Hoofdstuk 6

300 16 1
                                    

Glinster en Wonder lopen de kamer binnen. Glinster's gezicht staat op onweer. "Er is echt iets misgegaan! Ik heb maar een 8!" roept ze uit. Ik grijns gemeen naar haar. "Waarschijnlijk deden ze niks verkeerd." Glinster wendt zich tot Cato. "Cato?" Hij kijkt op. "Misschien moeten we dat meisje uit 12 bij onze groep vragen." Cato staat boos op. "Wat?! Dat nooit! Ik vermoord haar! Begrepen? Ze is van mij. Ik vermoord haar, op de manier die ík wil!" Glinster deinst geschrokken achteruit. Wonder zegt eindelijk iets. "Wilde die ene uit 11 niet bij ons?" "Nee," zeg ik. "Die gaat dus ook dood."

De volgende dag wordt al het haar weer van mijn benen afgetrokken. Net alsof het de kans heeft gekregen aan te groeien. Als ze eindelijk klaar zijn, zie ik de kleuren make-up. Rood en oranje. "Gaan ze mij ook in de fik zetten of zoiets?" Het meisje glimlacht, en schudt haar hoofd. Ik doe mijn ogen dicht, en wacht tot ze klaar is.

Ik word omhooggeduwd, de arena in. Om me heen zie ik de andere tributen. Als de zestig seconden voorbij zijn, spring ik van mijn plaat. Op de plek waar ik land, stort de grond ineens in. Ik spring weg, en land ergens anders. Ook hier stort de grond in. Ik reageer te laat, en stort de diepte in. Al vallend en schreeuwend denk ik na. Ik kan toch niet nu al dood gaan? Ik train mijn hele leven al! Ik probeer de wand te grijpen, maar die is er niet. Dan raast er plotseling iemand langs me heen. Een vlam. Ze ziet er heel rustig uit. Katniss. Ineens dooft de vlam, en heeft ze iemand in haar armen. Een blond, klein meisje. Dat is vast haar zusje. Ze ziet mij, en wijst naar me. "Clove." Haar zusje trekt een boos gezicht. Ineens sta ik in de fik. Ze blijven mijn naam schreeuwen. "Clove. Clove. Clove." Dan krijg ik een elektrische schok.

"Wat is er mis met je?" Ik kijk om me heen, en zie een spierwitte kamer, en een clown. Of nee, het is Papi. "Niks." Ik ga rechtop zitten. "Ik heb je jurk." Hij geeft me een oranjerode jurk. Hij is heel mooi. Ik doe hem aan. Papi steekt zijn duimen op. "Perfect. Onthoud: Je houdt van ze. Ze zijn je beste vrienden." Dan loop ik naar de rij stoelen waar we moeten zitten als we moeten wachten.

--------------------------------

En? (:

Persoonlijk vind ik Clove's nachtmerrie best wel goed haha

Waarschijnlijk morgen geen nieuw deel, aangezien ik naar mijn oma ga, die geen wifi heeft. :S

Ik ga wel proberen te schrijven, dus waarschijnlijk een extra lang hoofdstuk overmorgen.

How to kill the girl on fire? (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu