"Ze trokken alle aandacht." "Uitslovers." "Wacht maar af, met alleen kostuums kom je er niet." Ik kijk naar Cato. Hij is er nog steeds van overtuigd dat hij gaat winnen. Helaas voor hem ben ik er ook nog.
"Even serieus, morgen begint de training. Hebben jullie al een plan van aanpak?" Ik schud mijn hoofd. "Maak ze bang. Laat zien dat je ze makkelijk aankan," zegt Enobaria. "Sla de survival skills niet over," voegt Brutus aan. "Wie weet heb je ze nodig. Je weet maar nooit wat je in de arena aantreft."
We lopen naar de lift, en kiezen het knopje "TC", wat staat voor Trainingscentrum."Weten jullie zeker dat ik niet mee hoef?" had Lilani nog gezegd. "We zijn geen baby's meer," zei Cato. Ik voel dat Cato naar me kijkt. Ik kijk alleen maar naar de liftdeuren. Eindelijk gaan ze open, en we lopen de trainingshal in. "Jullie zijn laat," zegt een vrouw die hier blijkt te werken. "Ga op je plek staan." Ik kijk naar de grond, en ze allemaal cirkels, met een man of vrouw erin, en een districtnummer. Ik loop naar de cirkel die voor mij bedoeld is. "Er zijn een paar regels hier: Niet dingen uitproberen op andere tributen. Daar hebben we oefenpoppen voor. Niet vechten met andere tributen. Daar heb je genoeg tijd voor in de arena." Ik kijk naar Katniss. Ze kijkt terug, ik herken iets van angst in haar ogen. Ik grijns naar haar. Ze kijkt vlug weg. De vrouw gaat door met haar uitleg, maar ik luister niet meer. Ik kijk rond, en zie een messenonderdeel. Dat is mijn gedeelte. "Er zijn vier verplichte onderdelen. Waar je verder heen wilt moet je zelf bepalen. Jullie mogen beginnen." Ik loop meteen naar de messen. "Clove!" Ik draai me om. "Wat?" Cato wenkt me. "We moeten eerst naar de verplichte onderdelen." Ik rol met mijn ogen en loop achter hem aan. Ik sluit aan in de rij. Glinster staat voor me. Ze draait zich om. "Hoi Clove." Ik kijk weg. Moet ik nou echt met haar praten? Aan haar heb ik ook een hekel. Ik vermoord haar wel per ongeluk of zo. Of in haar slaap. Dan zeg ik gewoon dat een wild dier haar vermoord heeft. Ik kijk naar de persoon die aan de beurt is. Het is die jongen uit 12. Hij klimt omhoog op een net. Het net draait om, en hij valt. Ik lach. Die overleeft het bloedbad niet eens. Geen schijn van kans. Wat gezellig, Katniss gaat bij hem zitten. Ze kijken naar ons. Ik kijk uitdagend terug. Ze fluistert iets in zijn oor. Hij zegt iets terug, en loopt naar de zware, ijzeren ballen. Ik stap achteruit, en bots tegen iemand die ik nog niet gesproken heb. "Hoi Clove." Het is Wonder. Ik steek mijn hand op, en kijk naar die jongen uit 12. Hij tilt de bal op, en gooit hem. Hij belandt tien meter verder tegen het rek met speren. "Stoer hoor," zegt Cato. "Nu ga je winnen," zegt Glinster, ze glimlacht naar Cato. Ik heb echt een grondige hekel aan haar. Bij de lunch zitten we met zijn vieren. "Die Katniss is van mij. Jullie blijven van haar af," zegt Cato. "Alleen bij het bloedbad mag je haar vermoorden zonder toestemming. Ik vermoord iedereen die haar vermoord." Ik rol met mijn ogen. "Wat als jij dood bent?" Hij kijkt me strak aan. "Ik ga niet dood."
JE LEEST
How to kill the girl on fire? (Dutch)
FanfictionClove Slasher is een 15-jarig meisje uit District 2. Ze biedt zich aan om mee te doen aan de 74ste jaarlijkse Hongerspelen, een gevecht tussen leven en dood. Dood of ga dood. Clove weet zeker dat ze kan winnen, alleen is er een meisje die alles in d...