Hoofdstuk 8

305 15 0
                                    

Dit is de arena. Een bos aan mijn rechterhand, een veld tegenover me, en een meer linksachter me. Ons terrein. 60 seconden. Zolang moeten we blijven staan op onze plaat. Als je er eerder afstapt, blazen de landmijnen eromheen je op. 30 seconden. Bijna iedereen gaat naar de Hoorn des Overvloeds, zo te zien. Loverboy daarintegen, staat richting het bos. 5.. 4.. 3.. 2.. 1.. De harde zoemer gaat. Iedereen sprint meteen weg. Ik pak de eerste paar messen die ik tegenkom. Ik gooi het eerste mes op een random persoon. Het meisje valt naar de grond. Ik kijk rond, Cato is met een zwaard bezig, Marvel hakt met een mes op iemand in, en Glinster heeft een boog weten te bemachtigen. Daar is het meisje wat in vuur en vlam stond. Ze rent richting een rugzak. Ik gooi een mes naar haar, maar ineens springt die jongen uit 9 ervoor. Het mes raakt hem, en hij valt dood neer. Katniss ziet me, krabbelt overeind, en ik gooi nog een mes. Helaas is ze zo slim haar rugzak ervoor te houden. Ik vloek binnensmonds. Ze rent weg, het bos in. Ik werp nog een blik op haar, en ren terug naar het bloedbad. Meerdere doden liggen op de grond. Bijna iedereen die levend is is weg. Alleen wij vier zijn er nog. "Laten we ons kamp daar bij het meer opzetten." We beginnen alle spullen bij de hoorn weg te halen, en na het meer te verplaatsen. Opeens rent er iemand de vlakte op. Cato rent erop af, klaar om hem te vermoorden. De jongen deinst verschrikt achteruit. "W-w-wacht! Vermoord me niet!" Cato port hem met zijn zwaard. "En waarom dan niet?" "O-omdat ik..ik kan jullie spullen beveiligen!" stottert hij. Ik loop ernaartoe. "Hoe dan?" Als antwoord wijst hij naar de metalen platen. Ik kijk hem vragend aan. "De landmijnen.. Ik kan ze uitgraven en reactiveren." Cato slaat zijn armen over elkaar. "Doe maar eens dan. De jongen uit 3 begint vlug te graven. Na een half uurtje heeft hij het echt gedaan, de landmijnen uitgegraven, gereactiveerd en ingegraven om onze berg spullen. Cato benoemt hem tot bewaker. Dan stapt er ineens iemand uit de bosjes. Het is loverboy. Ik gooi een mes naar hem, het landt vlak voor zijn voeten, als waarschuwing. "Wat moet je?" "Ik.. Ik kan jullie naar haar brengen." Cato loopt naar hem toe. Glinster loopt opgewonden achter hem aan. "Ik kan jullie naar Katniss brengen. Dat-dat willen jullie toch?" Cato grijnst. "Kom maar op. Maar als we haar niet vinden, ben je gegarandeerd dood." Ik lach gemeen naar hem. Hij kijkt geschrokken om zich heen. "Oke.. Ik breng jullie naar haar toe.."

"Waar is ze heengegaan?" "H-hier ergens.." Plasmic, de jongen uit District 3 is bij de spullen. Als hij niet gevlucht is. Dan zien we ineens een licht, en horen we geknetter. Een kampvuurtje, gemaakt door een tribuut. We gaan eropaf. Het is een wonder dat ze niet meteen is weggerend, aangezien we niet erg stil waren. Als we aankomen zien we waarom. Het kind is in slaap gevallen. Cato pakt zijn zwaard met zoveel lawaai dat ze wakker wordt. Ze schrikt als ze ziet dat ze omsingelt is. "Alsjeblieft, vermoord me niet!" smeekt ze. Maar genade staat niet in Cato's woordenboek. Een harde gil later ligt ze bloedend op de grond. "Goed gedaan!" Ik geef Cato een high-five. We lopen verder. Mijn benen kunnen me bijna niet meer houden, en een geeuw kan ik dan ook niet onderdrukken. Ik kijk rond, en zie dat we allemaal moe zijn. "Zou ze niet dood moeten zijn? Ik heb nog geen kanon gehoord," oppert Wonder. "We hebben het vast gemist. Komt door het luide geeuwen van Clove." Ik werp hem een gemene blik toe, hoewel ik er niks van meen. Ik kan er gewoon niet tegen als mensen grapjes maken ten koste van mij. We beginnen te discussiëren of ze dood is of niet, tot Peeta ons stil maakt. "We verdoen tijd! Ik maak haar nu af zodat we terug kunnen!" Geritsel, in een boom. Ik kijk omhoog, maar herken niks levends. Zal wel een uil of zo geweest zijn. Ik geef Peeta een mes, en hij loopt naar het meisje toe.

"Moeten we hem niet nu al afmaken?" vraagt Glinster aan Cato. "Nee. Laat hem maar meesjouwen. Met hem erbij maken we meer kans om haar te vinden. En bovendien kan hij best aardig met dat mes overweg." Mijn mes. "Ik moet er steeds weer aan denken hoe ze daar rondjes stond te draaien. Misselijkmakend gewoon," zeg ik. Glinster begin meteen rondjes te draaien. Even later komt Peeta weer terug. "En? Was ze dood?" vraagt Cato. "Nee," antwoordt Peeta. Het kanon onderbreekt hem. "Maar nu wel."

How to kill the girl on fire? (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu