Uyandıktan sonra yemeğe indik. Karnım deli gibi acıkmıştı. Canım deli gibi lazanya çekiyordu. Ben lazanya yerken Baran et yiyiyordu. Protein çocuk seni. Aslında çok gergindim çünkü konuşacağımızı söylemiştik ama kimse tek kelime etmiyordu.En sonunda boğazımı temizleyip Baran'ın bana bakmasını sağladım. "Öncelikle bilmek istediğim çok şey var. Mesela neden benimle evlendiğinden başlayabiliriz." Dediğimde derin bir nefes aldı. "Annem için." Dediğinde daha da detaylandırmasını istemiştim.
Beklentiyle ona baktığımda kasıldığını hissettim. Elini tutup ona destek olmak istedim. Her zaman yanında olduğumu bilsin istedim. "Biz küçükken annemizi kaybettik kanserden. Babam bizi terk ettikten sonra annem kansere yakalanmıştı. O zamanlar çalışamıyordu ama bir şekilde bize yetiyordu parası. Ben de çocuk olduğum için babam gönderdi sanıyor çok tınlamıyordum."
Derin bir nefes aldı. "Öyle değilmiş. Annem ve Ziver amca liseden arkadaşlarmış. Baban o kadar yardımcı olmuş ki. Anneme de çocuklara söyleme demiş ama annem ölmeden önce ablama söylemiş her zaman size destek olalım diye. Sonra şirketin battığını duyunca ablam yardım etmek istedi ama ben tanımadığım insanlara yardım etmek istemiyordum. Sonra ablam bunları anlattı ve sen babaların için yapıyorsan ben de annem için yaparım dedim."
Dediğinde gözleri dolmuştu. "Kendi kendime hırs yapıp seninle yarışmak istedim. Ben de ailemi önemsiyorum demek istedim. Çok kıskandım seni. Cesaretine hayran kaldım. Çok güçlü zannediyordum kendimi ama seni gördükten sonra ne kadar da hiçbir şeyi bilmediğimi fark ettim."
Çok güçlüydü aslında. Benim de gözlerim dolduğunda burnumu çektim. "Annem öldükten sonra yine aynı evde kalmaya okula gitmeye devam ettik. Liseye geçtiğimde bu paranın kaynağı canımı sıkmaya başlamıştı. Aptal ergenlik işte. Çalışmaya başladım. Gündüz okula akşam işe gittim. Sonra da işte şirketimi kurdum derken burdayım."
O kadar uzun konuşmuştu ki. Oysaki ben ne sebepten evlendiysem o da o sebepten evlenmişti. Birbirimizi çok çabuk kabul etmiştik çünkü amaçlarımız aynıydı ve iyi bir amacımız olduğundan kimse birbirini yabancılamamıştı. "Sen çok güçlüsün." Deyip elini okşadım.
Şimdi biliyordum her şeyi rahatlamış mıydım ? Sanırım gayet rahatlamıştım. Kalkıp yanına gittim ve sarılıp saçlarına öpücük kondurdum. Sımsıkı sarıldım ona. "İyi ki kabul etmişim evlenmeyi." Deyip birkaç kez daha öptüm.
Karşısına geri oturduğumda gülümsedi. "Ben de iyi ki kabul etmişim." Dediğinde yemeğime döndüm. Başka sorularım da vardı aslında ama başını ağrıtmak istememiştim. "Sor bebeğim." Dediğinde şaşırdım. "Nerden anladın ?" Dediğimde güldü. "Bırak da eşimi tanıyayım." Dediğinde gülümsedim.
"O gün beni arayan adam kimdi ?" Dediğimde gülüşü yüzünde dondu. Sırtını dikleştirdi ve parmaklarını kütletti. Mafya falan mıydı acaba eşim. "Babamdı." Dediğinde rahatlasam mı mafya olmadığı için ya da babası olduğu için üzülsem mi bilemedim.
"En son hapisteydi. Çıkmış demekki." Deyip yemeğine döndüm. Artık onu resmen tanıyordum. Ailesini biliyordum , yaşını , doğum gününü, nereli olduğunu , neleri sevdiğini... Artık iyi bir eş olabileceğimi düşünüyorum.
