Olli-: Paine

309 13 18
                                    

Tää luku lähinnä kertoo mun eli kirjoittajan yhestä viikonlopusta. Jätkien nimet kuvaavat siis mun kavereita ja itse esiinnyn Ollina tässä. Jos ette tajunnu niii öö no en tiiä mitä teette.

- eletään kesälomaa 2022-

-Olli

On kesäloman vikoja viikkoja. Koulut alkaisi noin kahden viikon päästä. Ei millään jaksaisi palata takaisin kouluun, näkemään idiootteja. Ei vittu.. ne rasittavat 09 tulevat.(meidän ala-asteen) Valinnaiset alkavat mutta onneksi tiiän että siellä on mun joitain kavereita samoissa ryhmissä ja no.. yks mun ex kaveri on samoissa valinnoissa eikä oikeen olla enään tekemisissä. Meen siis 8E luokalle.

Oon matkalla mun kaverille Joelille, ja sinne tulee myös meidän yhteinen kaveri Joonas. Ollaan sillain tiivis kolmikko. Joonaksen kanssa ollaan tunnettu vuodesta 2009 eli noin 13vuota ja päälle. Joelin oon tuntenu eskarista. En muista tarkalleen miten meistä tuli kunnolla kavereita mut tässä ollaan.

-

"Arvaa mitä täällä on?"

Joel sanoo mulle ja näyttää pientä pinkkiä juomapulloa. Sen sisältö näyttää ihan kokikselta? Tiedän että siellä on kyllä jotain muuta. Otan sen käteeni ja haistan sitä, joo.. ei tosiaan oo kokista. Jotain paljon väkevämpää.

"Emmä tiiä.. jotain viinaa?"

Veikkaan. Ei mulla oo mitään hajua mitä siellä on mutta jotain. Joel selittää että siellä on jotain viinoja, eli ei vaan yhtä. Jotain vesimeloonia ja jotain muiden jämiä. Ne oli hakenu ne Joonaksen kotoota, onneks ne ei oo jääny kiinni. En oo ennen mitään vahvaa maistanu, tai varsinkaan mitää päihteitä, toki.. vielä. Oon mä kotona äidiltä jotain maistellu, mut en mä juonu oo.

Joel ja Joonas oli 7lk päättäreinä juonu jotain viinaa puistossa. Ne tosiaan oli humalassa kun niiden snp muistoja katteli. Ihan hauskalta se näytti mutta itestä ei olis tollaseen. Tämän keskustelun jälkeen me päädyttiin lähtemään kauppaan.

-

Saavuttiin takaisin Joelille. Joel oli kysyny multa matkalla haluaisinko mä maistaa sitä. En mä paineita siitä ottanu että ne kysy sitä multa. Tiesin, että jos sanoin ei, he ymmärtäisivät. Se oli mun tarkoituskin sanoa ei mutta noh.. kerran me vaan eletään eiköniin?

"Okei tossa, ota vaa sen verran ku haluut. Se ei polta, ja tossa on vettä jos on liian pahaa. Äläkä juo tota Noccoo koska alkoholi ja energiajuoma ei oo hyvä yhdistelmä"

Joel sanoi ja ojensi mulle pulloa. Hetken mietin että pitäiskö oikeesti mutta ihansama. Otin vahingossa aika ison kulauksen siitä. Ei se hyvää ollut, mutta ei se ny pahaakaan.

"Okei tätä en olis ikinä uskonu näkeväni että Olli Matela suostuu ottamaan tätä, oot aina ollu sellanen enkeli."

Joonas sanoo vieressäni istuen. Joo no, en olisi minäkään.

"Otetaan shotit tätä, haluuks Olli?"

Vastaan myöntävästi. Yllätyn itsekkin sanomiani mutta, noh, ihan sama.

"Olli, sun ei oo pakko. Mä tiiän et sä teet tän paineen takia" "En, voin ja haluan oikeesti"

-

"Hei! ### lupas antaa meille vapee jos mennään nyt niille!"

Joonas ilmoittaa puhelin kourassaan. Selvä, no tuota en ole maistamassa. Onneksi siitä ei tartu mitään hajuja vaatteisiin. Tottakai Joel oli myös innoissaan messissä. He nyt ovat maistaneet vapea, ja aikovat hommaa myös omat sellaiset.

Lähdemme ulos, ### asuu ihan melkein vastapäätä Joelia. Ei ole vielä pimeää, mutta hämärää niin kukaan ei näkisi.

-

"Olli haluutko sä?"

Ollaan me tässä jo hetken oltu. Lähinnä itse olen vain seissyt ja jutelut niitänäitä. Yllättävän hyvältä se tuoksui..

"Okei, mut en osaa käyttää tätä"

sanon ja otan vapen käteeni ja tarkastelen sitä. Joel kertoo että kun imee sitä niin pitää painaa nappia ja kun lopettaa, ottaa peukalon irti siitä. Otan siitä ensiksi vähän ja säikähdän kun se tuntuu nenässä. Puhallan savut ulos suustani. Otan myös parimuuta hatsia, en tiedä teinkö tämän ryhmäpaineen takia vai halusinko oikeasti.

En mä oo ylpee, mutta en mä myöskään sitä kadu...

-

Haluun myös tänne kirjottaa että en MISSÄÄN NIMESSÄ kehota ketään maistamaan päihteitä yms. Enkä leuhki tällä asialla. Mielummin sanokaa vaan suoraan ei, jos ette halua tehdä jotain. Ymmärrän miltä joku ryhmäpaine tuntuu, välillä tulee olo ettei kuulu joukkoon jos ei ole testannut tai tehnyt tätä tai tuota yms.. Voin myös sanoa että kyllä tuli huono olo. Pitäkää huoli kavereistanne ja itsestänne

Ajattelin vain että tästä saisi hyvän tarinan aikaseksi.

(oikeat kaverit ovat niitä jotka ei pakota sinua mihinkään ja hyväksyvät sen jos kieltäydyt jostain)

Deep Seabed || Blind Channel One-Shots || Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang