027

16 4 0
                                    

"Aik? Tak bukak lampu ke?" Seoun yang baru buka pintu rumah itu meraba suis lampu.

*klek*

"Surprise!" perkataan itu terdengar sebaik saja lampu menyala.

"Seoun unnie...tiuplah!" Beomgyu yang sedang memegang sejambak bunga itu menunjuk ke arah kek yang dipegang Yeonjun.

Dahi Seoun mula berkerut "Untuk saya?"

Yeonjun mengangguk "Ya lah,cepat lah tiup"

Seoun mendekat dan meniup kek pada lilin itu.

"Kenapa tiba tiba? Hari ni bukan birthday saya"

"Tak apa lah,lagipon saya tak pernah buat macam ni sepanjang kita kahwin"

Seoun mengangguk "Faham..."

"Ehem ehem" Beomgyu berdehem

"Kek tu nak pegang sampai tahun depan ke?" kata Beomgyu sambil menunjuk nunjuk kek yang dipegang Yeonjun.

"Ahhh...potong lah" Yeonjun meletakkan kek di atas meja dan memberi pisau kepada Seoun.

Seoun potong kek itu "Makan lah,saya nak pergi mandi dulu" Seoun meninggalkan mereka berdua dan masuk ke biliknya untuk membersihkan dirinya.

"Gyu...berjaya tak ni?"

Beomgyu mengangkat kedua bahunya "Taktau"

Yeonjun melihat bunga di tangan Beomgyu "Kenapa tak bagi bunga tu?"

Beomgyu teesengih "Taktau nak masuk line kat mana"

Yeonjun menjeling "Bak la" Yeonjun merampas bunga itu dari Beomgyu dan masuk ke bilik

"Amboi,garang"

*cklek*

Tiada orang,mungkin Seoun sedang mandi. Yeonjun meletakkan bunga itu di atas katil dan keluar dari bilik.

"HOI! Kau dah makan?" Yeonjun melihat adiknya yang sedang khusyuk makan kek.

Beomgyu tersengih dan mengangguk "Ye la,takkan nak buat hiasan je atas meja ni"

Yeonjun menjeling. Dia duduk bertentangan adiknya.

"Hyung dah bagi ke bunga tu kat Seoun unnie?"

"Aku letak je atas katil" kata Yeonjun sambil mainkan pisau potong kek.

"Nak makan,makan lah. Buat main pulak pisau tu"

Yeonjun menggeleng "Taknak la"

"Kalau taknak tak payah main pisau tu"

=

"Bunga?" Seoun yang sudah selesai mandi itu mengambil bunga yang berada di atas katil. Dia mengambil kad yang berada di situ. Dibuka dan dibaca

'Sayang jangan marah kat saya please? I'm sorry ok dear? Saya janji lepas ni saya tak buat lagi. Janji! You're my one and only dear,promise!'

Seoun tersenyum dan letak bunga itu di atas katil semula. Dia menghela nafas dan menunduk. Jarinya dimainkan.

Tidak lama kemudian pintu terbuka

*cklek*

"Sayang? Kenapa ni?" Yeonjun duduk disebelah Seoun,kedua tangan Seoun dicapai Yeonjun.

"Kenapa hmm?"

Seoun menggeleng "Tak ada apa"

"Habistu? Awak taknak makan ke kek yang saya beli tu?"

"Awak..."panggil Seoun dengan lembut.

"Ya? Ada apa?"

"Saya...saya minta maaf"

Dahi Yeonjun berkerut "Kenapa pula awak nak minta maaf?"

"Saya banyak marah kat awak"

Yeonjun tergelak kecil "Tak ada apa lah,saya tak pernah ambik hati pon. Saya pon minta maaf pernah sakitkan hati awak"

Seoun mengangguk.

"Eh,jom lah makan!" Yeonjun menarik tangan Seoun.

*cklek*

"Eh"  hampir terjatuh Beomgyu yang bersandar di pintu apabila Yeonjun membuka pintu itu.

"Gyu...." Yeonjun memberi Beomgyu tatapan maut.

"Ehem ehem,macam tengok drama pukul 7 pulak" dengan selamba Beomgyu berkata begitu dan terus menuju ke arah ruang tamu.

𝐁𝐞𝐚𝐮𝐭𝐢𝐟𝐮𝐥 𝐄𝐧𝐝𝐢𝐧𝐠 || ᴄ.ʏᴊWhere stories live. Discover now