17 april 14:55
'Wat is er toch meisie' vraagt Matthy terwijl hij over mijn rug wrijft. 'Het is allemaal een beetje te veel' zeg ik en haal me neus op. 'Wat is er allemaal dan?' 'Gewoon het overlijden van mijn moeder, mijn vader die drugs verslaafd was, en dat hij nu een nieuwe vriendin heeft maakt het er niet beter op' Ik ga tegen het kussen aan zitten en kijk voor me uit. 'Hey het is oke he, iedereen heeft wel eens ergens last van' zegt matthy. Ik draai mijn hoofd en ik zie dat hij me aan kijkt. En haalt met zijn duim mijn tranen weg die over mijn wangen rollen. Ik lach het maar weg. Dan word er op de deur geklopt. Matthy kijkt mij aan en ik geef hem een knikje. 'Binnen' zegt hij dan. Raoul komt binnen lopen. 'We willen langs de mac voor middageten willen jullie ook?' Vraagt hij. We knikken allebei. 'Oke app me maar want ik ga nu weg' 'oke bedankt Roel' zeg ik en hij sluit de deur weer.
'Eva?' Zegt matthy. 'Ja?' 'Ik wil even een video opnemen, je mag hier wel gewoon blijven als je maar stil bent oke?' Ik knik. Hij staat op en loopt naar zijn kast waar hij de camera's uithaalt. Hij zet ze vervolgens allemaal neer zodat ze goed staan. Al snel begint hij met opnemen. Ik scrol gwn maar een beetje door mijn telefoon. Dan krijg ik een appje van
'Leukstee💗' ik open hem.Leukstee💗 hey! Er is volgende week een festival bij mij in de buurt, wil je daar samen heen gaan?
U: hee, ja tuurlijk daar zeg ik
Toch geen nee tegen?🙈Leukstee💗 dat dacht ik al, het is op 10 November. Het begint om 22:00 uur. Maar bij mij ben je van af 12:00 uur al welkom
U: oke isg! We spreken elkaar
nog!Leukstee💗 dat doen we zeker, kan geen dag zonder je😉
U: Haha snap ik, ik ben ook
heel leuk! Nou doeii🫶🏻Leukstee💗 byee
Ik ga uit whatsapp en leg mijn telefoon op het bed ik kijk gwn een beetje rond. Ook luister ik naar Matthy, volgens mij zit hij Formule 1 op te nemen. Zelf ben ik ook een Formule 1 fan hoor!
Ik pak na enkele minuten toch weer mijn telefoon erbij. Dan zie ik dat ik een appje heb van een 06 nummer. Ik open het bericht.*06...... Hoi, ik ben Linda de vriendin van je vader, je vader heeft je nummer aan mij gegeven, zodat we elkaar beter leren kennen. Ik verwacht graag een antwoord terug
Mvg, Linda'Jezus dit is letterlijk zo een bericht wat je kreeg op de basisschool' zeg ik blijkbaar hardop. Ik kijk naar rechts en ik zie Matthy mij aan kijken. Ik knik met mijn hoofd als een soort 'wat moet je' term. Hij lacht en gaat weer rustig verder. Ik besluit om later op het berichtje te reageren.
Na even is Matthy klaar met opnemen hij ruimt alles weer op. 'Finally' zeg ik en ik loop naar zijn badkamer. Ik doe mijn broek en onderbroek naar beneden en ga op de wc zitten. Al snel loop ik weer de zelfde deur uit waar ik ongeveer 1 minuut geleden naar binnen liep. 'Je weet dat je het ook gewoon kon vragen of je mocht gaan? Dan had ik dat eruit geknipt' zegt Matthy. 'Oh ja weet ik veel' dan hoor ik de voordeur open gaan, ik kijk Matthy gestrest aan. 'Geen zorgen ik heb het eten door gegeven aan Roel' ik voel me opgelucht.
We lopen samen naar de woonkamer. Matthy gaat naast Koen en Robbie op de bank zitten. Ik help Raoul met alles klaar zetten. 'Dus jij houd ook van kipnuggets?' Vraagt Raoul. 'Huh ja hoezo?' Vraag ik. 'Matt stuurde dat jij kipnuggets met patat wou' 'dat heb ik nooit gezegd' Roel kijkt me vragend aan. 'Maar hij heeft wel gelijk' hij lacht en we verdelen het eten.
Dan brengen we de boordjes naar de bank en krijgt iedereen zijn eten. We kijken Az - ajax dat is natuurlijk leuk voor Milo, waarschijnlijk is iedereen hier voor Az omdat niemand hier behalve Milo ajax leuk vind ofz. Morgen is over 3 dagen is Psv - Feyenoord waar we allemaal een kaartje voor hebben gekocht. Milo is dan toch niet hier dus dat maakt niks uit.
Ik pak mijn telefoon en open het appje weer even.
