Perlahan lahan Hyewon mendekati Seoun yang terbaring lemah dia atas katil hospital itu. Walau pon dia tak kenal,apalah salahnya kan. Lagipon dari semalam dia tengok tiada siapa pon yang menjenguk Seoun. Lagipon,barang barang Seoun ada dekat Hyewon. IC? ada. Phone? Berkecai dah,walau pon berkecai boleh je repair sebab tu lah Hyewon masih simpan.
Hyewon mengambil IC Seoun dari dalam beg Seoun "Kim Seoun" Hyewon membaca nama tentera dan tersenyum ke arah Seoun.
Pintu terbuka,Hyewon melihat ke arah pintu. Nurse rupanya. Hyewon bangun dan menunduk. Begitu juga dengan nurse itu.
"Nurse...ummm....bila dia akan sedar diri ya?"
"Belum pasti" jawap nurse itu sambil fokus terhadap kerjanya.
"Dia koma?"
"Hmmm,tidak lah seteruk itu"
Nurse itu keluar. Hyewon duduk balik "Haih,tanya bila sedar,jawap tak pasti. Tanya dia koma ke,jawap tak seteruk itu. Tak faham lah" Hyewon menggelengkan kepalanya.
=
"Seoun ada disini?" Yeonjun tanya sebaik sahaja ibu Seoun membuka pintu.
Ibu Seoun menggeleng "Tak ada pula dia datang kesini. Kenapa Yeonjun?"
Yeonjun menunduk "Semalam dia kata nak keluar,sampai sekarang belum balik. Yeonjun dah cari merata dah"
"Dia ada cakap dia pergi mana?"
Yeonjun menggeleng.
"Tak apa lah,Yeonjun cari dia kat tempat lain lah"
Ibu Seoun mengangguk "Hati hati,kalau dah jumpa bagitahu"
Yeonjun hanya mengangguk.
=
"Hyung? Hyung tak pergi kerja ke?" Beomgyu soal selepas melihat Yeonjun yang serabutkan rambut sendiri.
Yeonjun menggeleng "Aku nak cari Seoun sampai jumpa dulu"
"Pergi lah kerja dulu hyung,mana tau banyak benda yang nak dibuat kat pejabat tu"
"Bising lah kau ni,kau je lah pergi buat kerja tu"
Laju Beomgyu menggeleng "Taknak gyu"
Yeonjun mencebik dan masuk kedalam biliknya untuk salin baju. Nak ke pejabat,kena lah pakai baju yang sesuai,takkan lah nak pakai tshirt.
=
Sebaik sahaja Yeonjun duduk,dia melihat satu sampul surat di atas mejanya. Dia mengambil dan baca dengan teliti. Surat secretary berhenti kerja rupanya.
"Haish,ni pon satu. Tiba tiba berhenti kerja" Yeonjun mencampakkan surat itu ke atas meja semula.
Dia mendail sesuatu di telefon pejabatnya.
"Seo Yoona"
"Iya boss?"
"Tolong carikan secretary baru"
"Ok boss"
Dia terus meletakkan telefon. Entah macam mana Yoona tu nak cari secretary baru pon tak tahu lah.
"Sujin,macam mana nak cari secretary baru?" dia soal pekerja lain yang disebelahnya.
"Ha,itu aku tak pasti. Tapi yang penting kita kena promote untuk orang kerja disini. Then bila dia temuduga dengan boss,terserah boss lah sama ada dia dipilih atau pon tidak" Sujin jelaskan.
Yoona mengangguk "Ok ok,aku faham!"
YOU ARE READING
𝐁𝐞𝐚𝐮𝐭𝐢𝐟𝐮𝐥 𝐄𝐧𝐝𝐢𝐧𝐠 || ᴄ.ʏᴊ
FanfictionMALAY FANFICTION "Kita akan dapat pengakhiran yang indah kan?" Dia cuma mahu pengakhiran yang indah bersama boyfriendnya yang flirty itu. ❦150922~071222 ❦completed ❦ⓒexplodedbeom- work