Stok terhad✌️
“Awak bekas banduan kan?”
Mati senyuman Aufa. Dia segera berdiri. Anak matanya mencari kelibat suaminya.
“Dulu I pelik juga kenapa Ri masih nak teruskan perkahwinan ni. Rupa-rupanya, boleh buat temam tidur.”
Tergelak kedua lelaki tersebut. Wajah Aufa terus berubah. Kedua tangannya dikepal kuat.
“Awak memang bertuah. Nak juga Ri tu kutip awak.” Lelaki yang seorang lagi turut mengeluarkan perkataan yang kesat.
“Ooo, ya. Kalau ada rasa sunyi, awak boleh hubungi saya. Maklumlah kami cukup kenal dengan Riyadh tu. Kerja mengalahkan perdana menteri. Kami ada aje masa untuk luangkan malam-malam awak yang sunyi.” Sekeping kad nama dihulurkan kepada Aufa.
Dek terlalu bengang, Aufa terus menampar wajah lelaki itu. Terkejut kedua lelaki itu. Pada masa yang sama, Tengku Riyadh muncul. Dia turut kelihatan tergamam di situ.
“Kurang ajar.”
Lelaki itu ingin membalas tetapi sempat dihalang oleh Tengku Riyadh. Wajah kedua lelaki itu terus berubah. Aufa masih memberi renungan yang tajam.
“Apa yang berlaku ni, Zahim?” soal Tengku Riyadh.
“Isteri kau yang mula dulu. Kami cuma nak berbual. Tiba-tiba aje nak melenting.” Dariz di sebelah cuba membela Zahim. Mati mereka berdua jika ditangkap menggangu isteri Tengku Riyadh.
Tengku Riyadh tergelak sinis. Bukan sehari dua dia mengenali kedua lelaki itu. Dia kemudian merangkul bahu isterinya rapat ke arahnya. Mata yang sedikit berkaca itu direnung dalam.
“What happen?”
Aufa pandang ke sekeliling. Baru dia sedar adegan mereka tadi sudah menjadi tumpuan tetamu di sini. Makin tebal kulit wajah Aufa. Dia tiada niat untuk memalukan keluarga suaminya di sini. Tanpa sedar air matanya mengalir ke pipi. Dia lekas menundukkan wajah.
Tengku Riyadh sudah mengjangka ada sesuatu yang tak kena. Dagu isterinya diangkat sedikit. Dia menyeka air mata di kedua pipi itu.
“Explain.” Tegas nada suara Tengku Riyadh. Walaupun dia sakit melihat air mata itu, dia perlu tahu perkara yang berlaku sebentar tadi.“Kan aku dah cakap…”
“Shup up!” Bergema suara Tengku Riyadh. Suasana yang riuh tadi bertukar senyap. Tak lama kemudian muncul Mike dan Dahlan di sisi Tengku Riyadh.
“Beritahu abang, apa yang berlaku tadi?”
“Aufa… bukan pelacur.” Tangisan Aufa semakin menjadi-jadi. Terasa maruahnya seperti dipijak-pijak sebentar tadi. Hanya disebabkan gelaran banduan yang dipegangnya, dirinya terus dihina.
Merah wajah Tengku Riyadh. Dia pandang ke arah kedua lelaki di hadapannya. Tanpa amaran, wajah Zahim ditumbuk geram. Tetamu yang ada di situ sudah ada yang menjerit. Mike dan Dahlan segera menghalang.
“Tuan, jangan buat kecoh. Nanti majlis tuan akan jadi lebih buruk. Ada wartawan di luar.” Dahlan cuba mengingatkan Tengku Riyadh.
“I don’t care. Halau mereka ni keluar dari dewan. Sekarang!”
“Apa ni, Ri? Kenapa nak halau tetamu pula?” Muncul Tengku Raid dan Puan Awina. Wajah mereka berdua jelas kelihatan tegang.
“Mereka berdua bukan tetamu kita, papa. Mulai hari ni, kerjasama kita tamat. Aku akan hantar wang ganti rugi untuk hentikan kerjasama kita.”
❤️❤️❤️
YOU ARE READING
Suri Hati Encik Serius ( Sold Out)
RomansaBismillahirahmanirahim 🌟 Yang dinanti-nanti telah tiba! #SuriHatiEncikSerius 🔥 MIA AZWARI 🔥 "Saya tak nak teruskan pertunangan ni." -Aufa Batrisya "Kenapa?"-Tengku Riyadh "Sebab kita tak serasi."- Aufa Batrisya "Pelik. Kita baru jumpa tak sampai...