Als ik wakker wordt, ligt Cato nog te snurken, maar is Wonder verdwenen. Ik maak Cato wakker, of ik probeer het in ieder geval. Cato draait zich alleen maar nog eens om en snurkt nog harder. Ik twijfel om water over hem heen te gooien, maar ik doe het maar niet. Ik weet niet zeker of ik wel zo spilziek kan zijn nu we geen voorraden meer hebben. Ik durf te wedden dat Katniss Everdeen ze opgeblazen heeft. Ik zal me wreken op haar. Ik loop naar de Hoorn des Overvloeds, rits mijn jas open en ik begin een paar messen in het door de zon zacht geworden metaal van de Hoorn te gooien. Zo ben ik een paar uur bezig, als ik ineens iemands warme adem in mijn nek voel. Ik pak een mes en draai me om, klaar om het achter me te vermoorden, als ik zie dat het Cato is. "Ook goeiemorgen," zeg ik. Hij grijnst. "Weet jij waar Wonder is?" Ik schud mijn hoofd. "Nee," antwoord ik, "toen ik vanochtend wakker werd was hij ineens weg." Cato haalt zijn schouders op. "Hij komt straks wel terug."
Maar hij komt niet terug. Uren gaan voorbij, als we ineens een kanon horen. En vijf minuten later nog één. En Wonder komt niet terug. We zien hoe twee lijken worden opgehaald, maar ze zijn te ver weg om herkend te worden. We zullen zien, vanavond, als hun gezichten aan de hemel verschijnen.
Ik loop rond de vlakte bessen te zoeken, met een nachtkijker op. Het begint al donker te worden. Ik heb nauwelijks tijd besteed aan de eetbare plantentest, aangezien ik er niet op had gerekend dat onze voorraden opgeblazen zouden worden. Dan klinkt het volkslied van Panem ineens. Ik sprint terug, en ben net op tijd bij Cato. Als eerst zien we Wonder. Ik kijk Cato aan. Dan keren we ons weer naar de lucht. Dat meisje uit 11 ook, die Rue. Het symbool van Panem, volkslied, lucht op zwart. "Wonder is dood," fluister ik naar Cato. Hij haalt zijn schouders op. "Ik zag het."
Wonder en Rue. Dat zijn de doden voor vandaag, de twee kanonnen die we hoorden. Ik denk niet dat Rue Wonder vermoordt heeft. Daar was ze gewoonweg te zwak voor. Dat betekent dat er nog iemand bij geweest moet zijn. Maar wie? En wie is er sterk genoeg om Wonder te vermoorden? Hij was best sterk. Thresh misschien? Hij en Rue komen uit hetzelfde district..
JE LEEST
How to kill the girl on fire? (Dutch)
FanfictionClove Slasher is een 15-jarig meisje uit District 2. Ze biedt zich aan om mee te doen aan de 74ste jaarlijkse Hongerspelen, een gevecht tussen leven en dood. Dood of ga dood. Clove weet zeker dat ze kan winnen, alleen is er een meisje die alles in d...