Yemeğimiz bittikten sonra odamıza çıktık ve bir film izledik. Daha yeni uyandığımız için pek uykumuz yoktu açıkcası ve biraz film izleyelim istemiştik. Call Me By Your Name isimli filmi açtığımızda izlemeye başladık.
Filmin bazı kısımlarında uykum gelse de sonunu merak ettiğim için uyumamıştım. Baran'a baktığımda çoktan uyukladığını gördüğümde burnuna minik bir öpücük bıraktım. Zaten yatakta izlediğimiz için onu yatağa götürürken altında kalıp ölme ihtimalim yoktu.
Televizyonu kapattıktan sonra gidip dişlerimi fırçaladım. Sonra odaya dönüp Baran'ın yanına yattığımda telefonunun çaldığını gördüm. Merve arıyordu. Uyanmaması için alıp balkona çıktım.
"Alo Merve." Dediğimde derin bir nefes aldı. "Baran nerede ? Eve geldim evde yok." Dediğinde kaşlarımı çattım. "Biz balayındayız." Dediğimde bir süre durakladığını buradan hissettim. "Bir sorun mu var uyuyor şu an Baran." Dediğimde yutkunuşunu duymuştum resmen.
"Bu gece onda kalabilir miyim diye soracaktım. Ama uyuyorsa sorun değil." Dediğinde sinir yüklenmişti. "Saksının altında anahtar var. İstediğin her zaman evimizde kalabilirsin Mervecim." Deyip golümle gurur duydum. "İyi geceler." Deyip telefonu kapattım.
Gıcığa bak ya sanki benim evim değil orası. Ayrıca İstanbul bir saat ileride. Burada saat 1 olmuştu orada 2 demekti. Bu saatte Baran'da ne yapacaktı. İyice gıcık olmaya başlamıştım bu olaya. İçeriye geri gidip telefonu komidine bıraktım ve Baran'a sarılıp uyuklamaya başladım.
Ertesi gün uyandığımızda oda resmen telaş kokuyordu. Çünkü hala ne giyeceğime karar verememiştim ve bu şekilde kapıda bekleyemezdim. Baran ise yine çok yakışıklıydı.
Bize nereye gideceğimizi de söylemiyordu ki. Söylediği tek şey planımız akşamdı. Hala kıyafetlerimi karıştırırken en son bir şeyde karar vermiştim. Hala emin olamasam da en iyi bu olmuştu.
Üzerimi giyinip saçımı yaptıktan sonra çok heyecanlıydım. Hemen gidip herkesi görmek istiyordum. "Hadi eşim çıkalım." Dediğimde güldü. Odadan çıkıp kahvaltı için aşağı indiğimizde bu benim aklımdan tamamen çıkmıştı.Ben masaya geçip otururken Baran da bir şeyler doldurup geldi. Self-servisti. Hızlı hızlı yerken "Boğulacaksın bebeğim kaçmıyor yavaş ye." Dediğinde ben doymuştum bile. "Doydum bile." Dediğimde güldü. Onun da yemeğinin bitmesini bekledikten sonra kapıya çıktık.
Ben taksiye bineriz diye düşünmüşken o bir arabaya ilerlemeye başlamıştı. Bindikten sonra ben de yanına bindim hemen. "Noluyor acabası ?" Dediğimde güldü.
"İçeri girmek çok zor biliyorsun. İçeri girmek için çok kişilerle konuştum ama pek başarılı olamadım. Benim eşime de kapıda beklemek yakışmaz. O yüzden şimdi istediğin için yere bakacağız. Sonuçta bu bir gün değil 6 gün sürüyor. Sonra da bu akşam after party var işte ona bir şekilde girebilmeyi başardım. Yani bebeğim bu akşam after party'deyiz." Dediğinde şokum şaştı.
"Şaka." Dediğimde kafasını iki yana salladı. Hemen boynuna atlayıp öpmeye başladığımda güldü. "Kaza yapacağız." Dediğinde geri çekildim. O kadar mutluydum ki cidden. Bekle beni fashion week after partysi ben geliyorum.
..
Bitti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mantık Evliliği (bxb)
Mystery / ThrillerO soğuk , kalpsiz ve korkutucu bir adamdı. Ben ise kabukları olan bir insandım. Umarım o kabuklarımı kanatmak yerine kabuklarımı sarardı.