smaakt toch anders dan.
'Ik ga omkleden' zeg ik als we bijna weg gaan. Ik loop naar mijn kamer met Olivia. 'Vind je dit leuk?' Vraagt ze zodra ze het aan heeft. 'Ja staat je prachtig!' Zeg ik. Ze glimlacht. 'Kom ik ga je haar doen' zegt ze. Ik ga zitten en ze stijlt mijn haar. Ondertussen zoek ik mijn sieraden uit. Als ze klaar is doe ik mijn make-up. Best neutraal. Als we klaar zijn lopen we onze kamer uit.
ik kijk naar mijn boven benen. Gewoon niet naar kijken denk ik bij mezelf. Iedereen is klaar en we lopen met z'n alle het huis uit. We lopen het dorpje in. Het is super gezellig hier. Hier en daar wat winkels. 'Kom we gaan daar naar binnen!' Zegt Olivia die een winkel aan wijst. 'Gaan jullie anders samen dan appen we als we een restaurant hebben gevonden' zegt Koen. 'Ja prima' zeg ik. Ik loop met Olivia mee en de jongens lopen door. 'Omg dit is zo cute kijk dit!' Zegt ze. Ik kijk om en ze heeft van die typische bandjes vast die je om je arm kan laten maken die er dan vanzelf afgaat. 'Kom we gaan dat doen' zegt ze. Ik knik. We lopen naar de vrouw achter de balie en vragen of we dit mogen. Dat mag. We kiezen beide drie lintjes. Ik een witte, licht blauwe en donkerblauwe. Olivia kiest drie verschillende tinten groen. Super leuk. De vrouw maakt ze snel aan elkaar
en doet ze vervolgens om bij ons. We betalen bedanken haar en gaan weer weg.'Aaa dit is zo leuk!' Zegt Olivia terwijl ze in haar handen klapt. Ik lag om haar. 'Omg kom
Die skateboards huren voor heel eventjes' zegt ze al snel. Olivia heeft ADD dus ze is snel afgeleid over alles en nog wat. Ik kan er wel mee leven, maar soms word het echt vervelend.'Ja isg' zeg ik want het lijkt me super leuk. Zo gezegd zo gedaan. We hebben van die typisch grote skateboards gehuurd voor een half uurtje. We skaten door het dorp heen. We filmen elkaar en maken leuke fotos. Als herinnering kan het leuk zijn. Als we klaar zijn leggen we ze terug waar ze horen. We zijn de jongens niet tegen gekomen. Tenminste over hun gesproken. Ik zie ze lopen op het strand en wijs naar ze. 'Kom daar zijn de andere!' Zeg ik.
We lopen er heen. 'Omg wij gingen dus skateboarden he! En we hebben deze leuke bandjes!' Zegt Olivia enthousiast. 'Leuk hoor' zegt Koen. We gaan zitten. 'Wat hebben jullie gedaan?' vraag ik. 'Niks bijzonders, beetje gelopen en nu zitten we hier' zegt Raoul. 'Saaie boel jullie' zegt Olivia. Ik lach. Dan komt een vrouw met een mandje broodjes en water. Standaard maar altijd wel lekker. Ik bedank haar en loop weg.
JE LEEST
am i safe now? // FT bankzitters (matthy)
AcakAls je aan me vraagt of ik me leven op orde hebt zou je me oprecht laten denken. Het gaat aan de ene kant heel goed. Ik ben zowat over alles heen. Lekker op stap met vriendinnen, naar het strand. Maar dan heb je ook de slechte kant. Mijn vader. Hij...