Tineke pov:
De hele dag gingen we patrouileren, de voormiddag was dan ook net gedaan en we kregen al honger. We stopten bij een broodjes zaak en gingen er binnen. "Wat moet jij hebben?", vraagt hij. "Uhm, boordje krapsla.", zeg ik en glimlach want ik neem altijd hetzelfde. Koen grinnikt en gaat bestellen terwijl ik een plekje uit zoek om te zitten. Ik zette me neer ergens om de hoek binnen, naast een tafeltje waar een oud vrouwtje zat. Ik glimlachte omdat ze keek en ging zitten. "Seg, mag ik eens iets vragen?", vraagt ze. Ik draai mijn hoofd naar haar en knik. "Tuurlijk mevrouw.", zeg ik. "Wel, er is hier tegenwoordig een man in deze zaak die zich nogal verdacht gedraagt. Hij komt hier gewoon wat kijken en voral naar de kassa daar, volgens mij wilt hij hier eens komen stelen.", zegt ze. "Ah oke, dat is goed dat u dat zegt. We zullen er op letten.", zeg ik. Op dat moment komt Koen en kijkt hij me vragend aan. Ik leg het hem uit terwijl we onze broodjes opeten. "Wel, misschien moeten we hier undercover gaan zitten en wachten tot die nog eens komt eh.", stel ik voor. Koen kijkt wat rond en knikt. "Anders speel jij klant en zet ik me achter de toog.", zegt hij. Ik knik als teken dat ik ermee akkoord ben. We staan recht en rekenen af. "Seg meneer. Ik heb een vraagje.", zeg ik tegen de man achter de toog die de broodjes afrekend. "Oh ja, zeg maar.", zegt hij. Ik legde het hem uit en hij gaf ons een paar kleding stukken die we over ons uniform aandeden. Ik zet me terug aan een tafeltje maar iets dichter bij de toog. Koen staat achter de toog en staat wat rond te kijken. Ik staar weer naar hem, een hele tijd. Het gevoel diep vanbinnen wordt weer sterker. Koen draait zijn hoofd naar me toe waardoor we weer oogcontact maken. Ik glimlach waardoor hij ook glimlacht. Plots gaat de deur vqn de inkom open. Er stapt een man binnen en kijkt wat om zich heen. Het oude vrouwtje doet teken naar mij dat hij het is. Ik kijk naar Koen en doe teken dat hij het is. Hij knikt en focust zich op de man. Ik drink van mijn glas water om me wat bezig te houden. De man gaat naar de toog toe en neemt een mes. Ik trek grote ogen als hij het mes uitsteekt naar Koen. Ik sta stil recht en houd mijn hand op mijn wapen. Koen wordt een beetje rood en kijkt om zich heen. "Geld!", roept de man. Hij is niet eens vermomt. Ik richt mijn wapen op de man. "Handen zichtbaar!", roep ik naar de man toe. Hij draait zijn hoofd naar me toe en lacht nogal eng naar me. Ik krijg allemaal rillingen die over mijn rug rollen. Zelfs mijn kippenvel wordt zichtbaar. Ik slik als hij dichter komt. Koen gaat vanachter de toog en gaat achter de man staan. "Staan blijven! Als u dichter komt dan schiet ik!", zeg ik tegen de man die maar dichter blijft komen. De man luisterd niet en komt zo dicht dat ik al tegen de muur sta met mijn achterste voet. "He!", roept Koen die de man naar achter trekt en op de grond legt. "Goed zo Koen.", zeg ik en zet me met mijn knieën op de man zijn rug zodat hij niet weg kan. Koen glimlacht naar me en ik doe de handboeien bij de man aan. "Gaat het met je?", vraagt hij aan me. Ik knik en glimlach weer naar hem. We zetten ons recht en trekken de man ook recht. "En nu meewerken eh.", zeg ik tegen de man als we de deur uitgaan. We gaan naar onze wagen en we zetten de man vanachter in de auto. We doen de autodeur dicht en zuchten van opluchting. "Eh goed gedaan eh.", zeg ik en we geven elkaar een vuistje. "Ja, kun je wel zeggen inderdaad.", zegt hij en neemt me bij mijn heupen vast. Ik glimlach en leg mijn armen rond zijn nek. We drukken onze lippen op elkaar en laten zachtjes weer los. "Ik zie je graag.", zegt hij en laat me los. "Ik jou ook Koentje.", zeg ik en loop naar de passagierskant en stap in.
Even later zijn we al een tijdje op kantoor. We hadden de man verhoord en die zat nu in de cel. Ik liep naar de kleedkamer want ik ging me klaarmaken om naar huis te gaan. Ik opende mijn locker en nam mijn gewonen kleren er uit. Een licht grijze jogging broek en een kort zwart t-shirtje waardoor je mijn buik nog een deel kon zien. Heeft Koen natuurlijk weer uitgekozen. Ik deed mijn jogging broek aan en net als ik mijn t-shirtje wilde aandoen ging de kleedkamer deur open. Koen kwam binnen en deed snel de deue weer dicht. "Ben je serieus Koen.", zeg ik al lachend als hij staart naar me. Logisch want ik sta hier gewoon in mijn bh maar ja. Hij nam me weer vast bij men heupen en kuste me weer. Ik moet terwijl glimlachen en neem zijn hoofd vast. Hij duwt me zachtjes tegen mijn locker en neemt me harder vast. De kus wordt maar heviger, plots herriner ik me weer dat we op kantoor zijn en duw hem zachtjes van me af. "Koen, we zijn nog op het werk eh deugeniet.", zeg ik. "Oeps.", zegt hij en staart weer naar mijn lichaam. Ik grinnik en duw hem grappend verder weg. Ik doe mijn t-shirtje aan en neem mijn handtas. Vervolgens trek ik Koen mee uit de kleedkamer. We liepen hand in hand naar buiten en stappen samen in de auto van Koen. We zouden nu nog naar mijn broers gaan. Ik heb er echt wel zin in. Ze zijn zo grappig en ze komen erg goed overeen met Koen.
JE LEEST
Secrets- Buurtpolitie (Kineke)
FanfictionEen geheim dat je nachtmerrie kan waarmaken.Iets wat al lang met je meegaat en je beschermt. Wat als iedereen het te weten komt? Wat als de persoon die je het hardst vertrouwt je laat vallen? Koen heeft een groot geheim en probeerd het voor iederee...