*06...... Hoi, ik ben Linda de vriendin van je vader, je vader heeft je nummer aan mij gegeven, zodat we elkaar beter leren kennen. Ik verwacht graag een antwoord terug
Mvg, LindaU: hey Linda, oh ja dan
heb je de goede
we spreken elkaar nogIk weet nooit in wat voor manieren ik naar familie of dit geval Linda moet type. Naar mijn vriendinnen app ik meestal anders. Na dat het appje is verstuurd leg ik mijn telefoon weg. Maar voor dat ik het weet krijg ik een appje terug.
*06........
Oke fijn, ik wil je namelijk even spreken in het park.
Is zometeen goed?Wtf denk ik bij mezelf, hoezo zou zij me willen spreken. Ik ga maar denk ik, want ben wel benieuwd wat ze gaat zeggen.
U: oh ja isg tot dan
*06........ tot dan!
'Uh jongens ik ga even weg' zeg ik 'waarheen?' Vraagt Robbie. 'Naar een vriendin' weet ik snel te bedenken. 'Oke veel plezier' zegt Raoul. 'Dankjewel doei' en ik loop naar de gang en trek mijn schoenen en jas aan en verlaat het huis. Het park is 5 minuten hier van daan dus ik loop er gwn naar toe. Eenmaal aangekomen ga ik op een bankje zitten. Ik krijg een melding binnen.
*06..... ik ben bij de groene boom
Hoe weet zei dat hier een groene boom is? Na ja ze zijn allemaal groen alleen de stam van die boom is helemaal burs daarom. Ze moet hier wel al gewoond hebben, want hij staat meer achterin het park, of ze woont aan de andere kant dat kan ook.
Ik sta op en loop richting de groene boom. Daar zie ik een vrouw met bruin haar staan. Ik loop erheen. Ze draait zich om
'Hey' zegt ze 'hey' zeg ik terug. 'Waarom moest ik komen?' 'Oke ik heb een verassing voor je' 'uh oke?' Draai je maar om. Met hele erge twijfel draai ik om wat wegerend niet zo idee is want ik word vast gepakt en mee gesleurd. Ik heb natuurlijk wel kracht dus ik maak me zelf los en wil weg rennen maar ik ben te laat. Ik word in busje geduwd 'en nu blijf je hier!' En ze gooit de deur dicht. Al snel voel ik beweging.Ik probeer te kijken wat er allemaal is. Een paar dozen en voor de rest niks. Dan stopt de bus waardoor ik achteruit val. Dan wordt de deur weer open gedaan. 'Hier' zegt ze. Ik kan eigenlijk niet heel veel nu. Dan kijk ik even goed naar de vrouw. 'Jij bent Linda niet' zeg ik. Ze kijkt me raar aan maar dan herpakt ze zichzelf. 'Hier!' We lopen samen naar een soort huisje, als ze de deur open doet zie ik dat
Het gewoon normaal eruit ziet net als alle andere huisjes. 'Oh je dacht zeker dat ik je hier liet zitten? Zo luxe is dit niet hoor' en voor dat ik het weet lig in in de kelder.Ik sta langzaam op en kijk rond, er zit een raampje waar het buiten licht naar binnen schijnt. Zo kan ik alles nog een beetje zien. Ik zie handboeien. En zelf dingen geschreven aan de muur met... bloed.
Dan gaat de deur met een klap open, ik schrik en loop achteruit. Ze pakt me vast en sleept me mee. 'Nee! Alsjeblieft ik heb niks gedaan' maar ze zet me vast aan de handboeien. Dan pakt ze een soort gas ding (dat heb ik ook een keer op me gehad je gaat er niet dood aan x) en ze doet het op me been. Zoveel pijn doet dit niet, tot dat ze op een gevoelige plek komt. 'AAAAAA' schreeuw ik. 'Stil jij!' Slist ze. De gaat gwn rustig verder terwijl ik probeer weg te komen, wat niet lukt want ik zit vast.
Even Later gaat ze weg. Ik adem hevig, het zweet loopt op me voorhoofd. Ik ben wel weer los. Maar dan komt ze terug. Ze gaat voor me staan en richt dan een pistool op mij.
'Dat je echt dacht dat ik Linda was, niemand mag je hier, je bent gwn een watje, laf en alles. Wil je nog iemand berijken? Ik twijfel geen seconden en bel matthy. 'Hey Eef wat is er?' 'Help alsjeblieft' dan word de telefoon afgepakt. 'Dus matthy toch? Ben jij haar vriend, nou dan niet meer voor lang' 'wacht wat?! Laat haar met rust!' Ik hoor aan zijn stem dat hij gestrest is. 'Sorry not sorry' zegt ze en voor dat ik het weet komt er een knal
JE LEEST
am i safe now? // FT bankzitters (matthy)
RandomAls je aan me vraagt of ik me leven op orde hebt zou je me oprecht laten denken. Het gaat aan de ene kant heel goed. Ik ben zowat over alles heen. Lekker op stap met vriendinnen, naar het strand. Maar dan heb je ook de slechte kant. Mijn vader. Hij...