028(END)

27 2 1
                                    

7 TAHUN KEMUDIAN

Yeonjun melihat kalender yang berada di atas meja kerjanya. Dia tersenyum. Hari ni anniversary yang ke-7 diorang au,kau tau apa?

Yeonjun melihat jam tangannya. Jam menunjukkan pukul 11:40. Mampus,jap lagi anak dia dah nak balik sekolah,bapaknya pulak baru nak buat surprise. Terus membesar mata Yeonjun.

"Alamak"

Dengan segera dia mencapai telefon bimbitnya dan mendail nombor istri tercintah.

"Hello,sayang... Nak minta tolong ni"

"Kenapa?"

"Tolong ambil Eunjun balik sekolah please? Saya banyak kerja sangat sangat. Saya tau ni tugas saya but please sekali ni tolong?" Ya,Eunjun. Nama anak pertama mereka. Yeoju,anak kedua mereka. Kau apa tau diorang dah ada 2 anak?

Dapat dengar Seoun terkekeh dari seberang talian "Boleh je"

Yeonjun tersenyum "Thank you! Terima kasih sangat sangat"

"No problem!"

"Okay...bye sayang"Yeonjun tamatkan talian. Dia menghembus nafas lega. Dia bangun dari tempat duduknya dan menuju ke tempat Hyewon.

"Hyewon,nanti kalau ada apa apa bagitau saya ya"

"Boss nak balik dah ke?"

Yeonjun mengangguk.

"Okay lah kalau macam tu" Hyewon mengangguk.

"Ok" Yeonjun terus bergegas keluar dari pejabat.

=

Seoun bergegas keluar dari rumah untuk jemput Eunjun dari sekolah.

=

Yeonjun bergegas membeli kek dan decoration untuk anniversary mereka.

=

Yeonjun mendapat panggilan,dia menjawap "Hello"

"Tuan"

Yeonjun terus melihat ke arah screen telephone nya. Nama Seoun tapi siapa pulak ini.

"Ni siapa?"

"Saya dari pihak hospital,saya mahu beritahu isteri tuan terlibat dalam kemalangan"

Yeonjun menggeleng "Tak..."

"Beritahu alamat sekarang!"

=

"Hyewon!" suara Yeonjun memanggilnya dari seberang talian dapat didengar.

"Boss kenapa? Tak payah lah jerit jerit"

"Saya nk minta tolong"

"Tolong apa?"

"Tolong jemput anak saya dari sekolah"

"Hmm ye lah!"

"Ok,terima kasih" Yeonjun tamatkan panggilan.

"Dah kenapa,ingat aku ni apa. Anak dia balik sekolah pon suruh aku" Hyewon mencebik.

=

*pinnnnnnnnnn*

Belum sempat menoleh,pandangan Yeonjun sudah memudar. Dikeranakan bergegas mahu ke hospital,dia tidak menoleh kekiri kanan untuk melintas.

=

Hyewon ketuk pintu rumah Yeonjun. Beomgyu membukanya.

"Uncle!" sapa Eunjun yang berada disebelah Hyewon.

𝐁𝐞𝐚𝐮𝐭𝐢𝐟𝐮𝐥 𝐄𝐧𝐝𝐢𝐧𝐠 || ᴄ.ʏᴊWhere stories live. Discover now