Mulutnya terasa kering, matanya bergenang airmata. Tangannya mengigil memegang telefonnya, melihat nama yang tertera di paparan skrin. Nama lelaki yang mengajarinya erti nikmat dunia. Nama lelaki yang telah merosakkan masa depannya. Nama lelaki yang sepatutnya telahpun meninggal dunia. Sedang fikirannya mengimbau kisah silamnya, beberapa lagi mesej pesanan ringkas diterimanya. Dihantar oleh lelaki yang sama. Setelah menguatkan hatinya, Raihana membuka mesej-mesej itu. Terbeliak matanya melihat kandungan mesej-mesej tu. Kesemuanya adalah gambar dan rakaman dirinya bersetubuh bersama Ambihat. Sedang dia melihat keseluruhan mesej, tiba-tiba dia menerima panggilan telefon dari nama yang sama. Raihana tidak mahu menjawab panggilan itu. Akan tetapi setelah beberapa kali panggilan itu berterusan memaksa Raihana menjawabnya.
"Apa kabar adik manis...ada sihat?" Suara garau itu menyapa. Itu bukan suara Ambihat yang dikenali Raihana. Ada seseorang lain yang menggunakan telefon milik lelaki bangla itu, dan orang itu mengetahui tentang perbuatan mereka.
"Siapa ni?" Raihana bertanya. Suaranya terketar-ketar.
"Aku Thiagu. Kawan suami kau..." suara India tu memperkenalkan diri. Dirinya fasih berbahasa Malaysia, kemungkinan besar dia adalah orang tempatan.
"Maaf. Awak salah orang.." Raihana cuba mengelak.
"HAHAHA...Adik manis pandai buat lawak la. Kau Raihana kan. Suami kau si bangla tu kan" kata Thiagu sambil tergelak. Tubuhnya mengigil mendengar Thiagu menyebut namanya. Mereka mengetahui siapa dirinya.
"Dia bukan suami saya. Apa awak nak?" bentak Raihana dalam ketakutan.
"Macam ni. Suami kau ade hutang dengan bos aku. Dia tak mau bayar dan lari dari bos aku. Sekarang dia sudah mati, bos aku mau kau ganti dia bayar hutang la" terang Thiagu.
"Saya tak nak bayar. Saya tak ada kaitan antara dia ngan awak. Tolong jangan ganggu saya..." Raihana cuba memberanikan dirinya. Dia sedar siapa yang menelefonnya sekarang ini. Dia adalah ahli kumpulan ceti haram dalam kes pembunuhan tempoh hari.
"Ehhh adik manis, jangan la marah-marah. Nanti itu semua gambar sama video aku upload kat internet nanti, siapa yang susah.." gertak Thiagu sambil ketawa kecil. Lembik lutut Raihana mendengar gertakan itu. Dia tahu dirinya terjerat.
"O...Ok...apa yang awak nak...." tanya Raihana. Nada suaranya diperlahankan.
"Haaaa...ini macam baru elok. Bos aku mau jumpa sama kau. Kita mau bincang-bincang je. Kalo tak mau jumpa pun bole. Kau pun tak kisah kan kalo video dan gambar kau kongkek sama bangla tu tersebar kan."
Berderau darah Raihana mendengarnya. Dia ketakutan. Dia tahu mereka ini tidak kisah jika mangsa mereka merana. Dan entah macam mana kali ini dirinya menjadi sasaran mereka.
"Sa...saya sarat mengandung. Tolong la kasihankan saya.." rayu Raihana.
"Ooo...itu macam ke. Tak apa. Kita bole datang pergi rumah kau." Serentak itu Raihana menerima satu lagi mesej pesanan ringkas.
"Kau cuba tengok itu mesej." perintah Thiagu.
Air mata Raihana berderai melihat kandungan mesej itu. Ianya adalah gambarnya sedang keluar dari keretanya di hadapan rumah sewa di kampung itu. Dari pemakaiannya, gambar ini diambil dalam beberapa hari yang lepas. Mereka tahu dimana dia berada. Raihana tidak dapat melarikan diri.
"So apa macam? Mau kita datang rumah atau adik manis datang jumpa kita?" soal Thiagu.
"Oo...ok. Saya datang. Nak jumpa di mana?"
"Ini macam la baru bagus. Nanti aku share location. Kau datang esok. Kalo tak aku sebarkan video dan gambar kau nanti." tegas Thiagu lalu menamatkan panggilannya.
YOU ARE READING
Raihana 2
FanfictionSambungan kisah hidup Raihana selepas kejadian malam itu. ********************** Mula : 14/07/2022 Tamat: 02/12/2022 ********************** 1) Bacaan untuk 21 tahun ke atas. 2) Karya nukilan asal penulis. 3) Cerita fantasi penulis semata-mata. 4) Ti...