(❁'◡'❁)
-15 tahun kemudian-
Iris seperti biasanya bangun seawal pukul 6 pagi.tugasnya sebagai suri rumah sepenuh masa dimulakan dengan membangunkan kedua dua anak kembarnya,Jina dan Jihyuk.
saat dia membuka mata,pemandangan pertama yang dia lihat adalah wajah suami tercinta..lama dia merenung wajah polos suaminya itu dengan senyuman sebelum mengucup kedua dua belah kening Huang Renjun.
Renjun yang pulang lewat malam kerana sibuk memeriksa proposal untuk projek baru yang akan datang langsung tidak bergerak sedikitpun tatkala mendapat ciuman pagi dari isterinya.Iris membetulkan selimut yang menyelubungi badan suaminya itu sebelum bergerak ke tandas master room.
usai memberus gigi dan menyuci wajahnya,dia keluar dan melihat suaminya sudah terbangun dan sedang melihat telefon.
"awak..tidurlah lagi."
"hm?tak pe lah.tidur saya dah cukup.awak pegilah bangunkan anak kita dulu."ujar Renjun.
Iris pun terus ke bilik putera dan puterinya..
"Jina?dah bangun ke?"dia memutar tombol pintu dan mendapati pintu bilik Huang Jina tidak terkunci.
dilihatnya Jina sedang duduk di katilnya dengan mata yang sembab mungkin kerana habis menangis semalaman.
"eh?kenapa ni?"dia terus duduk di sebelah anak gadisnya yang baru berumur 14 tahun itu.
"tak de lah ma..mama pergilah bangunkan Jihyuk dulu."
"ye ke tak de apa apa?kongsilah dengan mama.."
perlahan lahan Jina mengeluarkan sebuah novel yang bertajuk The General's Lover.Iris tersenyum sahaja melihat novel yang selama ini tersimpan rapi di biliknya kini ada di tangan anak gadisnya.
"mama tak marahkan Jina sentuh barang mama?"
"tak lah..pergilah mandi.nanti sarapan kita bualkan novel ni."
"bualkan novel ni?"
"haah.."
"okay ma.."
Jina pun keluar ke bilik mandi manakala Iris terus ke bilik Jihyuk pula.
"Huang Jihyuk..bangun.hari ni kita nak pergi rumah grandpa."ujar Iris sambil mengetuk ngetuk pintu bilik Jihyuk.
"ma..5 more minute.."
"okay..kalau lebih,papa yang akan bangunkan kamu."
Iris terus turun ke tingkat bawah dan terus membuat sarapan untuk mereka berempat.
-skip-
mereka berempat duduk di ruang makan dengan keadaan masing masing telah mandi.Iris menyedokkan nasi goreng ke atas pinggan Renjun..Renjun pula hanya berterima kasih.
YOU ARE READING
The General's Lover [HuangRenjun]
FanfictionHuang Renjun malay romance historical fanfic✍️(◔◡◔) Iris terperangkap dalam sebuah cerita bergenre historical romance hasil karya sahabatnya sendiri.Dalam dunia tersebut, dia telah bertemu dengan Jenderal Huang yang merupakan jenderal kerajaan Hera...