(❁'◡'❁)
"Tuan puteri,lepas ni mohon jangan gunakan alasan kuih dari gundik Park lagi untuk jumpa saya."ujar Jenderal Huang.
puteri Eunbyul tersenyum sahaja.saat dia membuka pintu,kelihatan Cik Iris sedang menunggu sambil berdiri termenung di tingkap kediaman itu.
"Tuan puteri.."Iris terus tunduk hormat.
"Cik Iris..rasanya dah lama Cik Iris tinggal kat sini.tapi baru sekarang kita ada masa berbual."Iris tersenyum sahaja.
"boleh saya berbual sikit dengan Cik Iris?"
-skip-
mereka berdua duduk di pondok tepi istana Timur.
"dah berapa lama awak kenal dengan Jenderal Huang?"
"ermm..ada empat bulan lebih."
"dalam empat bulan lebih tu,awak rasa awak dah kenal dia?"
Iris diam sahaja..puteri Eunbyul yang melihat riak wajah Iris terus tersenyum sinis.
"selama saya kenal dengan Renjun,awaklah wanita pertama yang dia perlakukan dengan tulus.wanita pertama yang dia sanggup korbankan nyawa sendiri demi selamatkan awak.saya ingatkan,selama tempoh pertunangan kamu berdua..dia boleh bersifat lebih terbuka pada awak berbanding saya.tapi tak sangka,dia masih berahsia lagi."
"apa maksud tuan puteri?bersifat terbuka?"
"ingatkan dia akan percayakan awak macam dia percayakan saya."
"tuan puteri..kalau tuan puteri nak buat hubungan kami retak,rasanya tuan puteri boleh berhenti sekarang."
"tak..saya tak berniat macam tu.saya cuma,sedikit terkejut."
Puteri Eunbyul berjalan mendekati Iris..
"Iris,Huang Renjun yang awak kenal..adalah lelaki yang penuh dendam.penuh rahsia.disebalik semua kelakuannya pada awak selama ni,saya tau..dia ada niat lain."bisiknya pada telinga Iris.
"tuan puteri..saya tak faham."
baru sahaja puteri Eunbyul hendak bukak mulut,mereka berdua dipanggil oleh putera Jeno.
"putera mahkota.."Iris terus tunduk hormat.
"puteri Eunbyul,apa awak buat kat sini?"tanya putera Jeno.
"saya lawat Jenderal Huang tadi.sekali berbual kosong dengan bakal kakak ipar saya.kan Cik Iris?"
"ya.."
"saya ingin berbual dengan Cik Iris..puteri Eunbyul boleh pulang ke istana Barat."usir putera Jeno.
"baiklah..Cik Iris,saya pergi dulu."Iris tunduk hormat pada puteri Eunbyul.
mereka berdua melihat sahaja puteri Eunbyul berjalan pergi.sebaik sahaja bayangan puteri tersebut hilang,putera Jeno melihat Iris.
"apa je yang dia bagitau awak?"
YOU ARE READING
The General's Lover [HuangRenjun]
FanficHuang Renjun malay romance historical fanfic✍️(◔◡◔) Iris terperangkap dalam sebuah cerita bergenre historical romance hasil karya sahabatnya sendiri.Dalam dunia tersebut, dia telah bertemu dengan Jenderal Huang yang merupakan jenderal kerajaan Hera...