Ci:bu 4

17.9K 111 4
                                    

Seperti biasa aku hadir bertugas di seolah itu, aku bersiul-siul melangkah masuk merentasi laluan berbumbung yang menghubungkan parkir motor dan parkir kereta.

"Happy nampak Hariz.. apa yang syok sangat sampai beriul-siul tu?" sapa Cikgu Wan Saleha ketika aku berselisih dengannya. Masa tu dia baru keluarkan barang-barang dari but keretanya.

"Takde apa-apa lah cikgu.. mari saya tolong bawa buku tu." Aku menawarkan pertolongan apabila melihat Cikgu Wan Saleha terkial-kial mengelek beberapa buku latihan dan pelbagai buku-buku di tangannya. Dia menghulurkan beberapa buku yang berada dengannya. Semasa proses pertukaran buku, tangan kami saling bersentuhan. Agak sedikit lama.

Aku dapati Cikgu Wan Saleha sengaja membiarkan tanganya dipegang olehku. Mataku juga secara automatic memadang ke arah dadanya yang menonjol di sebalik baju kebaya labuh. Besar dan mantap tidak seperti berumur 46 tahun.. ahh. Dia pakai push-up bra kot.

"Wah, bukan main mesra dengan Cikgu Sal.." tegur Cikgu Zamri ketika aku terserempak dengannya aku ketika aku melangkah dari meja Cikgu Wan Saleha. Cikgu Zamri ni terkenal dengan perangai kasanova tetapi kesian tak menjadi. Umpannya selalu kena reject.

" Tak ada apa-apalah cikgu, saya cuma tolong ajer." Aku malas nak menduga kata-kata Cikgu Zamri. Mungkin kehadiran aku sedikit sebanyak mencabar kelakiannya.

"Baguslah kalau betul-betul kamu tiada apa-apa." Tutur Cikgu Zamri seolah-olah memberi amaran.

"Ek eleh.. cikgu Wan Saleha tu bini orang.. woii.. sedarlah diri.." aku membentak hanya dalam hati. Jengkel dengan sikap Cikgu Zamri yang perasaan walhal umurnya hampir menjangkau 40 tahun.

Aku melihat Cikgu Zamri beredar dari situ, "Lantaklah kau Zamri.. aku bukan kacau bini kau!" aku mengomel di dalam hati.

"Hai.. Hariz .. wah handsome pulak hari ni. Mesti ada apa-apa ni." Cikgu Laila mengusikku.

""Iskk.. saya hari-hari pun handsome.. mungkin Teacher Laila yang tak perasan." Aku membalas kata-kata usikan Cikgu Laila.

"Yeah.. I know , every single day you maintain handsome and keep good looking. But, I thought u already have special girlfriend...." Ceh.. mentang-mentang dia ni teacher.. takkan nak speaking kot dengan aku.

"Siapa nak kat saya ni Teacher. Lainlah teacher, The most hottest teacher in town." Aku cuba memancingnya. Kata-kataku membuatkan dia tergelak dan serentak dengan itu tangannya memukul lembut lenganku. Agak periang Cikgu Laila ni. Padahal inilah kali aku dapat bergurau mesra.

"If I'm not mistaken.. Ustazah Nurul Huda tu girlfriend you kan. You all memang ada special relationship ke? " Dia tergelak lagi dan aku turut tersengih.

"Iskk.. tak adalah.. kawan antara cikgu.. sama dengan saya dengan Teacher Laila."

"Wow really.. hubungan sama dengan I ke? Hubungan yang ehem ehem ke?" aku terkesima dengan kata-kata bisikan Cikgu Laila pada telingaku. Cikgu Laila berlalu meninggalkan haruman semerbak yang menggetarkan jiwaku. Punggungnya bulat menjadi santapan mataku.

Jam baru menunjukkan pukul 11.30 pagi. Aku menghantar mesej whatsapp kepada Nurul Huda.

Aku : Huda ada kat mana?

Nurul Huda : Kat Stor Buku Teks

Aku : Huda sorang ke?Saya pergi jumpa Huda kat situ.

Nurul Huda :yup.. alone.

Aku : tunggu jap. Saya datang. O.K.

Aku terus meluru ke bilik stor buku teks yang berada hujung bangunan sekolah. Blok tersebut adalah bangunan lama yang terletak sedikit jauh dari blok-blok lain. blok itu jarang digunakan dan kebanyakan bilik-bilik itu kosong dan hanya menempatkan stor buku dan bilik alatan sukan.

Cinta ButaWhere stories live. Discover now