~13~

292 36 218
                                    

Saat 6'ya yirmi kala gerekli olan bütün eşyalarını toplamış ve paketlemiştin. Nikahta giyeceğin elbiseni de bir çantaya koymuştun. Kilise mahallenin öteki ucundaydı ve elbiseyle gidersen bütün mahalleli seni görebilirdi.

Ostvana'ya müjdeyi o gider gitmez evine gidip söylemiştin. Sevinçten çığlık atacakken son anda ağzını kapatmıştın. Sonra seninle beraber evi topladı ve eşyalarını paketledi.

Yalnızca kıyafetlerini, tarak-takı-makyaj malzemesi gibi ıvır zıvırlarını ve kasaların anahtarlarını almıştın.

Paranın bir kısmını zaten gayrimenkul yatırımına çevirmiştin. Geri kalan paranı da iki orta boy kasada nakit ve altın olarak tutuyordun.

Paran götüremeyeceğin kadar fazla olduğu için kasaların anahtarlarını aldın ve kasaları evde bıraktın.

Dikkat çekmemek için siyah bir elbise giyindin. Ostvana da normal giyindi. Beraber evden çıktınız. Çarlık yedek anahtarını alıp gittiği için mecburen kendi anahtarlarını paspasın altına koymak zorunda kaldın.

5-10 dakikalık bir yürüyüşten sonra Ostvana ile kiliseye vardınız. Nikolay düğüne katılamayacaktı çünkü son anda komşulardan birinin küçük çocuğu ateşlenmişti, o da gitmek zorunda kalmıştı.

Ostvana seni üstünü değiştirebileceğin bir yere götürdü ve hemen elbiseni giydin. Korseyi giymek seni zorlamıştı ama Ostvana'nın dediğine göre, gelinlik sana çok yakışmıştı.

Sana bir nedime edasıyla törenin gerçekleşeceği yere kadar eşlik etti. En sonunda oraya vardınız, ama sadece rahip vardı.

"Ne..?" dedin mırıldanarak. Ostvana hemen dışarıdaki saat kulesine çevirdi kafasını.

"6'ya 5 var. Burada olması gerekmiyor muydu?"

Aynı soruyu sen de kendine soruyordun. Orada olması gerekiyordu. Seni hamile halinle nikahta terk edecek hali yoktu. Onu aynı gün görmüştün çünkü.

Peki o an neredeydi?

"O-ostvana..." diye kekeledin. Bacakların titriyordu. "Be-beni bırakmış olamaz, değil mi?"

"Hayır tabii, bu çok saçma." dedi ve kolundan çıkıp rahibin yanına yürüdü.

"Afedersiniz, acaba saat kulesinde bir sorun mu var? Saat 6'da gerçekleşecek bir nikah var ama damat bey henüz yok."

"Saat kulesinde hiçbir sorun yok. Saat 6'ya 4 var." dedi rahip saate bakarak. "Ama evet, saat 6'da gerçekleşecek bir nikah da vardı. Büyük ihtimalle damat gecikti. Veya maalesef-"

"Sakın." dedi Ostvana rahibe, ne söyleyeceğini biliyormuş gibi. "Böyle bir ihtimal söz konusu bile değil. Tek ihtimal geç kalmış olması."

Elini karnına koydun. Bacakların iyice titremeye başlamıştı. Etrafına, oturabileceğin bir yer olup olmadığına baktın.

Ostvana ayakta durmakta güçlük çektiğini görüp yanına geldi. Sana sıkıca sarıldı, sen de ağırlığını ona verdin.

"Bunu yapabilecek biri değil." dedin kendi kendine. "Bunu yapmaz, öyle biri değil."

"Sakin ol, belki tam 6'da gelir." diyerek sırtını sıvazladı.

"6'ya 2 var."

"Kes sesini!" diyerek rahibe tısladı Ostvana. Onun omzunda ağlamaya başladın. Ostvana da sırtını sıvazlamaya devam etti.

Rͪͥus ̷̓Ça̕r̰l͙͔̙̞̱͞ığ̴ıͥ͌ͣ̿̉ x ̶̸̢Reade͒̇̿ͭr̛͡Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin