-1-

204 5 1
                                    

Koen pov:

Ik stond op en keek op de klok hoelaat het was. "Godv-!", zeg ik en vlieg mijn bed uit. Het is al 7:50 en om 8 uur begint het werk. Ik deed heel snel mijn uniform aan en rende naar de keuken. Ik nam snel een wafel uit de kast en rende verder naar de auto met Barry de politiehond die ik in de koffer steek in zijn bench. Ik start de motor en rijd naar het werk. Ik parkeerde mijn auto en liep het kantoor binnen. "Amai Koen, zo laat.", zegt Patrick grappend aaa het onthaal. "Jaja, lach me maar goed uit.", zeg ik met een lach ertussen. Ik loop de kantoor ruimte binnen maar er is nog niemand verder. Iedereen is al op patrouille waarschijnlijk. "Ah daar se, onze te laat komer.", zegt Tineke. Ik kan mijn lach niet goed inhouden. Ze kijkt recht in mijn ogen en glimlacht. Ik vond het best speciaal als ze zo diep in mijn ogen keek. Tineke is gewoon speciaal. "Hup aan het werk.", zegt ze en neemt een stapel met dossiers. Ik zucht als ik er naar kijk.

Tineke pov:

Het was al snel avond geworden. Ik had al gegeten en lag in bed een beetje te hangen. Gewoon even lui zijn. Ik heb toch geen vriend die zegt wat ik moet doen dus happy single. Plots krijg ik een whatsapp melding. "Bellen?", stuurt Koen naar me. Ik grinnik en druk op videobellen. Hij neemt op en ik zie hem net als ik in bed liggen. "Heeeey.", zeg ik. "Heloooow.", zegt hij. Beide schieten we in de lach. "Waarom wil je bellen?", vraag ik. "Oh gewoon zomaar.", zegt hij. Ik grinnik. Hij doet me altijd zo lachen. Al van toen ik 18 was en hij 22 toen we samen op de politieschool zaten. Maar dan hadden we beide afgestudeerd en toevallig waren we elkaars vaste partner geworden. "Zeg, morgen hebben we vrij en mijn vriend is jarig. Het punt is dat er partners zijn toegelaten en aangezien ik niemand heb, gaat dat nogal saai worden of ik ga me vervelen omdat iedereen met elkaar bezig is. Zou jij misschien mee willen gaan daar? Gewoon voor vrienden hé.", zegt Koen. "Uh.. ja tuurlijk.", zeg ik. Stiekem twijfel ik eraan. Zou het wel een slim idee zijn? "Super!", zegt Koen. "Maar hoe gaat dat feest dan zijn?", vraag ik. "Oh dat is 's avonds rond 20 uur tot 0 uur in de nacht. Dan is er binnen in zijn huis plaats om te feesten en in zijn tuin ook met zo'n feest tent.", zegt Koen. Ik knik als teken dat ik het wel zie zitten. Maar ik vind het gewoon een beetje eng want ik ken daar niemand, behalve Koen dan. "Zie je het zitten?", vraagt Koen als hij merkt dat ik nadenk. "Ja maar ik ga gewoon niet vaak naar feestjes en ik weet dus gewoon niet goed hoe het gaat enzo. Ik heb waarschijnlijk ook niks om aan te doen en ik-", zeg ik maar hij onderbreekt me. "Nene Tineke, het komt goed ze. Ik zal wel vroeger komen morgen en dan help ik je wel.", zegt Koen. "Oké..", zeg ik em glimlach. "Om hoelaat wil je dat ik naar je toe kom?", vraagt Koen. "Misschien net voor het avond eten ofso?", vraag ik. "Oh ja is goed.", zegt hij. We belde nog zeker een uur maar daarna legde we af. Ik legde mijn gsm weg en kroop onder mijn deken. Ik beeld me al in hoe het gaat zijn morgen avond. Ergens krijg ik er al wel zin in. Ik sloot mijn ogen en viel in een diepe slaap.

Koen pov:

De volgende ochtend kwam al snel. Die vloog okal voorbij want ik heb nogal vrij lang geslapen. Ik deed maar simpel een jogging broek aan en maakte mijn ontbijt in de keuken. Ik woon hier nu op een appartement want ik was het huis uitgegaan omdat ik mijn vriendin niet meer kon zien. Ze was altijd zo vaak weg en dan kwam ik erachter dat ze gewoon vreemd ging. Ik heb dan een appartementje gekocht. Boven mij is nog een appartement vrij want die mensen waren verhuist dus nu staat die leeg boven mij. Tineke zou daar eigenlijk wel kunnen wonen.. Het zou toch zo leuk zijn niet? Ze is altijd zo gelukkig en daardoor wordt ik ook gelukkig. Meestal als ik alleen ben is het zo saai enzo. Ik heb Barry wel maar alsnog. Tineke woont nog wel bij haar ouders maar ze ziet ze niet vaak door een reden dat ik niet weet. Ze is nu al 21 dus ze kan wel alleen gaan wonen niet? Misschien is not wat jong maar ergens kan het wel. Ze is nogal zelfstandig. Volgens mij is ze al opzoek naar een huisje of een appartement denk ik. Ik zie haar soms wel eens online kijken.

Secrets- Buurtpolitie (Kineke)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu