(❁'◡'❁)
-seminggu kemudian-
Jenderal Huang duduk melutut di hadapan papan nama mendiang Na Jaemin.dia melihat sekilas papan nama yang berada di tengah tengah bilik peringatan mendiang keluarga Na itu..Na Jo Ah..
Bendahara Na masuk..dia menepuk bahu Jenderal Huang.
"dah empat jam kamu duduk di sini."ujarnya.
"kalau boleh saya nak tidur sini.."
"haihh..Jenderal Huang,tak semua benda berada di bawah kawalan kita.kita pun manusia jugak.saya tahu,kamu sedih atas pemergian sahabat kamu.tapi saya lagi bersedih..Na Jaemin anak saya..dan Na Jo Ah isteri saya."
"Tuan Na.."
"maafkan saya.."
Bendahara Na senyum tipis..
"semua hal ni ada hikmahnya..tapi saya nak tanya kamu..kenapa kamu masih tutup kesalahan yang dilakukan oleh ibu Jaemin?"
"sebab dia ibu Jaemin.."
"bukan ibu kandung.."
"saya tahu..tapi tetap sahaja.dia pernah asuh Jaemin.walaupun asuhannya tak sempurna.."
"ye lah..tapi,bila kamu dah fikir nak bagitau Raja tentang hal ni..saya tak keberatan. apapun ,salah tetap salah dan saya sanggup tanggung semua hukuman."Jenderal Huang diam sahaja.
"pergilah rehat.."
Jenderal Huang memandang papan nama Na Jaemin dan tunduk hormat sebelum keluar.
saat dia perjalan pergi ke kediamannya,dia terserempak dengan putera Jeno dan putera Haechan.
"Renjun..baru balik dari lawat Jaemin ke?"Jenderal Huang mengangguk sahaja.
"ye lah..baliklah rehat.luka di tangan kamu tu jangan lupa rawat."
Jenderal Huang tidak menjawab,dia terus berjalan pergi.
Iris,Nara dan Hana duduk di taman.masing masing diam melihat Iris yang menghayal.Nara menyiku lembut lengan Hana menyuruhnya untuk memulakan bicara.
"Iris..malam ni jom kita keluar tengok persiapan malam Pesta Tanglung."ajak Hana.
Iris mengangguk sahaja.Hana yang melihat Iris terus mengeluh..dia pindah ke sebelah kanan Iris lalu memegang tangannya.
"Iris,tak bolehlah macam ni..sejak kena culik,dah seminggu awak murung je kat rumah."
"ye lah Iris..kitorang risau tau tengok awak macam ni."
"sebenarnya apa yang buat awak murung ni?"
Iris terus mengalirkan air matanya..
"unnie..saya teringatkan mendiang Jaemin.saya teringatkan kejadian mengerikan malam tu."
YOU ARE READING
The General's Lover [HuangRenjun]
FanficHuang Renjun malay romance historical fanfic✍️(◔◡◔) Iris terperangkap dalam sebuah cerita bergenre historical romance hasil karya sahabatnya sendiri.Dalam dunia tersebut, dia telah bertemu dengan Jenderal Huang yang merupakan jenderal kerajaan Hera...