Segenap persiapan perkahwinannya semua dia serahkan pada mummnynya. Bukannya dia tak ambil kisah tapi urusan pekerjaan juga semakin hari semakin tambah. Dengan Ivan pun lama sudah dia tidak berhubung. Tapi takpa. Kadang- kadang boleh jumpa kalau survey perabot di syarikat Ivan. Bolehlah lepas rindu walau sekejap. Ahaksss.
Majlis kahwin dan resepsi disatukan sekali gus. Awalnya ditentang oleh kedua orang tua mereka tapi kerana keras kepala milik Ivan ditambah lagi dengan Angel akhirnya orang tua mereka mengalah.
Dan tibalah hari ini. Hari dimana dia akan bergelar seorang isteri. Jantungnya tak usah dikata memang dari semalam lagi buat marathon.
Wajah Geisha yang muncul bersama Natasha dikerling sekilas.
“Hai bini orang.” Sapa Geisha sambil menahan senyum.
“Dah jom keluar. Orang nak sarung cincin tu.”
“Dah sah ke?” Kenapa dia berkurung? Dia takut nak keluar. Nervous katanya. Ceh pigi lah.
“Kalau belum takdanya kau nampak kami kat sini. Dah bangun keluar.” Natasha menarik tangan Angel untuk mengikutinya.
Upacara menyarung cincin berlansung dengan lancar.
“Sejuk ehh tangan.” Tegur Ivan tatkala dia menyarungkan cincin pada jari Angel. Cakap orang dia pun sama. Jelingan maut angel hadiahkan buat suami terchenta. Cewahhh.
Pada sebelah malamnya majlis resepi dilansungkan di sebuah hotel. Ianya bukanlah seperti wedding of the year tapi bolehlah megahnya untuk dijadikan sebagai kenangan terindah.
.
.
.
.Langkah kakinya diatur menuju ke arah Angel yang termenung di balkoni. Di mana mereka? Sudah tentu di rumah Ivan sendiri. Rangkulan dari belakang menyentakkan Angel dari lamunannya. Tak perlu menoleh pun dia tahu gerangan siapa itu. Suaminya lah takkan hantu kot.
“Menung apa tu hmm..?” Tanyanya sambil hidungnya menhirup araoma dari rambut Angel. Wangi. Dia suka.
“Takda lah. Saja je recall kenangan macam mana kita oleh sampai ke hari ni.” Angel berpaling bertentangan mata dengan Ivannya.
“Jom tidur. Saya mengantuk lah letih.” Ujar Anjel lalu menuju ke katil.
“Dah kawin pun masih guna saya-awak lagi ke?”
“Dah tu nak guna apa ? Aku-kau?” Tanya Angel. Senyuman dia sembunyikan. Bukannya dia tak faham maksud Ivan. Sengaja je dia nak menyakat anak orang. Bukan selalu pun.
“Ada ke patut guna aku-kau. Guna lah yang sweet sikit yang cute-cute sikit.” Balas Ivan.
“Entah tak tau.” Mendengar jawapan Angel, Ivan lantas menarik muka masam. Comforter ditariknya sehingga mendedahkan tubuh Angel pada kedinginan malam kemudian dia membelakangkan isterinya. Lahhh merajuk pula dah.
“Hubby, sejuklah. Bagilah sikit comforter tu. Kang mati kesejukkan isteri hubby ni auto duda hubby nanti.” Perlahan senyuman terukir pada wajah Ivan.
Segera Ivan berpaling menghadap Angel yang memandangnya.
“Haaa macam ni lah kesayangan hubby.” Ujar Ivan lalu menarik Angel ke dalam pelukkannya.
“Kesayangan?”
“Yalah kesayangan. Takkan nak panggil kebencian pula kan?”
“Eeee main-mainkan.” Alahai gedik pula dia. Tapi takpa gedik dengan laki kita je.
Malam itu menyaksikan bagaimana dua jiwa bersatu. Bersaksikan bulan dan bintang mereka saling melengkapi satu dengan yang lain. Bersatu dalam satu cinta yang abadi.
.
.
.
.sendiri mau faham la yee👆
cau😘
YOU ARE READING
MEMORY (C)
Romance"Sial. Kalau macam ni buat apa aku hidup. Baik mati je."- Ivan Zachary "Jadilah kuat untuk orang-orang yang tersayang."- Angel Imani "Kau ni biar betul, Ivan. Tu anak orang tu. Bukan anak patung. Masih ada mak bapak tu." - Adam Fakri "Sakit tu bukan...