-10-

89 4 1
                                    

Koen pov:

Tineke en ik stonden recht en gingen mee met de collega's. We zouden vandaag een lange uitstap gaan doen, alweer. Het is best wel saai maar ergens is het wel leuk omdat Tineke bij me is. En ik ben ook enorm blij dat ze morgen haar echte familie kan ontmoeten. We liepen weer laatst en Tineke liep dicht bij me. Ze glimlacht en laat een traan ontsnappen. "Gaat het een beetje?", vraag ik lief. Ze knikt en wrijft die traan en een volgende ook weg. "Het is gewoon even een shock enzo.", zegt ze al lachend. "Ik begrijp het.", zeg ik en glimlach. Ik neem haar hand vast en kijk voor me. Ze kijkt me meteen aan maar ik blijf zwijgen. Ik wil gewoon dat ze er zelf achter komt dat ik van haar hou.

Tineke pov:

Koen nam mijn hand vast en ik kreeg er weer rillingen van. Ik denk terwijl weer aan de avond ervoor. Toen we samen in het water zwommen, dicht bij elkaar. Stiekem wil ik het vandaag weer doen. Een glimlach verschijnt op mijn gezicht terwijl ik er al over nadenk. "Wat is er Tineke?", vraagt Koen en glimlacht. "Niks hoor, ik dacht gewoon weer aan gisteren avond. Ik vond het wel leuk.", zeg ik een beetje verlegen en blijf voor me uit kijken. Koen neemt mijn hand harder vast en glimlacht weer naar me. Ik voel hoe ik begin te blozen. "Wil je anders vanavond weer zwemmen?", vraagt hij. Ik knik. "Oké, dan doen we dat.", zegt hij. Ik glimlach weer en laat mijn hoofd steunen tegen Koen zijn arm. Hij laat mijn hand los en legt die arm rond me heen. Dit voelt zo speciaal. Het lijkt net dat we een koppel zijn. Maar jammer is dat niet zo, het kan wel altijd veranderen..

De dag verliep vlot. We hebben met de collega's nog ik het meer gespeeld maar niet zo heel lang omdat het best koud was. Koen en ik gaan alsnog zwemmen straks. "Bon mannekes, morgen vroeg spreken we hier weer af rond 7 uur. Dan gaan we naar huis vertrekken.", zegt de chef. Iedereen gaat weer naar zijn of haar plek om te gaan slapen. Maar wij niet hoor. We liepen weer samen naar het meer. "3..2..1!", roept Koen en op 1 springen we er beide in. "Woah dat is koud.", zeg ik en probeer me weer boven water te houden. Dit stuk is dieper dan waar we gisteren waren. Koen kan alsnog staan en neemt me weer vast tegen hem aan. "Is dat beter?", vraagt hij. Ik knik en laat mijn hoofd rusten op zijn schouder. We staren weer in elkaars ogen, minuten leken voorbij te gaan. Onze glimlach wordt ook steeds groter. We nemen elkaar in omhelzing en blijven weer lang zo staan. Ook wij besloten even later te gaan slapen.

"Allez mannekes!", hoor ik de chef roepen. Ik schrik wakker. "Opstaan eh.", zegt Floor die naast me zit. Koen en ik kijken elkaae nog moe aan en schieten in de lach. "Allez, kleed jullie om want de bus is er al.", zegt de chef. "Sorry, we komen zo.", zeg ik en doe snel een trui aan. Floor gaat mee met de chef naar de andere verder op. Ik neem snel de dekens en steek die weg in onze rugzakken. "Amai, we hebben haast blijkbaar.", zegt Koen. Ik grinnik en we staan recht. "We moeten echt vaker samen gaan zwemmen.", zegt Koen. Ik knik weer met een glimlach. We volgden de collega's naar de bus en gingem weer op de zelfde plek als eerst zitten. "Pff amai, ik ben blij dat we eindelijk maar huis kunnen en in een deftig bed kunnen slapen.", zeg ik. Koen grinnikt en knikt. "En beter eten.", zegt hij. "Ahaja, en een douch.", zeg ik. We zetten ons dicht bij elkaar en ik leg me tegen Koen aan. Ik ben nog heel moe en val ook meteen in slaap. Ik voelde nog hoe hij door mijn haar streelde waardoor ik nog meer moe werdt. Het doet me ontspannen.

Koen pov:

Uren gingen voorbij en Tineke sliep nog steeds. Het is best wel cute om haar zo te zien. Hoe vaak ik het nog maar kan denken. Ik had al eten van de chef gekregen voor ons maar ik besloot Tineke niet wakker te maken, ze heeft haar slaap wel nodig want ze was echt nog heel moe en gisteren had ze niet veel geslapen. Ze lag voral wakker, heel de nacht door. Af en toe sliep ze wel en ik sliep zelf bijna niet. Daarom dat ik het zo goed weet. Stilletjes aan begint ze te bewegen en heft haar hoofd op. "Heey, ben je wakker?", vraag ik stil. Ze knikt zachtjed terwijl ze in haar ogen wrijft. "Hebben wij eten gekregem?", vraagt ze als ze me een sandwich ziet eten en grote ogen trekt. Ik knik. Haar mond valt open. Ik prop er eem sandwich in waardoor ze moet lachen. Ik zelf ook wel want het zag er echt grappig uit. "Drinken?", vraag ik en laat een flesje appelsiensap zien. Ze knikt en neemt het flesje aan. Ze neemt een paar slokken en geeft het dan terug. "Merci.", zegt ze en eet weer verder. Ik glimlach en wrijf over haar been. Ze kijkt er even naar en stopt met eten. Ik merkte dat ze rood aanliep. Volgens mij verbergt ons Tineke iets. Ik glimlach en trek mijn hand weer terug. Ik denk dat Tineke verliefd op me is. Stiekem denk ik het echt al lang. Dan is het altans wederzijds. Ik wil wel dat ze weet dat ik haar ook graag zie en haar graag heb.

Tegen 16 uur begonnen we ons echt te vervelen. We reden nog altijd. "Gaan we een spel spelen ofso?", vraagt ze. Ik knik. "Wat wil je doen?", vraag ik. "Geen idee..", zegt ze. "Waarheid of doen?", vraag ik. Ze grinnikt. "Waarheid.", zegt ze. "Oke, ben je al eens echt verliefd geweest op iemand?", vraag ik. Ze bloost zachtjes een beetje. "Uhm, ja.", zegt ze verlegen. "Wie?", begin ik aan te dringen. "Ah ah, 1 vraag.", zegt ze. Ik lach en knik. "Waarheid of doen?", vraagt ze. "Doen.", zeg ik. "Uhm, ga naar de chef en geef hem een knuffel.", zegt ze en lacht al een beetje terwijl ze het zegt. Ik zucht en sta recht. "Chef.", zeg ik. "Ja?", vraagt hij en staat recht. Ik geef hem meteen een snelle knuffel. Hij kijkt me vragend aan. "Moest van Tineke.", zeg ik heel luid zodat heel de bus het kon horen want ze hadden het allemaal gezien. Ik zie Tineke op de achterbank heel hard lachen. Jaja ik ga wraak nemen. Wacht maar. Ik ga terug naast haar zitten en geef haar een zachte duw omdat ze me lachend aankijkt. "Oke nu ik.", zeg ik. Ze knikt. "Waarheid of doen?", vraag ik. "Doen.", zegt ze. "Oke ga recht staan en doe een TikTok dansje.", zeg ik. Ik weet dat ze TikTok heeft dus waarom niet. Ze lacht stilletjes en doet snel een dansje. Ze kan het echt goed. "Je kan het echt wel goed als ik eerlijk moet zijn.", zeg ik. Ze glimlacht dankbaar. "Waarheid of doen?", vraag ik. "Waarheid.", zeg ik. "Beschrijf jouw crush in 3 woorden, ik weet dat je er een hebt dus niet ontkennen.", zegt ze en glimlacht nogak speciaal. "Mooie ogen, schattig, knap.", zeg ik en staar exspress in haar ogen terwijl ik het zeg. Ze glimlacht en we blijven maar door spelen. Uiteindelijk kwam ik er nog niet achter en zij ook niet want we waren al aangekomen. Het was best vroeger dan verwacht. Tineke had nu met haar broers afgesproken.. We reden naar de afgesproken plek, de parking van de supermarkt in het centrum van Dilbeek. Ik mocht mee gaan met haar dus dat is voor mij ook spannend. We zaten in de auto en Tineke kreeg als maar meer zenuwen. Plots rijd er een andere auto op de parking..

Secrets- Buurtpolitie (Kineke)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu