Bab 01 - Nekad

35.1K 115 1
                                    

Raihana serba salah. Sejak kejadian malam itu, dirinya menjadi tidak tenteram. Dia ingin membuat laporan polis, tapi dia merasakan dia tidak mempunyai bukti yang kukuh untuk menuduh kumpulan Bangla di tempat pembinaan berdekatan rumahnya itu memecah masuk & merogolnya beramai - ramai. Silap-silap, cerita itu boleh tersebar & mendatangkan aib kepada dirinya dan nama baik keluarganya. Mujurlah ketika itu dia mendapat ilham untuk mengambil pil pencegah kehamilan demi memastikan dirinya tidak mengandung anak perogol - perogol itu. Selepas beberapa kali kitaran haidnya datang, dia yakin dirinya bersih dari benih – benih Bangla itu.

Raihana juga gusar untuk berjalan kaki melalui kawasan pembinaan di laluan ke rumahnya. Dia perasan mata - mata lelaki bangsa asing disana masih memerhatikan dirinya berulang alik ketika melalui kawasan itu. Dia sanggup menggunakan perkhidmatan Grab untuk pulang ke rumahnya dari stesen komuter demi mengelak dari bertembung dengan mereka.

Walaubagaimanapun, tanpa diduga kejadian malam itu telah mengubah dirinya. Raihana perasan yang dirinya sering kali memandang bahagian kelangkang teman sekerja lelaki di tempat kerjanya tanpa sengaja. Dia juga perasan yang farajnya seringkali berasa gatal dan basah jika berinteraksi dengan lelaki dalam tempoh yang lama. Kadang kala Raihana terasa seperti menginginkan sentuhan tangan lelaki yang kasar serata ditubuhnya. Dia juga perasan yang dirinya berapa kali membayangkan kejadian rogol itu berulang, seolah-olah cuba menghayati kembali niknat yang dia terima pada malam itu. Raihana cuba menepis perasaan ini jauh-jauh. Walaupun telah kehilangan dara, dia masih ingin mengekalkan tuntutan agamanya yang aktiviti persetubuhan hanyalah bagi mereka yang sudah sah bernikah.

Sehinggalah ditakdirkan, haluan hidupnya berubah. Pada suatu lewat malam sabtu ketika Raihana sedang menonton tv di ruang tamu, tiba-tiba kedengaran pintu belakang rumah di dapurnya dibuka. Berderau darahnya apabila melihat susuk seorang lelaki muncul di hadapan pintu dapur. Raihana melompat berlari kearah pintu hadapan dan memegang tombol untuk menyelamatkan diri. Tapi secara tiba-tiba dia kaku disitu. Lelaki itu masih berdiri di pintu dapur, membuat tanda senyap di mulut mengunakan jarinya. Raihana masih tidak bergerak sambil tangannya masih memegang tombol. Perasaannya kuat mengatakan lelaki ini merupakan salah seorang Bangla di malam itu. Secara tiba-tiba akal dan nafsunya berlawan didalam dirinya, samada menyelamatkan diri atau membiarkan perkara malam ini berlangsung. Jika dia melarikan diri, dia dapat menyelamatkan saki baki maruah diri yang masih ada. Tetapi jika dia melakukan sedemikian, dia akan terlepas peluang untuk memuaskan nafsunya yang dipendam selama ini mengunakan alasan dirogol. Malah Raihana tidak pasti bila dan bagaimana dia harus melempiaskan nafsu shaywatnya kerana dia masih bujang dan tiada teman lelaki untuk menemannya.

Melihat Raihana masih kaku di pintu hadapan, lelaki Bangla itu bergerak secara berwaspada ke arah Raihana, sambil masih mengisyaratkannya supaya diam. Dan Raihana masih berdiam di situ. Apabila melihat lelaki itu sudah semakin hampir. Raihana akhirnya nekad membuat keputusannya. Keputusan yang akan mengubah perjalanan hidupnya selepas malam ini.  

***BERSAMBUNG***

Raihana 2Where stories live. Discover now